واردات از چین با علی والا

برای واردات از چین در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه با علی والا تماس بگیرید.

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید

تلفن چین ( حسین جاوید ) 008613883921774

اگر فکر می‌کنید هنوز برای کسب‌و‌کار خود تصمیم درست حسابی نگرفته‌اید، وقت آن است که این مقاله را تا انتها بخوانید. چرا که قرار است یک راه بسیار مناسب که همان واردات از چین است را به شما پیشنهاد دهیم. راهی که باعث تحول کسب‌و‌کار شما شده و می‌تواند سود بسیار زیادی برای شما به همراه بیاورد.

واردات از چین

در این مقاله قرار است هر آنچه لازم است راجع به واردات از چین بدانید را توضیح دهیم. یعنی جواب این سؤالات که چه محصولاتی را می‌توان از چین وارد کرد، چه صادراتی به چین وجود دارد، چگونه می‌توان از این کشور کالا خرید، نحوه حمل‌ونقل کالاها به داخل کشور چگونه است و … را قصد داریم در ادامه در دسترس شما قرار دهیم. اگر هنوز مردد مانده‌اید که چگونه می‌توانید سود زیادی برای کسب‌و‌کار خود فراهم کنید، نگران نباشید. فقط کافی است تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب واردات از چین با علی والا

  • واردات از چین به ایران
  • واردات عمده از چین
  • صفر تا صد واردات از چین
  • واردات کالا از چین
  • شرکت واردات از چین
  • تجربه واردات از چین
  • حمل و نقل از چین به ایران
  • واردات از چین با سرمایه کم
  • حداقل سرمایه برای واردات از چین
  • شرکت واردات کالا از چین
  • واردات کالا از چین با علی والا
  • حرف آخر

واردات از چین به ایران

همان‌طور که گفتیم، برای اینکه بتوانید به کسب‌و‌کار خود رونق دهید یکی از بهترین پیشنهادها این است که از کشور چین جنس وارد کنید. اگر در کار فروش گوشی، لوازم آرایشی، قطعات خودرو و … هستید، واردات از چین گزینه مناسب پیش روی شماست. با این کار می‌توانید سود بسیار مناسبی نصیب خود کرده و در کار خود پیشرفت قابل‌توجهی رقم بزنید. اما چرا واردات کالا از چین به ایران سودآور است؟

واردات از چین به ایران
واردات از چین به ایران

اجناس چینی به‌خاطر روش تولید ارزانی که دارند، قیمت فروش پایینی هم داشته و به همین دلیل خرید آن‌ها نیاز به سرمایه بسیار زیادی ندارد. از طرفی این اجناس دارای بازار فروش مناسبی در داخل کشور بوده و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را به مشتریان فروخت. به همین دلیل است که واردات کالا از چین یکی از گزینه‌های همیشگی پیشروی بازرگانان و تجار ایرانی است.

واردات عمده از چین

اولین قدم برای واردات از چین خرید عمده از این کشور است. خرید عمده را می‌توان پرسودترین نوع خرید دانست. حتی اگر شما نخواهید کار واردات هم انجام دهید، بازهم خرید عمده اجناس سود زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. چرا که در این نوع خرید، قیمت خرید هر قلم جنس بسیار کمتر از خرید آن جنس به‌صورت تکی تمام می‌شود.

اما از آن سمت شما با فروش جنس به قیمت تکی، کلی سود از اختلاف قیمت خریدوفروش نصیب خود می‌کنید. به علاوه اینکه سفر به چین و خرید از این کشور یک کار همیشگی نیست و ممکن است در طول سال یکی یا دو بار این موقعیت برای شما فراهم شود. به همین خاطر باید بتوان با خرید عمده از چین هرآنچه لازم است را تهیه کرد.

صفر تا صد واردات از چین

حال که مشخص شد واردات از چین به چه دلیلی و با چه نوع خریدی انجام می‌شود، لازم است که در مورد صفر تا صد واردات از چین نیز توضیح دهیم. به طور کلی توضیح صفر تا صد یک قضیه مثل واردات کالا از چین عبارت است از اینکه چطور می‌توان کارهای واردات را از همان مرحله اول که خرید از چین است تا مرحله آخر که ترخیص کالا از گمرک ایران است انجام داد.

برای اینکه صفر تا صد کار واردات کالا به‌خوبی انجام شود لازم است تمام این مراحل و جزئیات آن‌ها را بشناسیم. به همین دلیل در ادامه هر مرحله را به‌تفصیل و با ذکر جزئیات بررسی کرده‌ایم.

واردات کالا از چین

اولین مرحله واردات از چین عبارت است از خرید کالای چینی. برای خرید اجناس لازم است که شما یا خودتان به این کشور سفر کنید و اجناس را بخرید یا اینکه از یک رابط که در چین مشغول فعالیت است بخواهید تا کارهای واردات شما را انجام دهد. وارد موردنظر زیر نظر شرکت‌های وارداتی کارکرده و می‌تواند کارهای واردات شما را به بهترین شکل انجام دهد.

این مرحله عبارت است از تهیه پیش‌فاکتور که در آن قیمت اجناس، تعداد آن و البته چگونگی خرید کالاها در آن درج شده است. بعد از ارسال پیش‌فاکتور برای طرف چینی نوبت به تأیید آن و اجازه انتقال اجناس به گمرک کشور چینی می‌رسد.

شرکت واردات از چین

همانطور که گفتیم برای اینکه بتوان واردات را به‌خوبی انجام داد لازم است که یک شرکت بازرگانی کارهای واردات را بر عهده بگیرد. شرکت علی والا با داشتن تجربه فراوان در امر واردات کالا از کشور چین بهترین گزینه برای انجام کارهای خرید کالا از چین محسوب می‌شود.

شرکت واردات از چین
شرکت واردات از چین

این شرکت با داشتن رابط‌های باتجربه در چین می‌تواند اجناس را خریداری کرده و بعد از ترخیص آن‌ها از گمرکی چین همه را یکجا به ایران ارسال کند. اگر برای واردات کالا از چین مصمم هستید حتماً با این شرکت ارتباط گرفته و تمام کارها را به آن بسپارید.

تجربه واردات از چین

از مهم‌ترین نکات در امر واردات که به اجرای صفر تا صد واردات کمک بسیار می‌کند این است که کارهای خود را به شرکتی بسپارید که تجربه واردات از چین داشته باشد. تجربه واردات از چین شامل خرید کالا از شرکت چینی، ارسال آن به گمرک چین، ترخیص کالاهای ارسالی به گمرک با پرداخت مبلغی به نام حق گمرکی، ارسال کالاها به داخل کشور و در نهایت ترخیص آن‌ها با پرداخت حق گمرکی به گمرک ایران است. از این نظر می‌توان تجربه واردات از چین شرکت وارداتی علی والا را بسیار خوب دانست چرا که موارد موفق آن در طول سالیان بسیار زیاد بوده است.

حمل و نقل از چین به ایران

از مهم‌ترین مراحل برای واردات ارسال کالا و حمل‌و‌نقل آنها از این کشور به داخل ایران است. برای این کار سه راه عمده وجود دارد. شما می‌توانید این کار را یا از طریق خشکی انجام دهید، یا از طریق دریا و یا از طریق هوایی. بهترین روش ارسال اجناس از طریق هوایی است چرا که کم‌هزینه‌ترین روش بوده و البته امنیت بسیار بالایی دارد.

روش انتقال اجناس از طریق هوایی با هواپیمای باری را کارگو می‌نامند. شرکت‌های بازرگانی معتبر مثل علی والا با شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی کارگو قرارداد بلندمدت داشته و می‌توانند با کم‌ترین هزینه کالاهای مورد نیاز شما را به داخل کشور وارد کنند.

واردات از چین با سرمایه کم

شاید برای شما سؤال پیش‌آمده باشد که با وجود این‌همه مرحله برای انجام واردات از چین آیا هزینه واردات خیلی زیاد نمی‌شود؟ همه ما انسان‌ها ذاتا دوست داریم کارهایمان را با کم‌ترین هزینه ممکن انجام دهیم به همین خاطر واردات از کشور چین با سرمایه کم یکی از بهینه‌ترین نوع اهداف برای واردات است.

شما حتی با سرمایه اندک نیز می‌توانید کالاهای خود را از چین وارد کنید. روش کار به این صورت است که کارهای واردات خود را به شرکت وارداتی علی والا سپارده و با خیال راحت در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

حداقل سرمایه برای واردات از چین

اگر همچنان دوست دارید بدانید که چطور می‌توان با کم‌ترین سرمایه ممکن جنس چینی وارد کشور کرد، باید با مفهومی به نام ته لنجی آشنا شوید. لنج‌های جنوب کشور بنا بر قانونی در گمرک حق اجازه دارند که در هر سفر تا مقدار معینی جنس چینی بدون پرداخت حق گمرکی وارد کشور کنند.

حداقل سرمایه برای واردات از چین
حداقل سرمایه برای واردات از چین

در واقع شما با رفتن به بازارهای جنوبی که این اجناس در آنجا با نام ته لنجی به فروش می‌رسد می‌توانید با کمترین سرمایه ممکن واردات از چین داشته باشید و کسب‌و‌کار خود را رونق دهید.

مشکلات واردات از چین

در پایان لازم است که با نگاهی واقع‌گرایانه به واردات نگاه کنید. مشکلاتی متعدد سر راه واردات از این کشور وجود دارد که تنها با سپردن کارهای واردات به شرکت‌های وارداتی قابل‌حل هستند.

مشکلاتی مثل نداشتن تجربه خرید از شرکت‌های چینی، عدم تجربه در تکمیل بارنامه و پیش‌فاکتور، آگاه نبودن از مسائل حقوقی ترخیص کالا از چین و گمرک ایران، آشنا نبودن با قوانین ارسال کالا از چین و چگونگی انتخاب بیمه کالا از جمله عمده‌ترین مسائلی است که پیشروی شما بوده و باید از وجود آن‌ها آگاه باشید. مسائلی که شرکت بازرگانی علی والا با داشتن تجربه فراوان در حل آن‌ها به یاری شما آمده و کارهای واردات شما را ساده می‌کند.

شرکت واردات کالا از چین

شرکت وارداتی علی والا را چند بار در طول مقاله معرفی کردیم. علت اینکه تأکید زیادی روی سپردن کارها به این شرکت وجود دارد این است که این شرکت دارای تجربه فراوانی در امر واردات از چین بوده و شما می‌توانید با اعتماد له آن در زمان، انرژی و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و با خیالی راحت اجناس وارداتی خود را به فروش برسانید.

فروشی که برای شما سود زیادی به همراه خواهد داشت. اگر همچنان مصمم هستید که اجناس مورد نیاز خود را وارد کنید، همین الان با این شرکت ارتباط گرفته و از آن‌ها بخواهید شما را در انجام این ام راهنمایی کنند.

واردات از ما فروش از شما

واردات از ما فروش از شما شرایط خوبی که شرکت بازرگانی علی والا فراهم کرده است.

واردات کالا از چین با علی والا

برای واردات کالا از چین یکی از بهترین پیشنهادها، واردات از طریق شرکت بازرگانی علی والا است. این کمپانی وارداتی با داشتن تجربه فراوانی که در واردات کالاهای مختلف از شهرهای گوناگون چین دارد می‌تواند کارهای واردات کالای شما را به نحو احسنت و البته با کم‌ترین هزینه ممکن انجام دهد. آن‌چه در مورد شرکت علی والا اهمیت دارد داشتن فورواردرهای باتجربه در شناخت قوانین گمرکی و چگونگی ارسال کالاهای خریداری شده به ایران است.

واردات کالا از چین با علی والا 
واردات کالا از چین با علی والا

همچنین قراردادهایی که این کمپانی با شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی به صورت طولانی مدت بسته است باعث می‌شود بتواند کالاهای شما را به ساده‌ترین و البته کم‌هزینه‌ترین روش ممکن به ایران انتقال دهد. به همین دلیل در این مقاله از این کمپانی بسیار نام بردیم. کمپانی‌ای که می‌توانید کارهای واردات خود را با خیال راحت به آن سپرده و در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید.

حرف آخر

در نهایت آنچه در مورد واردات اهمیت دارد، این است که کارها را به چه شرکتی می‌سپارید. سپردن کارهای واردات به یک شرکت با تجربه باعث می‌شود نتیجه بسیار خوبی از واردات کالا گرفته و کسب‌و‌کارتان متحول شود. چیزی که هر صاحب بیزینسی به دنبال آن بوده و جزو مهم‌ترین اهداف هر نوع مارکتی است. البته این موضوع نیازمند مطالعات قبلی و داشتن ارتباط با افراد باتجربه در امر واردات است. نیازی که سعی کردیم در این مقاله به آن بپردازیم.

راهنمای واردات از چین

واردات از چین دارای مراحل سه‌گانه‌ای است که پشت سر گذاشتن این سه مرحله برای هر واردکننده‌ای ضروری است. این سه مرحله را بطور خلاصه می‌توان شامل خرید کالا از چین، واردات کالا از کشور چین به ایران و در نهایت ترخیص کالاهای خریداری شده دانست. اما برای طی کردن هر مرحله چه اقداماتی باید انجام داد؟

راهنمای واردات از چین
راهنمای واردات از چین

خرید کالا از چین

اولین مرحله واردات از چین عبارت‌از خرید کالاهایی که قرار است وارد کشور شوند است. برای خرید کالا لازم است یک پرفورما به شرکت چینی ارسال شده و آنها بعد‌از بررسی درخواست خریدار، کالاهای مورد نظر را تهیه کنند. بعد از تهیه اجناس نوبت به ارسال کالاها به ایران می‌رسد.

ارسال کالاها به ایران

برای ارسال کالاها به ایران، باید از یک شرکت‌ بین‌المللی حمل‌ونقل کالا درخواست انتقال اجناس خریداری شده به ایران داده شود. این مرحله با شرکت‌های کارگو قابل انجام است.

ارسال کالاها به ایران
ارسال کالاها به ایران

ترخیص کالا از چین

و البته بعد از انتقال کالاها به داخل ایران، نوبت به ترخیص کالاها از گمرک ایران می‌رسد. ترخیص کالا از گمرک ایران نیازمند ارائه یک سری مدارک مثل پرفورما، بارنامه و کارت بازرگانی به اداره گمرک ایران است.بازرسان گمرک بعداز بررسی این مدارک و البته کالاها نامه ترخیص کالا را به شما می‌دهند.

واردات از چین چگونه است

واردات از چین یک پروسه چند مرحله‌ای است که از خرید کالا شروع شده و تا ترخیص کالاها از گمرک ایران ادامه می‌یابد. برای انجام این فرآیند باید چندین عملیات تخصصی انجام گیرد که هر کدام به اندازه دیگری ضروری است. در این مقاله قصد داریم این مراحل را به صورت خلاصه توضیح دهیم. اگر شما هم به این موضوع علاقه دارید تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

خرید اجناس از کشور چین

اولین مرحله برای پاسخ به سوال واردات از چین چگونه است شامل خرید کالاهای از این کشور است. این مرحله با ارسال یک پیش‌فاکتور به نام پرفورما به شرکت چینی انجام می‌گیرد. پرفورما شامل قیمت اجناس، ویژگی‌های آن، تعداد و البته نحوه پرداخت هزینه خرید آنها است. شرک چینی بعد از تایید پروفرما اقدام به تهیه اجناس مورد نظر کرده و برای ارسال به ایران آماده می‌کند. اما پیش از آن باید حتما یک بازرسی کالا انجام شود تا کیفیت کالاها تایید شود.

خرید اجناس از کشور چین
خرید اجناس از کشور چین

ارسال اجناس به ایران

بعد از تایید اجناس سفارش داده شده توسط شرکت چینی، کالاها به گمرک کشور چین ارسال می‌شود. در گمرک کشور چین کالاها بررسی شده و بعد از گرفتن تاییدیه اجازه ترخیص و ارسال کالاها به اجناس خریداری شده داده می‌شود.

بعد از ترخیص کالاها، نوبت به ارسال اجناس به ایران می‌رسد. برای ارسال اجناس به ایران از سه راه می‌توان استفاده کرد. یا می‌توان کالاها را از راه خطوط ریلی انتقال داد، یا از راه کشتی باری و از طریق اقیانوس‌ها و یا اینکه از طریق هواپیمای باری کالا وارد کشور کرد. بسته به کالاها، می‌توان یکی از این سه روش را انتخاب کرد. بطور کلی متداول‌ترین روش عبارتست‌از انتقال اجناس از طریق دریا که البته کارگو دریایی هم نامیده می‌شود.

ترخیص کالا از گمرک ایران

آخرین مرحله واردات از چین عبارت است از ترخیص کالاها از گمرک ایران. در واقع بعد از ارسال کالاها به ایران اولین جایی که اجناس به آنجا تحویل داده می‌شود، گمرک ایران است. اداره گمرک ایران بعداز بررسی کالاها و تایید آنها، اجازه ترخیص کالاها را داده و واردکننده می‌تواند اجناس را وارد بازار ایران کند.

اجازه ترخیص کالا منوط به ارائه مدارک رسمی به اداره گمرک از یک سو و بازرسی کالاها و تایید قانونی بودن آنها از سوی بازرسان گمرک از سویی دیگر است. بعد از ترخیص کالا، ترانزیت گمرک کالاها را به داخل ایران انتقال داده و شما می‌توانید آنها را به هر بازاری که دوست دارید وارد کنید.

ترخیص کالا از گمرک ایران
ترخیص کالا از گمرک ایران

واردات از چین با شرکت علی والا

انجام کارهای واردات کالا از چین به ایران باید به یک شرکت واسطه باتجربه سپرده شود. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات شرکت علی والا برای انجام یک واردات مناسب است. این شرکت با داشتن کارگزاران و واسطه‌های با تجربه در کشور چین می‌تواند کارهای خرید و انتقال اجناس مورد نظر شما را به بهترین شکل انجام دهد.

خرید، ارسال و ترخیص کالا به طور کامل توسط شرکت علی والا انجام شده و شما می‌توانید کارهای مربوط به این مراحل را با خیال راحت به شرکت علی والا بسپارید، که در نهایت به صرفه‌جویی در انرژی، وقت و سرمایه شما در امر واردات کالا می‌انجامد.

بهترین روش واردات از چین

برای واردات کالا از چین به ایران روش‌های مختلفی وجود دارد. روش‌هایی که بستگی به شرایط واردکننده داشته و براساس آن مشخص می‌شود. با این حال در میان این روش‌ها یک بهترین روش واردات از چین وجود دارد که در اینجا قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم. اما در ابتدا ویژگی‌های بهترین روش را بررسی کرده و سپس توضیح می‌دهیم که چرا روشی که معرفی می‌کنیم بهترین است.

بهترین روش واردات از چین
بهترین روش واردات از چین

مراحل کلی واردات از چین

بطور کلی هر روشی هم که برای واردات از چین انتخاب شود، باید چند مرحله اساسی پشت‌سر گذاشته شود. اولین مرحله خرید کالاها است. برای واردات از چین لازم است که در ابتدا اجناس از شرکت چینی خریداری شود. در مرحله بعد لازم است که اجناس خریداری شده بوسیله یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی وارد کشور شود.

عموما اجناس از طریق کشتی باری از بنادر چین بارگیری شده و به گمرک‌های بندری ایران تحویل داده می‌شود. آخرین مرحله هم ترخیص اجناس وارد شده به گمرک ایران است. در این مرحله واردکننده باید با ارائه یک سری مدارک رسمی درخواست ترخیص کالا داده و بعد از تایید با پرداخت مبلغی به نام حق گمرکی این اجناس را وارد بازار ایران کند. اما بهترین روش برای انجام این مراحل کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه توضیح می‌دهیم.

ویژگی‌ های بهترین روش برای واردات

اگر بخواهیم یک بهترین روش واردات از چین انتخاب کنیم باید دارای یک سری ویژگی‌ کلی باشد که عبارتند از : آسان‌تر کردن، ارزان‌تر کردن و سریع‌تر کردن عملیات واردات اجناس. برای دستیابی به این شرایط لازم است که در هر مرحله یک‌سری کارها انجام شود.

برای ارزان‌کردن و سریع‌کردن کار واردات لازم است که هنگام خرید کردن یک واسط در چین وجود داشته باشد که کارهای خرید را سریع انجام داده و نیازی نباشد که واردکننده برای واردات به چین سفر کند. از سویی همین واسط بوسیله برقراری ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی حمل‌ونقل اجناس کار ارسال اجناس را به ایران را ساده‌تر می‌کند.

ویژگی‌ های بهترین روش برای واردات
ویژگی‌ های بهترین روش برای واردات

در نهایت آگاهی از چگونگی ترخیص و وجود مشورت از سوی منابعی آگاه می‌تواند کار ترخیص کالا ار سریع و ساده کند. اما آیا روشی وجود دارد که تمام این قابلیت‌ها را در اختیار ما قرار داده و بهترین روش برای واردات باشد؟

بهترین روش واردات از چین کدام است

روشی که تمام ویژگی‌هایی که گفتیم را داشته و می‌تواند در مراحل واردات از چین تمام نکاتی که گفتیم را فراهم کند، سپردن کارهای واردات کالا به یک شرکت واسطه وارداتی است. شما با سپردن کارهای واردات از چین خود به یک شرکت واسطه وارداتی با تجربه می‌توانید به بهترین روش واردات از چین دست یابید. اما به شرطی که شرکت انتخاب شده توسط شما دارای کیفیت، تجربه و دانش بالایی باشد.

پیشنهاد ما برای برآوردن تمام این شرایط مشورت و استفاده از امکانات شرکت وارداتی علی والا است. این شرکت با داشتن رابط‌هایی باتجربه در کشور چین، می‌تواند به‌سادگی کارهای خرید، ارسال و ترخیص کالاهای مورد نیاز شما را انجام دهد. همچنین تجربه بالای این شرکت می‌تواند باعث شود که با هزینه‌ای بسیار اندک و البته در سریع‌ترین زمان ممکن کالاهای خود را وارد کنید.

برای واردات از چین چه باید کرد

سوالی که برای هر شخصی که قصد دارد برای اولین بار اجناسی را از چین وارد کند مطرح می‌شود، این است که برای واردات از چین چه باید کرد؟ اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، جای درستی آمده‌اید. در این مقاله قصد داریم به این سوال بطور کامل پاسخ دهیم. اینکه چطور می‌توان به این سوال پاسخ داد بستگی دارد که چه مسائلی پیرامون واردات کالا از چین وجود دارد.

برای اینکه بدانیم برای واردات از چین چه باید کرد لازم است چند موضوع را بررسی کنیم. اول از همه باید توضیح دهیم که چرا از چین واردات کنیم، سپس روش‌ها و مراحلی که برای انجام این کار وجود دارد را بررسی کنیم، بعد به سراغ راه‌های انجام این کار رفته و در نهایت انواع واردات را توضیح دهیم. اگر شما هم کنجکاو شده‌اید که چه نکاتی قرار است در مورد این مسائل توضیح داده شود حتما تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

برای واردات از چین چه باید کرد
برای واردات از چین چه باید کرد

چرا واردات از چین

قرار شد در ابتدا توضیح دهیم که چرا تاجران ایرانی واردات از چین را انتخاب می‌کنند. به دو علت. علت اول این است که تولیدی‌های کشور چین توانایی تولید کالا برای هر بازاری را دارند. شما می‌توانید در این کشور تولیدی‌های مختلف از تولید گوشی هوشمند تا قطعات هواپیما پیدا کنید.

اگر زمانی بازار شام مشهور بود به اینکه می‌شد همه چیز را در آن یافت، امروزه کشور چین چنین ویژگی‌ای دارد و بازار شام قرن ۲۱ است. دلیل دوم هم این است که تمام این اجناس را می‌توان با قیمتی بسیار کم از کشور چین تهیه کرد. کالاهای چینی در مقایسه با کالاهایی که در کشورهای اروپایی یا آسیایی دیگر دارای قیمتی بسیار مناسب هستند.

البته کیفیت این اجناس نیز بالا بوده و به خاطر قیمت پایین کیفیتی پایین‌تر از نمونه‌های اروپایی یا آمریکایی ندارند. به همین دلایل است که اکثر بازرگانان و تجار ایرانی برای تامین کالای مورد نیاز خود روانه کشور چین می‌شوند.

اما این تجار هر جنسی را هم که بخواهند وارد کشور کنند باید حتما مراحل کلی واردات از چین را که در ادامه به آن می‌پردازیم، پشت سر بگذارند. مراحلی که لازم است در مورد آنها دانش و تجربه داشت وگرنه به سادگی قابل انجام نیستند.

روش های واردات از چین

برای واردات از چین دو روش کلی وجود دارد. یا اینکه خود واردکننده مستقیما درگیر انجام مراحل واردات شود یا آن را به یک شرکت معتبر واردات کالا بسپارد. در روش مستقیم وارد کننده انجام تمام مراحل را شخصا بر عهده می‌گیرد که راه دشواری است.

اما در روش استفاده از شرکت واسطه، این مراحل برعهده یک شرکت وارداتی با تجربه سپرده می‌شود و واردکننده با خیالی راحت منتظر دریافت اجناسش می‌شود. در پایان مقاله راه دوم را بطور کامل توضیح می‌‎دهیم. فعلا باید بدانید هر کدام از این دو روش که انتخاب شود لازم است مراحل کلی واردات کالا که در ادامه توضیح می‌دهیم پشت سر گذاشته شود.

خرید کالا

اولین مرحله واردات از چین عبارتست از خرید کالاهای مورد نظر از شرکت‌های چینی. برای خرید این کالاها لازم است که واردکننده یا رابط شرکت واسط تقاضای خرید رسمی که به نام پیش‌فاکتور شناخته می‌شود برای طرف چینی ارسال کند.

روش های واردات از چین
روش های واردات از چین

این پیش‌فاکتور که گاه پروفرما هم نامیده می‌شود شامل قیمت اجناس، تعداد آنها و البته نحوه پرداخت هزینه کالاها است. بعد از تایید پروفرما توسط شرکت چینی، نوبت به ارسال انها به گمرک و تایید برای صادرات به ایران می‌رسد. در این مرحله واردکننده باید مدارکی برای اخذ برگه ترخیص به اداره گمرک چین داده و کالاها را تحویل بگیرد تا بتواند به ایران ارسال کند.

ارسال کالاها

بعد از تحویل کالاها از گمرک چین، نوبت به ارسال این کالاها به سمت ایران می‌رسد. واردکننده در این مرحله باید با شرکت‌های حمل ‌ونقل بین‌المللی قرارداد ارسال کالا ببندد. به این صورت که این شرکت‌ها اجناس را تحویل گرفته و با بیمه کردن آنها، روانه گمرک ایران کنند. بسته به نوع کالا، نوع بیمه و وسیله حمل‌ونقل مشخص می‌شود. در قیمت راه‌های واردات از چین در این مورد بیشتر توضیح می‌دهیم.

ترخیص کالا

آخرین مرحله واردات از چین ترخیص کالاها از گمرک ایران است. این مرحله، آخرین مرحله واردات کالا از چین به ایران محسوب می‌شود. در این مرحله واردکننده با دردست‌داشتن مدارک هویتی و رسمی مثل کارت بازرگانی، پروفرما و بارنامه به اداره گمرک رفته و تقاضای ترخیض کالا می‌دهد. بازرسان اداره گمرک نیز بعد از بررسی کالاها و تایید آنها برگه ترخیص به واردکننده داده و وی می‎‌تواند اجناس را به داخل بازار روانه کند.

راه های واردات از چین

برای ارسال کالاها از چین به ایران که راه‌های واردات اجناس هم محسوب می‌شود سه مسیر کلی وجود دارد. راه اول ارسال اجناس از طریق خطوط ریلی بین‌المللی است که در آن وسیله حمل‌ونقل قطار باری است. از این روش بیشتر برای حمل بارهای اشتعال‌زا مثل مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

روش دوم حمل بارها توسط کشتی باری است. متداول‌ترین راه برای واردات کالاها از چین به ایران این روش است؛ چرا که بیشتر شهرهای صنعتی چین دارای بنادری بسیار عظیم هستند. راه سوم نیز استفاده از هواپیمای باری است که در آن کالاها از راه هوایی وارد کشور شده و البته کوتاه‌ترین راه نیز محسوب می‌شود.

اجناسی که احتمال دارد زود فاسد شوند یا تاریخ مصرف دارند از این طریق ارسال شده و به گمرک ایران تحویل داده می‌شوند. به زبان فنی این راه‌ها را کارگو نیز می‌نامند که همان انتقال بار از کشوری به کشور دیگر با استفاده از وسایل باری است. پس با این بیان کارگو دریایی یعنی انتقال اجناس از چین به ایران با کشتی باری.

بیشترین واردات از چین

به نظر شما بیشترین واردات از چین شامل چه اجناسی است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال کافی است سری به بازار ایران بزنید و مشاهده کنید که کدام اجناس چینی بیشتر در بازار ایران حضور دارند؟ راستش اگر این کار را بکنید متوجه خواهید شد که تنها یک جنس نیست که بازار را در قبضه خود درآورده، بلکه تعداد زیادی از اجناس چینی در زمینه‌های محتلف بازار ایران را اشباع کرده‌اند.

این اجناس عبارتند از: گوشی هوشمند، لوازم خانگی و قطعات صنعتی، قطعات خودرو، لوازم پلاستیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی کودکان، لپ‌تاپ و لوازم جانبی گوشی و لپ‌تاپ، لوازم تزئینی و انواع عروسک، لباس و انواع کفش، انواع خودرو، لوازم آشپزخانه و قطعات الکترونیکی مثل انواع لامپ و دیگر ابزارآلات.

بیشترین واردات از چین
بیشترین واردات از چین

اکثر واردکنندگان ایرانی مشغول واردات این اجناس از کشور چین به ایران هستند و به همین خاطر بیشترین واردات کالاهای چینی در این دسته‌ها که نام بردیم قرار می‌گیرند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که چین به خاطر قدرتی که در صنعت هوافضا دارد قادر به صادرات بعضی قطعات و بردهای بسیار پیشرفته و مهم که در ساخت ماهواره‌ها به کار می‌رود هم بوده و در این زمینه به بسیاری از کشورها صادرات دارد.

انواع واردات از چین

آیا تابه‌حال نام بازار ته لنجی به گوشتان خورده است؟ بازار ته لنجی عبارت است از بازاری که در آن اجناس چینی وارد شده به کشور توسط لنج‌ها فروخته می‌شود. طبق قانون گمرکی ایران، لنج‌ها و ملوانان حق دارند که در هر سفر خود تا سقف معینی جنس بدون پرداخت کالا وارد بنادر کشور کنند.

شما می‌توانید با استفاده از این موقعیت بدون اینکه مراحل خرید، ارسال و ترخیص کالای چینی انجام دهید، اجناس مورد نیاز خود را از این بازارها تهیه کرده و واردات از چین بدون پرداخت گمرکی داشته باشید. در این روش تنها کافی است برای تفریح هم شده به شهرهای جنوبی کشور مثل بندرعباس و اهواز رفته و سری به بازارهای ته لنجی آنجا بزنید.

واردات از چین با شرکت علی والا

در ابتدای مقاله گفتیم که واردات از چین با استفاده از یک شرکت واسطه را در پایان مقاله توضیح می‌دهیم. شرکت علی والا قادر است تمام مراحل واردات از چین را برای شما انجام دهد. کافی است که کارهای واردات کالای خود را به این شرکت سپرده و با خیال راحت منتظر دریافت اجناس خود باشید.

واردات از چین با شرکت علی والا
واردات از چین با شرکت علی والا

اما چگونه؟ این شرکت با رابط‌هایی که در کشور چین دارد می‌تواند کارهای خرید اجناس از چین را به‌سادگی انجام دهد. از طرفی به‌خاطر قراردادهای بلندمدتی که با شرکت‌های کارگو چینی دارد، کارهای حمل کالا را با قیمتی بسیار ارزان و از روش مناسب آن انجام داده و در نهایت رابط‌های قانونی این شرکت صفر تا صد ترخیص کالای وارد شده را برعهده گرفته و به این صورت اجناس به شما تحویل داده می‌شود. بهترین روش برای واردات کالا از چین بدون اتلاف وقت و هزینه.

این راه‌ها برای واردات سریع از چین حاصل تجربه واردکنندگان قبلی و البته فراهم شدن وسایل انتقالی پیشرفته‌تر است. همچنین گاهی تغییر قوانین گمرکی باعث می‌شود تا راهی سریع برای واردات کالا از چین پیشروی ما قرار بگیرد.

بررسی این موضوعات کار شرکت‌های وارداتی واسطه است که نتیجه آن هم بصورت مقاله‌ای کلی در اختیار ما قرار می‌گیرد. اگر شما هم کنجکاوید که بدانید این راه‌های سریع واردات از چین کدام هستند تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

  • کالای چینی و واردات از چین
  • واردات سریع از چین با شرکت بازرگانی
  • واردات سریع از چین با شرکت وارداتی علی والا
  • واردات سریع از چین با ته لنجی
  • حرف آخر
  • سوالات متداول

کالای چینی و واردات از چین

برای واردات سریع از چین باید بدانیم که اصلا چرا کالای چینی باید وارد کشور کرد؟ مگر نه این است که از کودکی به ما گفته‌اند اجناس آلمانی و ژاپنی دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. پس چرا از این دو کشور کالا وارد نکنیم؟

به دو دلیل بازرگانان ایرانی به جای واردات از آلمان یا ژاپن،  واردات از چین را ترجیح می‌دهند. اول اینکه هر کالایی در ژاپن یا آلمان تولید نمی‌شود. مثلا قطعات خودرو در ابعاد وسیع در کشور آلمان تولید نمی‌شود بلکه چین دارای کارخانه‌های ساخت تولید انبوه این قطعات هستند.

کالای چینی و واردات از چین
کالای چینی و واردات از چین

از طرفی قیمت فروش اجناسی هم که در آلمان یا ژاپن تولید می‌شود بسیار بیشتر از قیمت اجناس تولید چین است. پس تنوع بالا و پایین بودن قیمت اجناس چینی است که باعث شده بازرگانان و تجار ایرانی برای واردات کالای مورد نیاز خود به کشور چین سفر و از آنجا کالا وارد کنند.

واردات سریع از چین با شرکت بازرگانی

یکی از راه‌های واردات سریع این است که شما مراحل واردات کالا را به یک شرکت واسطه بازرگانی بسپارید. یک شرکت بازرگانی واسطه توانایی این را دارد که تمام مراحل واردات کالای شما را به سریع‌ترین شکل ممکن انجام دهد. مراحلی مثل خرید، ترخیص و ارسال کالا که بسیار زمان‌بر هستند توسط یک شرکت بازرگانی واسطه در کمترین زمان ممکن قابل انجام می‌شوند. در ادامه توضیح می‌دهیم که هر کدام از مراحل واردات چطور با واسطه‌گری شرکت بازرگانی سریع‌تر انجام می‌شوند.

خرید از چین

اولین مرحله برای واردات از چین عبارت است از خرید کالاها از شرکت چینی. این مرحله نیازمند اختصاص زمان زیادی است. چرا که برای خرید کالاها باید در ابتدا یک پیش‌فاکتور به نام پرفورما به به شرکت چینی ارسال شود که در آن قیمت اجناس، تعداد آنها و البته نحوه پرداخت درج می‌شود.

دقت در تکمیل این پرفورما و البته یافتن یک شرکت معتبر برای خرید کالا از آن عملیات‌های وقت‌گیری است که اگر به یک شرکت واسطه بازرگانی سپرده شود در مدت زمان بسیار کوتاهی قابل انجام خواهد بود.

واردات سریع از چین با شرکت بازرگانی
واردات سریع از چین با شرکت بازرگانی

ارسال کالا از چین

مرحله بعدی واردات از چین عبارت است از ارسال کالاها از چین به ایران. برای انجام این مرحله نیز اگر واردکننده تجربه و دانش کافی نداشته باشد ممکن است مدت زمان زیادی برای انجام عملیات واردات اختصاص دهد. اما سپردن آن به یک شرکت واسطه وارداتی باعث می‌شود در زمانی بسیار کوتاه‌تر انجام شود.

شرکت‌های واسطه بازرگانی به خاطر بستن قرارداد با شرکت‌های بین‌المللی حمل‌ونقل کالا قادرند که اجناس مورد نیاز شما را در مدتی بسیار کوتاه از چین وارد کشور کنند. نام این شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی که کالاها را با سرعت زیادی از کشوری به کشور دیگر توسط وسایل باری انتقال می‌دهند، کارگو است. شرکت وارداتی طرف قرارداد شما برای انجام واردات سریع از چین کارهای انتقال اجناس خریداری شده توسط شما را به شرکت کارگو می‌سپارد.

ترخیص کالا از گمرک

آخرین مرحله واردات از چین که باز هم بحث زمان انجام آن بسیار مهم است، ترخیص کالا از گمرک ایران است. اگر این مرحله توسط شرکت واسطه وارداتی انجام شود، به خاطر شناخت قوانین گمرکی و مبلغ گمرکی هر کالا به‌سرعت هرچه تمام‌تر انجام می‌شود. اما برای واردکننده‌ای که آشنایی زیادی با قوانین گمرکی نداشته و تجربه کافی در این امر ندارید، ترخیص کالا در مدت زمان بیشتری انجام می‌شود. به همین دلیل است که این مرحله هم باید به شرکت وارداتی واسطه سپرده شود. اما این شرکت واسطه چه نام دارد که در طول مقاله آن را راهگشا در نظر گرفتیم؟

واردات سریع از چین با شرکت وارداتی علی والا

شرکت وارداتی علی والا با برعهده گرفتن کارهای واردات شما می‌تواند یک راه مناسب برای واردات سریع از چین در نظر گرفته شود. این شرکت تمام مراحل را به خاطر تجربه بالایی که در این امر دارد با کمترین زمان ممکن برای شما انجام می‌دهد. کافی است برای واردات کالای خود با این شرکت تماس گرفته و از آنها برای کارهای واردات خود مشورت بگیرید.

واردات سریع از چین با شرکت وارداتی علی والا
واردات سریع از چین با شرکت وارداتی علی والا

واردات سریع از چین با ته لنجی

یکی دیگر از راه‌های واردات سریع از چین عبارت است از استفاده از بازارهای ته لنجی که در جنوب کشور برپا می‌شوند. در این بازارها اجناس بدون پرداخت گمرکی وارد کشور شده و شما می‌توانید با صرف کمترین زمان آنها را خریداری کرده و به کسب‌وکار خود رونق دهید.

در واقع علت ایجاد شدن چنین امکانی این است که مطابق قوانین گمرکی واردات کالا با لنج تا مرز یک مقدار مشخص در سال فارغ از گمرکی شده و ملوانان و کشتیداران می‌توانند اجناس چینی را در هر سفر خود بدون پرداخت گمرکی وارد کشور کنند.

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم راجع به واردات سریع از چین توضیحاتی کلی ارائه دهیم. در واقع یکی از روش‌ها این بود که کارهای واردات خود را به یک شرکت واسطه بازرگانی بسپارید و راه دیگر این است که اجناس مورد نیاز خود را از طریق خرید از بازار ته لنجی تهیه کنید.

در هر دوی این روش‌ها مدت زمان وارد کردن کالاها به داخل کشور بسیار کاهش یافته و شما می‌توانید کسب‌وکار خود را با سرعت بیشتری رونق دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول درباره واردات سریع از چین

  • برای واردات سریع از چین چه راه‌هایی وجود دارد؟

برای وارد کردن کالاها در کم‌ترین زمان ممکن دو راه عمده وجود دارد. یکی اینکه کارهای خود را به یک شرکت واسطه وارداتی بسپارید و دیگری اینکه اجناس مورد نیاز خود را از بازار ته لنجی تهیه کنید.

  • مراحل واردات از چین کدام است؟

برای واردات از چین باید مراحل خرید از چین، ارسال کالا و ترخیص کالا انجام شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با وانیکس تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید )  :008613883921774 – تلفن ایران ( حاج مهدی یزد خواست ) 09122518152

1,201 تعداد بازدید

دیدگاه ها

۶ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • واردات مکمل بدنسازی از چین انجام میدید؟

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    من پیج فروشگاهی بدلیجات دارم خواستم بدونم واردات بدلیجات انجام میدید؟و شرایطش به چه صورت هست؟

    پاسخ
    • سلام و درود
      بله واردات بدلیجات از چین انجام میدیم. لطفا برای اطلاع از شرایط واردات بدلیجات با شماره ۰۰۸۶۱۳۸۸۳۹۲۱۷۷۴ تماس بگیرید.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من برگهای مصنوعی بامبو را میخوام میخواستم ببینم شما واردات برگهای بامبو را انجام میدید و چقدر سرمایه نیاز هست؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.