تنظیم اظهارنامه واردات چه زمانی انجام می شود؟

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

تنظیم اظهارنامه واردات، از جمله کار‌های اساسی جهت واردات و صادرات به‌صورت قطعی وموقت است. به‌منظور تنظیم اظهارنامه واردات ضروری است که وارد سامانه https://epl.irica.ir/ شوید و نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام کنید.

تنظیم اظهارنامه واردات

پیش از تکمیل فرم، حتما اظهار هویت از گمرک صورت بگیرد. علاوه‌بر این، مورد استفاده قرار دادن کد‌هایی که معمولا به اسم کد بین‌المللی و همینطور ملی شناخته می‌شوند، جهت تکمیل اظهارنامه ضروری خواهد بود. از جمله این کد‌های مهم می‌توان به کد کشور‌ها و همینطور ارز‌ها اشاره کرد. در این مطلب از مجموعه بازرگانی علی والا، میخواهیم موضوع تنظیم اظهارنامه واردات را مورد بررسی قرار دهیم، بنابراین همراهمان باشید.

برای واردات از چین با بهترین قیمت و در کمترین زمان با علی والا کلیک کنید.

فهرست مطالب:

  • اظهارنامه چیست؟
  • زمان تنظیم اظهارنامه واردات
  • اهمیت تنظیم اظهارنامه واردات
  • چه کسانی قادر خواهند بود اظهارنامه واردات را تنظیم کنند؟
  • در چه صورتی شخص ارائه دهنده اظهارنامه گمرکی جریمه خواهد شد؟
  • برای ارائه اظهارنامه چه مستنداتی لازم است؟
  • واردات به کمک مجموعه علی والا

اظهارنامه چیست؟

برای ترخیص اقلام از اداره گمرک و واردات اجناس به کشور، انجام برخی مراحل الزامی خواهد بود. به عنوان مثال تحویل دادن مستنداتی که ارزش و ویژگی‌های أقلام را مشخص کند، ضروری است.‌ می‌توان گفت کاربرد اصلی تنظیم اظهارنامه واردات به‌عنوان سندی حقوقی همین بوده و کمک می‌کند که واردات أقلام به کشور با سهولت به‌مراتب بیشتری انجام شود. شایان ذکر بوده که، واردات هیچ محصولی بدون وجود اظهار‌نامه امکان‌پذیر نخواهد بود.

اظهارنامه چیست؟
اظهارنامه چیست؟

زمان تنظیم اظهارنامه واردات

در تنظیم اظهارنامه واردات مطمئنا زمان دارای اهمیت خیلی زیادی بوده و شاید بعضی از تجار به‌درستی از اهمیت آن مطلع نباشند. درکل توجه به این امر که دقیقا چه زمانی باید جهت ارائه اظهار‌نامه اقدام کنیم، فوق‌العاده مهم است.

تنظیم اظهارنامه واردات هنگامی اهمیت خیلی زیادی پیدا می‌کند که تصمیم داشته باشید از کشور‌های بزرگ چین، هند، امارات یا دیگر کشور‌های صادرکننده دنیا محصولاتی را به ایران وارد کنید.

شما تجار گرامی قادر خواهید بود برای واردات اقلام مورد نظر خود از مجموعه علی والا کمک بگیرید. این مجموعه با تجربه بالایی که در این حوزه دارد، قادر خواهد بود به شما بازرگانان عزیز کمک کند تا به سادگی به کار واردات أقلام بپردازید.

اهمیت تنظیم اظهارنامه واردات

تنظیم اظهارنامه واردات درواقع از این جهت از اهمیت بالایی برخورد است که مسئول اداره گمرک را در جریان برخی اطلاعات راجع‌به کالا همچون حجم و وزن اقلام، نوع اجناس، تعداد کالاها و دیگر اطلاعات حائز اهمیت قرار می‌دهد.

علاوه‌بر‌ این اظهارنامه حاوی اطلاعاتی در رابطه با ارزش و ماهیت أقلام نیز است. درنهایت می‌توانیم بگوییم که اظهارنامه اطلاعات خیلی زیادی در حوزه أقلام وارداتی در اختیار می‌گذارد.

ضروری است این نکته حائز اهمیت را نیز در نظر داشته باشید که اگر اطلاعات ذکر شده در اظهارنامه با بار گمرک تطابق داشته باشد، مطمئنا می‌توان أقلام مورد نظر را به سادگی از اداره گمرک تحویل گرفت. ولی در صورتی که کوچک‌ترین اختلافی در مشخصات وجود داشته باشد، قطعا این کار سخت و درمواقعی غیر ممکن خواهد شد.

چه کسانی قادر خواهند بود اظهارنامه واردات را تنظیم کنند؟

هر فردی نمی‌تواند اظهارنامه را به اداره گمرک تحویل دهد. این‌کار تنها می‌تواند توسط ۳ شخص انجام شود. فقط صاحب محصول، نماینده قانونی واردکننده یا دلال گمرک قادر خواهند بود این سند را به مقامات گمرکی ارائه دهند.

چه کسانی قادر خواهند بود اظهارنامه واردات را تنظیم کنند؟
چه کسانی قادر خواهند بود اظهارنامه واردات را تنظیم کنند؟

اگر صاحب محصول نتواند شخصا اظهار‌نامه را به اداره گمرک تحویل دهد، قادر خواهد بود به وکیل خود یا حتی شخصی قابل اعتماد و مطمئن حق قانونی بدهد تا تحویل اظهارنامه را برعهده بگیرد. تحویل دادن مستنداتی همچون برگه وکالت یا حتی فتوکپی آن توسط این نماینده اجباری است.

در چه صورتی شخص ارائه دهنده اظهارنامه گمرکی جریمه خواهد شد؟

در صورتی که اطلاعات ثبت شده در اظهارنامه با مشخصات أقلام وارداتی متفاوت باشد، صاحب أقلام مشمول جریمه خواهد شد.

در شرایط دیگری هم، صاحب اقلام مشمول جریمه می‌شود و آن، مورد استفاده قرار دادن تعرفه کالاهای دیگراست. اغلب این کار را انجام می‌دهند تا درنهایت مجبور به پرداخت عوارض خیلی زیادی نباشند. بنابراین بهترین و همینطور منطقی‌ترین کار، درواقع تنظیم اظهارنامه با اطلاعات کاملا صحیح است تا مشکل جدی ایجاد نشود.

برای ارائه اظهارنامه چه مستنداتی لازم است؟

از جمله مستنداتی که ضروری است تحویل بدهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کپی کارت بازرگانی
  • فاکتور خرید أقلام
  • اظهارنامه قطعی واردات و صادارات
  • تهیه مجوزهای لازم همچون مجوز بهداشت و همینطور مجوز انرژی اتمی
  • گزارش بارنامه

واردات به کمک مجموعه علی والا

کار اصلی مجموعه علی والا،‌ خرید اقلام از کشور بزرگ چین و انتقال آن‌ها به ایران است. این مجموعه فروشندگانی را که اقلام خود را با قیمت مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کنند پیدا کرده و سپس یک رابطه تجاری میان شما تجار گرامی و فروشنده اقلام در چین ایجاد می‌کند. بنابراین شما قادر خواهید بود با خیالی آسوده و بدون بوجود آمدن هیچ‌گونه مشکلی، مبلغ را به حساب مجموعه فروشنده واریز کنید.

واردات به کمک مجموعه علی والا
واردات به کمک مجموعه علی والا

پس از اتمام مراحل خرید، مجموعه علی والا اقلام را از کشور بزرگ چین تحویل گرفته و پس از انجام برخی مراحل محصولات به درب انبار شما تجار گرامی در ایران ارسال می‌شوند. درنهایت می‌توان گفت که مجموعه علی والا صفر تا صد این فعالیت تجاری را برای شما بازرگانان گرامی بدون هیچ مشکلی و با مبلغی مناسب انجام خواهد داد.

سخن نهایی

تنظیم و ارائه اظهارنامه واردات دارای اهمیت خیلی زیادی است؛ زیرا که بدون وجود آن به هیچ عنوان نمی‌توان اقلام را از اداره گمرک ترخیص کرد. توجه داشته باشید که تنظیم اظهارنامه واردات توسط شخص واردکننده و درمواقعی توسط نماینده قانونی وی صورت می‌گیرد.

ما تلاش کردیم تا در این مطلب اطلاعات مفیدی در رابطه با تنظیم اظهارنامه واردات و مستندات لازم جهت انجام این‌کار در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول درباره تنظیم اظهارنامه واردات

  • چرا پرینت اطلاعات اظهارنامه امری ضروری است؟

پرینت اطلاعات موقع تنظیم اظهارنامه واردات به شما تجار گرامی کمک خواهد کرد تا در مراحل بعدی دسترسی به‌مراتب راحتتری به اطلاعات درج شده داشته باشید.

  • نخستین گام برای ترخیص اقلام وارداتی چیست؟

تنظیم اظهارنامه گمرکی واردات و همینطور ثبت اطلاعات محصول در سیستم گمرکی کشور، نخستین گام برای ترخیص اقلام وارداتی است.

  • به چه شکل می‌توانیم دوراظهاری گمرکی را مورد استقاده قرار داده و عملیات واردات و همینطور ترانزیت محصول را انجام دهیم؟

از طریق سایت جامع امور گمرکی یا همان EPL قادر خواهید بود جهت تنظیم اظهارنامه گمرکی اقدام کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

43 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.