تفاوت‌های حمل‌ونقل FCL و LCL چیست؟

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

محموله‌ها با روش‌های متعددی به مقصد نهایی می‌رسند؛ یکی از این شیوه‌ها، حمل دریایی است. شایان ذکر بوده که شیوه حمل دریایی بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است و سرعت مناسبی نیز دارد. این شیوه برای حمل اقلام در اندازه‌های متفاوت نیز بکار می‌رود. أقلام در حمل دریایی اغلب با روش فله‌ای و همینطور کانتینری به مقصد نهایی منتقل می‌شوند. در ادامه با مقاله تفاوت‌های حمل‌ونقل FCL و LCL با ما همراه شوید.

تفاوت های حمل و نقل FCL و LCL چیست؟

در شیوه فله‌ای، واحدهای انتقالی امکان دارد بسته‌بندی‌های مقوایی، پلاستیکی یا حتی چوبی داشته باشند. در شیوه کانتینری واحدی که انتقال داده می‌شود، کانتینر بوده و اقلام تماما داخل آن قرار می‌گیرند. قابل توجه بوده که حمل‌ونقل کانتینری با دو شیوه FCL و همینطور LCL انجام می‌شود. در این مطلب از بازرگانی علی والا قصد داریم توضیح جامعی از هر دو شیوه ارائه داده و تفاوت‌های حمل‌ونقل FCL و LCL را مورد بررسی قرار دهیم.

برای واردات از چین با بهترین قیمت و در کمترین زمان با علی والا کلیک کنید.

فهرست مطالب:

  • آشنایی با حمل FCL؛ امنیت فوق العاده بالا و قیمت مقرون به صرفه
  • آشنایی با شیوه حمل LCL، مشارکت سودرسان
  • تفاوت های حمل و نقل FCL و LCL چیست؟
  • چالش های حمل FCL و LCL
  • واردات اقلام با حمل FCL و LCL با علی والا

آشنایی با حمل اف سی ال؛ امنیت فوق العاده بالا و قیمت مقرون به صرفه

در شیوه حمل FCL، تمام بار کانتینر توسط اقلام یک واردکننده پر خواهد شد. بعد از انجام بارگیری درب کانتینر مورد نظر تا مقصد بسته می‌ماند و اقلام جدیدی وارد آن نمی‌شوند. تعداد زیادی از بازرگانان این شیوه را به‌خاطر امنیت فوق‌العاده بالای بار حین جابجایی انتخاب می‌کنند. علا‌ه‌بر این در این شیوه نیاز به تخلیه‌ی قسمتی از محموله در مقصدهای گوناگون و بارگیری دیگر اقلام نیست؛ همین عدم جابجایی، اقلام را از آسیب‌های احتمالی در طول مسیر حفظ می‌کند.

سرمایه‌گذارانی که تصمیم به واردات محموله‌های فوق‌العاده بزرگ را دارند، ضروری است که از شیوه حمل FCL استفاده کنند؛ زیرا که این شیوه هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته و برای واردات با وزن بیش از ۲۰ متر مکعب کاملا مناسب‌ خواهد بود.

آشنایی با حمل اف سی ال؛ امنیت فوق العاده بالا و قیمت مقرون به صرفه
آشنایی با حمل اف سی ال؛ امنیت فوق العاده بالا و قیمت مقرون به صرفه

آشنایی با شیوه حمل LCL، مشارکت سودرسان

درصورتی که قصد واردات اقلامی با وزن پایین یا تعداد خیلی کم را داشته باشید، مورد استفاده قرار دادن یک کانتینر اختصاصی به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود؛ زیرا که اجاره یک کانتینر امکان دارد هزینه خیلی زیادی داشته باشد. قابل توجه بوده که در شیوه حمل LCL، کانتینر توسط اقلام واردکنندگان گوناگون پر می‌شود و در آخر هر تاجر سهم خودش را پرداخت می‌کند. این شیوه نیز مزایا و معایب خود را داشته که در این مطلب به بررسی آنها می‌پردازیم.

تفاوت‌های حمل‌ونقل FCL و LCL چیست؟

از جمله تفاوت‌های حمل‌ونقل FCL و LCL می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       تفاوت قیمت

یکی از حائز اهمیت‌ترین تفاوت‌های حمل‌و‌نقل LCL و FCL درواقع قیمت آنها است. جابجایی اقلام با حمل FCL، به‌مراتب ارزان‌تر است؛ زیرا که واردات با حجم خیلی بالا انجام می‌شود. از جمله مزایای شیوه حمل LCL، این بوده که نرخ ثابت و درواقع مشخصی دارد. در این شیوه هر کدام از صاحبان محصول با توجه به فضایی که محموله‌شان اشغال خواهد کرد، سهم خود را پرداخت می‌کنند.

·       سرعت

دومین تفاوت مهم حمل ‌FCL  و LCL درواقع در سرعت است. حمل اقلام وارداتی به شیوه LCL کندتر انجام می‌شود. همینطور، در شیوه حمل FCL فقط یک پروانه گمرکی برای بار ثبت خواهد شد و فقط یکبار بازرسی مرسوله صورت می‌گیرد. درصورتی که در شیوه LCL تمام بارها پروانه‌های گمرکی ویژه خود را داشته و به‌طور جداگانه بررسی می‌شوند.

·       ایمنی بیشتر

عدم جابه‌جایی زیاد و همینطور حرکت فقط در یک مسیر، موجب حفظ سلامت اقلام از انواع آسیب‌های فیزیکی در حین حمل می‌شود. به همین خاطر است که تعداد زیادی از تجار برای سالم ماندن أقلام خود، شیوه حمل FCL را مورد استفاده قرار می‌دهند.

·       اجاره ساختمان مناسب‌تر است یا یک اتاق؟

برای درک صحیح تفاوت‌های حمل‌و‌نقل ‌FCL و LCL، تصور کنید که قصد دارید فضایی را برای مدت زمانی اجاره کنید. شما قادر خواهید بود یک اتاق از یک منزل را انتخاب کرده و درنهایت به‌صورت مشترک با چند شخص دیگر اجاره را پرداخت کنید؛ همینطور قادر خواهید بود کل منزل را اجاره کنید و درنهایت به تنهایی تمام هزینه اجاره را بپردازید.

در کل باید بگوییم که هر دو شیوه مزایا و معایب خود را دارند. شما تجار گرامی با توجه داشتن به نوع أقلام وارداتی و همینطور بودجه‌ی خود، مناسب‌ترین شیوه را انتخاب کنید.

چالش های حمل اف سی ال و ال سی ال

چالش‌های حمل FCL و LCL عبارتند از:

·       زمان

در شیوه حمل LCL، یکی از قابل توجه‌ترین مشکلات زمان انتظار جهت تکمیل حجم کانتینر است. درواقع همانطور که بیان کردیم در این شیوه، ظرفیت کانتینر با محموله‌های گوناگونی تکمیل می‌شود. امکان دارد یک کانتینر زمان خیلی زیادی را جهت تکمیل ظرفیت خود در انتظار بماند و درنهایت اقلام را با تاخیر تحویل بگیرید.

چالش های حمل اف سی ال و ال سی ال
چالش های حمل اف سی ال و ال سی ال

·       جریمه‌های نجومی

محدوده زمانی قراردادن بار در کانتینر از پیش در توافقی مشخص خواهد شد. اگر شیوه حمل FCL را مورد استفاده قرار می‌دهید و یک کانتینر اختصاصی در اختیار دارید، ضروری بوده که به بازه زمانی مجاز توجه داشته باشید. شما تجار گرامی بابت هر روز تاخیر در پس دادن کانتینر باید مبلغ خیلی زیادی را تحت عنوان جریمه‌ی دیرکرد به مالک کانتینر پرداخت کنید.

واردات اقلام با حمل FCL و LCL با علی والا

علی والا، یکی از مجموعه‌هایی بوده که خدمات گسترده‌ای در حوزه واردات و همینطور حمل و نقل اقلام ارائه می‌دهد. دریافت مشاوره از افراد متخصص، از اشتباهات رایج جلوگیری کرده و شما تجار گرامی را در شاخت مناسب‌ترین مسیر، راهنمایی خواهد کرد.

درصورتی که فردی تازه کار در حوزه واردات هستید و قصد دارید تجارتی راحت و بدون دردسر داشته باشید، توصیه می‌کنیم که با مجموعه‌های بازرگانی همکاری کنید. مجموعه بازرگانی علی والا با ده سال سابقه در حوزه واردات انواع اقلام قادر خواهد بود واردات پرسودی را برای شما دوستان عزیز رقم بزند.

بعد از مورد بررسی قرار دادن بازار و انتخاب اقلام مورد نظر، قادر خواهید بود سفارش نهایی خود را در سایت ثبت کنید. بعد از انجام ثبت سفارش، پروسه واردات شما توسط متخصصان خبره و کاربلد علی والا آغاز می‌شود. علی والا می‌کوشد تا مناسب‌ترین مجموعه فروشنده را پیدا کرده و اقلام انتخابی شما را با بالا‌ترین کیفیت و با مبلغی مقرون به صرفه خریداری کند.

سپس مجوزهای ضروری کسب می‌شود تا بار اجازه ورود به کشور ایران را داشته باشد. در نهایت همه‌ی مراحل حمل و نقل اقلام و ترخیص، توسط متخصصان این مجموعه انجام می‌شود و شما قادر خواهید بود اقلام را درب انبار تحویل بگیرید. یکی از مزیت‌های مجموعه علی والا حمل door to door بار است. به این منظور که اقلام شما از درب انبار مجموعه فروشنده دریافت، به‌خوبی بسته‌بندی شده و به ایران وارد می‌شوند و در آخر می‌توانید اقلام را درب انبار موردنظر تحویل بگیرید.

سخن نهایی

با توجه به مسائل ذکر شده در رابطه با تفاوت‌های حمل‌و‌نقل ‌FCL و LCL توصیه می‌شود با توجه به نوع أقلام وارداتی و همینطور بودجه خود کانتینر مناسب را جهت جابه‌جایی أقلام خود انتخاب کنید. به‌منظور اینکه بدانید کدام کانتینر جهت جابجایی اقلام شما مناسب‌تر است قادر خواهید بود از مشاوران مجموعه‌های بازرگانی معتبر و قابل اعتماد همچون علی والا کمک بگیرید.

سوالات متداول درباره تفاوت‌های حمل‌ونقل FCL و LCL

  • شیوه LCL مناسب چه نوع وارداتی خواهد بود؟

  • مناسب برای کسب‌و‌کارهای نوپا
  • افراد تازه کار
  • جابجایی نمونه بار
  • واردات جزئی
  • چرا شیوه حمل FCL امنیت به‌مراتب بیشتری دارد ؟

زیرا تنها مجموعه حمل و نقل و همینطور تامین کننده‌ی اقلام به بار دسترسی خواهند داشت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

221 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.