دیسپچ در بازرگانی چیست؟

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

در مواقعی که حمل محموله به وسیله کشتی انجام می‌شود، قرارداد‌هایی میان صاحب محموله و صاحب کشتی یا مجموعه حمل کننده بار تنظیم می‌شود، همه‌ی قوانین و رویه‌ها و بندهای حمل و نقل از راه دریایی قید شده و قابل توجه است که هردو طرفین موظف خواهند بود که به این قرارداد مهم به بهترین شکل پایبند باشند. درواقع زمانی که بار زودتر از موعد معین تخلیه شود در این صورت دیسپچ اتفاق میفتد.

دیسپچ

برندهای مشهور و بزرگی در حوزه دیسپچ در بازرگانی در حال فعالیت بوده و انواع محصولات را با شرایط گوناگون جابجا می‌کنند که برند محبوب و پرطرفدار علی والا نسبت به برندهای دیگر قدم‌های بهتر و موثرتری برداشته است. در ادامه این مطلب به بررسی دیسپچ در بازرگانی می‌پردازیم، بنابراین همراه ما باشید.

برای خرید بیل مکانیکی از چین با علی والا کلیک کنید.

فهرست مطالب:

  • دیسپچ در بازرگانی چه موقع رخ می دهد؟
  • تفاوت دیسپچ با دموراژ
  • قواعد و قوانین مهم در دیسپچ
  • دیسپچ در بازرگانی با مجموعه علی والا

دیسپچ در بازرگانی چه موقع رخ می دهد؟

در قراردادهای تجاری مهمی که در داخل و گاهی خارج انجام می‌شود، جابجایی به موقع و فوق‌العاده سریع با کشتی نیز در نظر گرفته می‌شود؛ به این دلیل که حمل محموله به بعضی کشورها یا یکسری از مناطق تنها از راه‌های دریایی ممکن خواهد بود و در این جابجایی میان مالک اقلام و شخصی که کشتی را به منظور حمل محموله اجاره کرده است، قراردادی قانونی و حائز اهمیت بسته خواهد شد که شامل توضیحات و شرح دقیق شرایط محموله به‌صورت کتبی و با جزئیات کامل است.

در این قرارداد تایم دقیق حمل محموله، ترخیص و همینطور تایم بارگیری نیز قید می‌شود تا هردو شخص بتوانند با خیالی آسوده این جابجایی را انجام داده و سود مطلوبی بدست آورند. این قرارداد باید براساس قوانین و مقررات بین‌المللی تجارت جهانی تنظیم شود، به عنوان مثال شیوه پرداخت سایر هزینه‌ها باید به قیمت ارز و همینطور پول متعارف بوده و قوانین کشورهای گوناگون باید در تجارت رعایت شود.

دیسپچ در بازرگانی چه موقع رخ می دهد؟
دیسپچ در بازرگانی چه موقع رخ می دهد؟

توجه داشته باشید که در برخی أوقات به علت شرایط مناسب دریا و همینطور توانمندی دریادار در هدایت کردن کشتی با سرعت مطلوب و نداشتن توقف، محموله زودتر از زمان مشخص شده و درواقع در بازه زمانی کوتاه‌تری به محل مورد نظر شما می‌رسد که در این شرایط براساس قراردادی که میان دو شخص بسته شده نیاز است پاداشی به مجموعه حمل و نقل داده شود. قابل توجه است که در قرارداد اولیه مقدار دقیق پاداش مربوط به تحویل زود هنگام أقلام نیز ذکر شده است.

برای خرید پمپ بتن از جین با علی والا کلیک کنید.

لازم به ذکر است که دیسپج شامل عودت کانتینر نیز می‌شود، منظور این بوده که اگر کانتینر زودتر از موعد به صاحبش تحویل داده شود پاداشی تعیین شده است که فوق‌العاده سریع و اغلب با دلار پرداخت می‌شود. توجه داشته باشید که در دیسپچ نیاز بوده طرفین معامله به خوبی شرایط انصاف و عدالت را رعایت کرده و همینطور درصورت امکان و البته با توافق لازم، مسئولیت‌های جابجایی و ترخیص محموله در اسکله و بندر مورد نظر را به‌عهده بگیرند.

تفاوت دیسپچ با دموراژ

اصطلاحات دیسپچ در بازرگانی و همینطور دموراژ بشدت باهم در تضاد هستند، دیسپچ در رابطه با زود رساندن أقلام است که مستلزم پاداش بوده و درصورتی که برعکس این امر رخ دهد و اقلام با تاخیر به مقصد مورد نظر برسند، مطمئنا محموله خراب شده و ممکن است نوبت ترخیص کردن آن در اسکله مورد نظر و یا بندر بگذرد، در همچین شرایطی شخصی که کشتی را اجاره و دریافت کرده مستلزم جریمه شده و ضروری است خسارت این ضرر بزرگ را بپردازد.

این مسئله برای عدم تحویل به‌موقع کانتینر نیز صادق است، پس از حمل بار و تحویل در مقصد، نیاز است کانتینر‌ها به‌صورت کاملا سالم در موعد تعیین شده به دست مالکش برسند. توجه داشته باشید که صاحب محموله و یا شخصی که کشتی را اجاره و دریافت کرده باید بتواند در تایم مقرر سایر کانتینر‌ها را سالم و بدون هیچ خدشه‌ای عودت دهد.

درصورتی که خلاف این مسئله اتفاق بیوفتد و در نتیجه کانتینر مورد نظر معطل شده و در مسیر توقف داشته باشد، نیاز است جریمه تاخیر آن کاملا دقیق محاسبه شده و به شخص مالک پرداخت شود. در برخی مواقع تخفیف یا حتی بخشش برای تاخیر در تحویل وجود دارد، درصورتی که هوا مساعد نبوده و همینطور بارگیری به تاخیر افتاده باشد مطمئنا شامل جریمه نخواهید شد.

قواعد و قوانین مهم در دیسپچ

در تجارت داخلی و همینطور جهانی قواعد و قوانین حائز اهمیتی وجود دارد که هر شخص یا مجموعه‌ای که اقدام به تجارت از طریق راه‌های دریایی می‌کند باید با همه‌ی‌ آنها آشنایی کامل داشته و به‌خوبی سایر آنها را رعایت کند. درصورتی که تاجر یا مجموعه‌ای به این مسائل واقف نباشد، حتما در طول انجام فعالیت‌های تجاری خویش با مشکلاتی مواجه شده و امکان دارد ناخواسته مجبور به پرداخت یکسری عوارض و جریمه‌ها شود.

طرفین معامله باید با توجه به سایر مقررات تجارت دریایی، تعهداتی پذیرفته و به درستی به آنها عمل کنند. یکی از این قوانین مهم، دیسپچ در بازرگانی بوده که شخص یا مجموعه‌ای که وظیفه حمل اقلام یا اجاره کانتینر را برعده گرفته باید قادر باشد در موعد معین بار را به مقصد نهایی برساند و سایر کانتینرها را در تایم مقرر تحویل دهد.

برای خرید گریدر از چین با علی والا کلیک کنید.

توجه داشته باشید که در دیسپج نیاز است طرفین معامله میزان پاداش و همینطور دیرکرد عودت کانتینر را کاملا دقیق ذکر کنند و در رابطه با رعایت حق و حقوق طرفین کوشا باشند. این تجارت نیاز است زیر نظر وزارت بزرگ صنعت و معدن و تجارت به انجام برسد تا علاوه‌بر رعایت کردن استانداردهای جهانی، ارزآوری مطلوبی نیز صورت گیرد.

قواعد و قوانین مهم در دیسپچ
قواعد و قوانین مهم در دیسپچ

دیسپچ در بازرگانی با مجموعه علی والا

در شرایطی که مقدار بار زیاد بوده و نیاز به استفاده از کانتینر وجود داشته باشد، این وسیله توسط مجموعه‌های حمل محموله برای تاجران و اشخاصی که در حوزه صادرات و واردات فعالیت می‌کنند، آماده خواهد شد و در زمان معینی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

مجموعه علی والا همه‌ی مقررات دیسپچ را برای شما شرح خواهد داد و شما قادر خواهید بود در بهترین زمان محموله و أقلام خود را ترخیص کرده و درنهایت در کوتاه‌ترین تایم ممکن بارگیری کنید.

سوال متداول درباره دیسپچ

  • دیسپچ کشتی چیست؟

زمانی که محموله کشتی زودتر از موعد مقرر و تعیین شده تخلیه شود، دیسپچ در کشتی رخ داده است.

  • فرق دموراژ و دیتنشن؟

دو اصطلاح مهم در امر بارگیری هستند که دموراژ به تاخیر در تخلیه بار و دینتنشن به تاخیر در بارگیری محموله کشتی اشاره دارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

104 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.