بررسی انواع روش های پرداخت در واردات

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

ریسک بزرگی در تجارت جهانی وجود دارد. بعضی از شرایط پرداخت برای شخص صادرکننده اقلام مطلوب است و بعضی دیگر برای شخص واردکننده أقلام مطلوب‌تر خواهد بود. این کاملا به دو طرف بستگی داشته که در رابطه با روش های پرداخت در واردات یا صادرات مذاکره کرده و به توافق برسند. با مقاله انواع روش های پرداخت در واردات با ما همراه شوید.

انواع روش های پرداخت در واردات

درصورتی که سابقه تجارت خوبی میان شخص خریدار و فروشنده وجود داشته و درواقع سطح اعتماد مناسبی در طول زمان بوجود آمده باشد، امکان دارد شخص فروشنده اقلام با شرایط پرداختی که برای شخص واردکننده اجناس مطلوب‌تر است موافقت کند. انواع شیوه‌های پرداخت در واردات وجود داشته که کاملا بستگی به نوع توافق میان شخص فروشنده و خریدار دارند. در ادامه انواع روش های پرداخت در واردات را مورد بررسی قرار می‌دهیم، بنابراین همراهمان باشید.

فهرست مطالب:

  • معرفی انواع روش های پرداخت در واردات
  • معرفی شرکت بازرگانی علی والا

معرفی انواع روش های پرداخت در واردات

به‌منظور خریدوفروش أقلام در سطح بین‌المللی، ارائه شیوه‌های پرداخت مطمئن و مناسب که درواقع شرایط مطلوبی هم برای شخص خریدار (واردکننده اقلام) و هم برای شخص فروشنده (صادرکننده أقلام) داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است.

در تجارت بین‌المللی افراد تمایل دارند اقلام خود را پیش از پرداخت هزینه آن تحویل بگیرند و صادرکنندگان نیز قصد دارند پیش از ترخیص اجناس، هزینه را دریافت کنند. درواقع به‌همین علت است که شیوه‌های پرداخت اهمیت پیدا می‌کنند. در ادامه این بخش به بررسی انواع روش های پرداخت در واردات می‌پردازیم:

معرفی انواع روش های پرداخت در واردات
معرفی انواع روش های پرداخت در واردات

1.   پیش‌پرداخت نقدی

روش پیش‌پرداخت نقدی از جمله امن‌ترین روش‌های پرداخت برای شخص صادرکننده محسوب می‌شود؛ چرا که پیش از ارسال اقلام پرداخت صورت می‌گیرد.

اکثر پرداخت‌ها از طریق حواله و همینطور کارت اعتباری انجام می‌شوند. این شیوه در میان واردکنندگان اقلام محبوبیت چندانی ندارد؛ چرا که احتمال عدم ارسال أقلام از طرف صادرکننده وجود دارد. قابل توجه بوده که پول نقد تنها برای خریدهای فوق‌العاده کوچک استفاده می‌شود و مطمئنا در خریدوفروش‌های این‌چنینی پرداخت نقدی شیوه‌ای مطلوب نخواهد بود.

در زیر مزایا و همینطور معایب این روش را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

مزایا (برای واردکننده اقلام)

  • مزیتی ندارد.

معایب (برای واردکننده اقلام)

  • خطر عدم دریافت أقلام: احتمال نرسیدن اجناس کم است؛ چرا که در این صورت هزینه خیلی زیادی به مجموعه بیمه‌کننده تحمیل می‌شود.

مزایا (برای صادرکننده اقلام)

  • هزینه پیش از دریافت أقلام پرداخت می‌شود.

معایب (برای صادرکننده اقلام)

هیچ راهی جهت رقابت در بازار وجود ندارد؛ زیرا تمام رقبا این فرصت را دارند.

2.   اعتبار اسنادی

اعتبار اسنادی، درواقع تعهدی از طرف یک بانک برای پرداخت به شخص صادرکننده است. اعتبار اسنادی درواقع یکی از امن‌ترین روش های پرداخت در واردات محسوب می‌شود. این شیوه در صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که واردکننده نزد صادرکننده أقلام از قبل هیچ اعتباری نداشته باشد.

مراحل کلی در شیوه اعتبار اسنادی به شرح زیر هستند:

  • واردکننده أقلام باید برای اخذ اعتبار اسنادی به بانک خود مراجعه کند.
  • محصول ارسال می‌شود.
  • مستندات تأیید محموله و تمام شرایط فروش توسط شخص صادرکننده در اختیار بانک صادرکننده أقلام قرار می‌گیرد و بانک صادرکننده مستندات را به بانک شخص واردکننده ارسال خواهد کرد.
  • واردکننده أقلام را تحویل می‌گیرد.

در زیر مزایا و همینطور معایب این روش را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

مزایا (برای واردکننده أقلام)

  • شرایط پرداخت قابل تنظیم
  • پرداخت تنها پس از انجام حمل‌ونقل

معایب (برای شخص واردکننده أقلام)

  • گران‌ترین شیوه پرداخت
  • فوق‌العاده زمان‌بر

مزایا (برای صادرکننده اقلام)

  • شرایط پرداخت قابل تنظیم

معایب (برای شخص صادرکننده اقلام)

  • نوسانات ارز بر سود تاثیرگذار خواهد بود

3.   شیوه حساب باز

حساب باز شیوه‌ای بوده که در آن أقلام پیش از پرداخت هزینه مشخص شده، معمولا در ۳۰، ۶۰ یا درمواقعی در ۹۰ روز انتقال و تحویل داده می‌شوند. این شیوه یکی از سودمندترین شیوه‌های پرداخت در واردات محسوب می‌شود، ولی برای صادرکننده اقلام گزینه‌ای با ریسک بالاست؛ زیرا هیچ تضمینی مبنی بر این امر که هزینه به‌موقع واریز می‌شود وجود نخواهد داشت.

4.   روش محموله

این شیوه از جهاتی شبیه شیوه حساب باز است، ولی هزینه تنها پس از فروخته شدن اقلام توسط واردکننده و نیز توزیع‌کننده به مشتری نهایی برای شخص صادرکننده ارسال می‌کند. شخص صادرکننده مالکیت محصول را تا هنگامی که به فروش نرسد حفظ خواهد کرد.

این شیوه برای صادرکننده فوق‌العاده مخاطره‌آمیز است؛ چرا که هیچ تضمینی مبنی بر این امر که پرداختی انجام می‌شود وجود نخواهد داشت. با این وجود، این شیوه رقابت میان صادرکنندگان اقلام را شدت می‌بخشد؛ چرا که با این روش اقلام سریع‌تر به فروش می‌رسند. درواقع فروش به این روش هزینه‌های شخص صادرکننده جهت ذخیره موجودی را به‌مراتب کاهش می‌دهد.

در زیر مزایا و همینطور معایب این روش را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

مزایا (برای واردکننده اقلام)

  • هزینه تنها پس از فروش اقلام دریافت می‌شود.

معایب (برای واردکننده اقلام)

  • تأمین هزینه پرداختی وابسته به فروش محصولات توسط شخص فروشنده است.

مزایا (برای صادرکننده اقلام)

  • در هزینه ذخیره‌سازی محصولات صرفه‌جویی می‌شود.

معایب (برای صادرکننده اقلام)

  • تأخیر در پرداخت هزینه از طرف شخص خریدار.

معرفی شرکت بازرگانی علی والا

یکی از بهترین روش های پرداخت در واردات مورد استفاده قرار دادن خدمات یک مجموعه بازرگانی واسطه باتجربه است. مجموعه بازرگانی علی والا با مشاوران متخصص و همینطور کاربلد خود آماده پاسخگویی به تمام سؤالات شما در زمینه واردات أقلام است. مشاوران این مجموعه به‌صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به شما تجار گرامی هستند.

سخن نهایی

نکته اصلی این بوده که برای رشد شرکت خود، ضروری است در حوزه تجارت بین‌المللی فعالیت کنید. تجارت جهانی بازارهای خیلی زیادی را به روی‌تان باز خواهد کرد و به شما کمک می‌کند تجارت خود را به شدت رونق ببخشید. در این مطلب از بازرگانی علی والا انواع روش های پرداخت در واردات را مورد بررسی قرار دادیم.

در انتخاب شیوه پرداخت مناسب بسیار دقت کنید تا درنهایت ضرر مالی نبینید. البته پیشنهاد ما به شما این بوده که در این حوزه حتماً با یک مجموعه بازرگانی واسطه معتبر همچون علی والا مشورت کنید.

معرفی شرکت بازرگانی علی والا
معرفی شرکت بازرگانی علی والا

سوالا متداول درباره انواع روش های پرداخت در واردات

  • اطلاع از قوانین و مقررات به‌منظور واردات و صادرات اقلام چه اهمیتی دارد؟

آگاهی کامل از قوانین موجود در کشور باعث می‌شود بتوانید تشریفات گمرکی را به‌سادگی انجام دهید و به‌صورت دقیق از اقلام غیرمجاز اطلاع داشته و درنهایت از واردات آنها به ایران خودداری کنید.

  • چگونه می‌توانم شیوه‌های پرداخت هزینه را در معاملات تجاری مشخص کنم؟

با توافق و مشخص کردن شرایط پرداخت هزینه‌ها در قراردادهای تجاری و همینطور مشاوره با کارشناسان مالی.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

223 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.