مشکلات واردات از چین

مشکلات واردات از چین

با ما همراه بمانید تا هم با مشکلات واردات از چین آشنا شوید و هم اصول اولیه لازم و ضروری برای واردات از چین را یاد بگیرید.

واردات از چین همیشه آنطور که به نظر می رسد آسان نیست و همیشه هم بدون مشکل پیش نمی رود. کسب ‌و کارهای خارجی باید قبل از تهیه منابع از چین، برخی نکات ضروری را در نظر داشته باشند و اقدامات لازم را انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که این روند؛ یعنی واردات از چین، تا حد امکان روان پیش می ‌رود و مشکلی بر سر راه آنها وجود ندارد.

به طور کلی، واردات محصولات از چین می تواند منجر به مشکلات مختلفی شود اگر شما تجربه اثبات شده ای در این زمینه نداشته باشید و همین تجربه ایجاد مشکلات در طول فرآیند واردات، باعث می شود تا شرکت ها بگویند که واردات از چین گزینه خوبی نیست.

 

برای مشاوره و کسب اطلاعات درباره شرایط خرید عمده از چین میتوانید از طریق زیر با ما در تماس باشید. علی والا به شما در واردات کالا از چین با سرمایه کم کمک خواهد کرد.

۸۱۵۲ ۲۵۱ ۰۹۱۲

8613883921774+

 

مشکلات اصلی واردات کالا از چین

در بسیاری از موارد، مشکلات واردات از چین، از همان مرحله اولیه و در طول مطالعه و انتخاب شروع می شود. برخی از رایج ترین مشکلات اصلی واردات کالا از چین را در ادامه توضیح داده ایم:

· انتخاب تامین کننده:

عدم آگاهی از بازار گسترده چین، بسیاری از شرکت ها را به انجام مطالعات اشتباه در بازار سوق می دهد که اطلاعات کافی در مورد رقابت پذیری تامین کننده انتخاب شده ارائه نمی دهد. هنگام انتخاب سازنده اشتباه، مشکلات می توانند به سرعت شروع شوند.

مشکلات اصلی واردات کالا از چین

· مطالعه کاهش هزینه:

بررسی روش های کاهش هزینه، مشکلی است که در مرحله اولیه فرآیند ایجاد می شود اما اغلب تا مراحل بعدی تشخیص داده نمی شود. هنگامی که شما شروع به محاسبه هزینه هر محصول وارداتی می کنید، ممکن است عوامل خاصی مانند پرداخت تعرفه گمرکی یا حتی هزینه سفر به چین در نظر گرفته نشود که ممکن است در فرآیند خرید و واردات از چین، ضروری باشد.

· مشکلات ارتباطی:

در بسیاری از موارد ایجاد مشکل در برقراری ارتباط با چینی ها، منشأ بقیه مشکلات در واردات از چین است. این موضوع فقط مربوط به زبان نیست، بلکه برخی از عوامل فرهنگی آسیایی و نیز اشکال معمول مذاکره در چین را نیز شامل می شود. در واقع واقعیت «نفهمیدن» بسیار فراتر از کلمات است.

· خرابی ها یا خطاهای احتمالی در محصول:

گاهی اوقات ممکن است محصولاتی که قرار است از چین وارد شوند، خطاهای طراحی داشته باشند که این موضوع نیز می تواند واردات را خراب کند. این مشکل معمولا ناشی از ارتباطات ضعیف یا گاهی اوقات از توضیح نادرست، ایجاد می شود. عدم امکان حضور به موقع برای حل مشکلات احتمالی در اولین محصولات باعث می شود برخی از شرکت ها، کانتیرهای کاملی از این محصولات را دریافت کنند که انتظارات آنها را برآورده نمی کند.

· استانداردهای کیفیت:

این به خودی خود یک نقص نیست، اما می تواند یک مشکل بزرگ در هنگام واردات از چین باشد. معمولا استانداردهای کیفیت در چین با استانداردهای کشور مقصد مطابقت ندارد و این چیزی است که در صورت عدم شناسایی به موقع می تواند باعث عقبگرد شود و حتی فروش نهایی اقلام را غیرممکن کند.

· زمان انتظار طولانی:

اگرچه ما در دنیایی متصل تر از همیشه زندگی می کنیم، اما دریافت خرید از چین مترادف با سرعت نیست. از لحظه خروج محصولات از کارخانه در چین تا رسیدن به شرکت وارد کننده، ممکن است در بدترین حالت ممکن از دو هفته تا دو ماه طول بکشد. این انتظار که علاوه بر طولانی بودن، گاهی اوقات بدتر هم می شود یکی دیگر از مشکلات واردات از چین است و نمی توان بر وضعیت دقیق عملیات واردات نظارت کرد.

. گمرک:

اگر کنترل های گمرکی به خوبی مدیریت نشود، می تواند به یک دردسر واقعی در هنگام واردات از چین تبدیل شود. علاوه بر تعرفه ها و هزینه های اضافی برای پرداخت (که بسیاری از شرکت ها در مطالعه اولیه خود به آن توجه نکرده اند)، گاهی اوقات ممکن است محصول وارداتی، الزامات واردات را برآورده نکند.

واردات از چین

نکات ضروری و مهم برای واردات از چین

کسب ‌و کارهای خارجی باید قبل از تهیه منابع و واردات از چین، برخی نکات ضروری را در نظر داشته باشند و اقدامات لازم را انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که این روند تا حد امکان روان پیش می‌ رود و با مشکلی مواجه نخواهند شد. به طور کلی، واردات از چین یا تامین منابع از چین در بیشتر موارد یک کار پیچیده است. اکیداً توصیه می‌شود که کسب‌ و کارها قبل از انجام اقداماتی برای واردات از چین، با ترسیم استراتژی کسب ‌و کار، منابع و شرایط بازار، یک استراتژی منبع ‌یابی روشن ایجاد کنند و سپس برای شناسایی تامین‌کنندگان و شرکای تولیدی شایسته و متعهد اقدام نمایند.

 

  1. بارها و بارها با تولید کنندگان و تامین کنندگان چینی در مورد نیازهای محصول خود ارتباط برقرار کنید و سپس این موضوع را سه بار بررسی کنید. شرکت ‌های چینی ممکن است عملکرد محصول، الزامات کیفیت و سبک زندگی در کشورهای غربی و سایر کشورهای آسیایی را به طور کامل درک نکنند و از این رو ممکن است محصولاتی را برای رضایت خود تولید کنند اما رضایت شما را برآورده نکنند. برای جلوگیری از این امر، نمی توانید فقط نمونه ها را بررسی کنید، بلکه باید یک بازرسی قبل از حمل و نقل، به خصوص برای اولین سفارش انجام دهید. ممکن است برای بازرسی قبل از ارسال، از تخصص و تجربه نمایندگان محلی یا سازمان های بازرسی تولید بهره مند شوید.

 

  1. از یک مدت پرداخت مطمئن، اطمینان حاصل کنید. تولیدکنندگان چینی معمولاً 30٪ سپرده و 70٪ با T/T (انتقال تلگراف، یک گزینه پرداخت رایج) را هنگام ارسال برای اولین سفارش می پذیرند. با این حال، این یک مدت پرداخت پرخطر برای خریداران است، زیرا بر اساس اعتبار تجاری به جای ضمانت شخص ثالث دقیق است. اعتبار اسنادی اغلب تضمین بهتری برای خریداران و همچنین مدت پرداخت منصفانه برای فروشندگان است.

 

  1. از مالکیت معنوی خود محافظت کنید و تامین کنندگان خود را به رقبای بالقوه خود تبدیل نکنید. برای تضمین کیفیت، بسیاری از خریداران غربی دانش فناوری خود را سخاوتمندانه به شرکای تولیدی خود در چین منتقل می‌کنند، بدون اینکه در نظر بگیرند اینکار ممکن است خطر احتمالی از دست دادن مالکیت معنوی و پرورش رقبای بالقوه در بازار جهانی را به همراه داشته باشد. از این رو، شرکت ها باید یک مکانیسم حفاظت از IP را هم از نظر قانونی و هم از نظر تجاری ایجاد کنند، که بسیار پیچیده تر از داشتن حق ثبت اختراع و ثبت علامت تجاری در چین است. شرکت ها برای ایجاد یک مکانیسم تجاری قوی برای محافظت فعالانه IP به مشاوره تجاری از کارشناسان تجاری چین نیاز دارند.

 

  1. تفاوت های ظریف فرهنگی چین را بپذیرید و یک مشارکت بلندمدت ایجاد کنید. چین کشوری پر از «گوانشی – guanxi» (سیستم شبکه های اجتماعی و روابط تأثیرگذار که تجارت و سایر معاملات را تسهیل می کند)، غرور به خود (به ویژه با افزایش قدرت اقتصادی چین در بازار جهانی) و کارکردهای اجتماعی است. بنابراین همانطور که گفته می شود “وقتی در روم هستید، همانطور که رومی ها انجام می دهند” عمل کنید. برای تطبیق با محیط تجاری در چین و ایجاد شراکت های بلندمدت با تامین کنندگان چینی، غربی ها باید این تفاوت های فرهنگی چینی را درک کرده و به رسمیت بشناسند، اگرچه نیازی به دست کشیدن از هویت فرهنگی غربی خود ندارند. تاجران چینی به ویژه از خارجی‌ هایی که می ‌توانند چند کلمه چینی مانند لذت بردن از “ganbei” (پایین به بالا هنگام نوشیدن) یا حتی نقل قولی از یک شعر باستانی چینی بگویند، قدردانی می ‌کنند.

 

  1. استراتژی مرحله بندی و سایر مدل ها را برای تهیه از چین در نظر بگیرید. شرکت های خارجی گزینه های زیادی برای واردات از چین دارند. بهتر است محصولات مورد نظر خود را از طریق نمایندگان تهیه کنید، مستقیماً از تولیدکنندگان وارد کنید یا یک مرکز تدارکات روی زمین در چین راه اندازی کنید. یک مدل محبوب برای دفاتر مرکزی خارج از کشور این است که در مرحله اولیه مستقیماً از تولیدکنندگان چینی واردات داشته باشید و سپس در مرحله بعد اقدام به راه اندازی دفاتر منبع خود در چین کنید.

 

  1. یک برنامه اضطراری و تامین کنندگان پشتیبان داشته باشید. هرگز به یک تامین کننده در چین اعتماد نکنید. زیرا ممکن است مشکلاتی در مورد تامین کنندگان یا شراکت ها پیش برود. بنابراین با تامین کنندگان پشتیبان، عرضه پایدارتر و همچنین قدرت چانه زنی قوی تری خواهید داشت.

نکات ضروری و مهم برای واردات از چین

لیست کالاهای وارداتی از چین به ایران

بر اساس پایگاه داده تجارت بین الملل سازمان ملل متحد COMTRADE، واردات ایران از چین در سال 2018، چیزی در حدود  10.25 میلیارد دلار بوده است. در ادامه لیست کالاهای وارداتی از چین به ایران را مشاهده خواهید کرد:

  • ماشین آلات، راکتورهای هسته ای، بویلرها (دیگ بخار)
  • تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی
  • وسایل نقلیه غیر از راه آهن، تراموا
  • مواد شیمیایی آلی
  • آهن و فولاد و محصولات آهن یا فولاد
  • پلاستیک و لاستیک
  • کاغذ و مقوا، محصولات خمیری کاغذ و مقوا
  • محصولات شیمیایی متفرقه
  • دستگاه های اپتیکال، عکس، فنی، پزشکی
  • مواد شیمیایی معدنی، ترکیب فلزات گرانبها، ایزوتوپ
  • سوخت های معدنی، روغن ها، محصولات تقطیر
  • کود
  • آلومینیوم
  • دباغی، عصاره های رنگرزی، تانن ها، مشتقات، رنگدانه ها
  • مبلمان، وسایل روشنایی، ساختمان های پیش ساخته
  • دانه روغنی، میوه های روغنی، دانه ها، میوه ها
  • شیشه و ظروف شیشه ای
  • محصولات متفرقه از فلز پایه
  • پارچه نساجی آغشته، روکش شده یا چند لایه
  • محصولات سرامیکی
  • ابزار، کارد و چنگال از فلز پایه
  • نمک، گوگرد، خاک، سنگ، گچ، آهک و سیمان
  • چوب و محصولات چوبی، زغال چوب
  • اسباب بازی، بازی، لوازم ورزشی
  • راه‌آهن، لوکوموتیوهای تراموا، وسایل نورد
  • سنگ، گچ، سیمان، آزبست، میکا یا مواد مشابه
  • ماهی، سخت پوستان، نرم تنان، آبزیان بی مهرگان
  • ساعت و ساعت مچی
  • صابون، روان کننده، موم، شمع، خمیر مدل سازی
  • آلبومینوئیدها، نشاسته های اصلاح شده، چسب ها، آنزیم ها
  • محصولات دارویی
  • پنبه
  • قهوه، چای و ادویه جات
  • کالاهای عکاسی یا سینمایی
  • سبزیجات خوراکی و ریشه ها و غده های خاص
  • مس
  • لاک، صمغ، رزین
  • محصولات چرمی، روده حیوانات، تسمه، وسایل مسافرتی
  • کشتی ها، قایق ها و سایر سازه های شناور
  • قند و شکر و شیرینی
  • آلات موسیقی، قطعات و لوازم جانبی
  • پوست پرنده، پر، گل مصنوعی، موی انسان
  • روغن‌ های ضروری، عطر، لوازم آرایشی، لوازم آرایش
  • اجناس پوشاک، بدون بافتن یا قلاب بافی
  • پشم، موی حیوانات، نخ و پارچه موی اسب
  • فرش و سایر کفپوش های نساجی
  • میوه های خوراکی، آجیل، پوست مرکبات، خربزه
  • محصولات لبنی، تخم مرغ، عسل، محصولات خوراکی
  • آثار هنری، قطعات کلکسیونی و عتیقه
  • پوست های خز و خز مصنوعی
  • حیوانات زنده

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانهدرباره ماارتباط با ما