برای ترخیص کالاهای وارداتی چه مجوزهایی مورد نیاز است؟

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

همه چیز در ترخیص کالاهای وارداتی از اداره گمرک به ارائه مستندات مناسب بستگی دارد. هیچ تاجری نمی‌تواند بدون ارائه صحیح و به‌موقع مستندات گمرکی این کار حساس و مهم را انجام دهد. در پروسه ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک، مستندات به‌صورت آنلاین یا فیزیکی درکنار مرسوله ارائه داده می‌شوند. با مقاله برای ترخیص کالاهای وارداتی چه مجوزهایی مورد نیاز است با ما همراه شوید.

برای ترخیص کالاهای وارداتی چه مجوزهایی مورد نیاز است

این مسئله به مقامات مربوطه در حوزه محاسبه مالیات و همینطور عوارض بار کمک می‌کند. مستندات مورد نیاز جهت ترخیص کالاهای وارداتی از اداره گمرک معمولاً با توجه به نوع أقلام ارسالی مشخص می‌شوند. در ادامه این مطلب بررسی می‌کنیم که برای ترخیص کالاهای وارداتی چه مجوزهایی مورد نیاز است، بنابراین همراهمان باشید.

برای واردات از چین با بهترین قیمت و در کمترین زمان با علی والا کلیک کنید.

فهرست مطالب:

  • چرا ارائه مستندات برای ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک مهم است؟
  • فهرست مستندات مورد نیاز جهت ترخیص کالاها از اداره گمرک
  • معرفی مجموعه بازرگانی علی والا

چرا ارائه مستندات برای ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک مهم است؟

همه مستندات به یک اندازه حائز اهمیت هستند و حتما باید پیش از مراجعه به اداره گمرک مرتب شوند. اکثر تجار اهمیت این مستندات را فراموش کرده‌اند، و به‌علت تهیه ناقص یا ناکافی مستندات در خطر محرومیت هستند. اشنایی داشتن با این مستندات بیش از ۴۰٪ مشکلات تجار را حل خواهد کرد.

چرا ارائه مستندات برای ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک مهم است؟
چرا ارائه مستندات برای ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک مهم است؟

فهرست مستندات مورد نیاز جهت ترخیص کالاها از اداره گمرک

در این بخش، به بررسی یکسری از اساسی‌ترین مستنداتی که برای ترخیص کالاهای وارداتی موردنیاز هستند می‌پردازیم:

·       قبض ورود

قبض ورود سندی کاملا قانونی است که یک شخص واردکننده باید آن را در اختیار داشته باشد و به‌درستی آن را پر کرده و سپس امضا کند. بعد از ارائه بارنامه و تمام مستندات ضروری، اقلام توسط مراجع ذی‌ربط مورد بررسی قرار می‌گیرند.

·       مجوز واردات

حداکثر میزان کالای قابل واردات را تعیین می‌کند و بسته به نوع اقلام اغلب ۱۸ ماه تا حداکثر یک سال اعتبار دارد. در یکسری از کشورها، اکثر أقلام آزادانه قابل واردات هستند. تجار جهت واردات اقلام تحت نظارت همچون مواد شیمیایی، دارو و همینطور سنگ‌های قیمتی، گیاهان و نیز حیوانات ضروری بوده که مجوز واردات را به‌موقع دریافت کرده و در هنگام ترخیص کالاهای وارداتی از اداره گمرک آن را ارائه کنند.

·       گواهی بیمه

این گواهی که از طرف یک مجموعه بیمه داده می‌شود، تأیید خواهد کرد که اقلام در برابر آسیب در حین جابجایی بیمه شده‌اند.

·       سفارش خرید و اعتبارنامه

سفارش خرید قراردادی بوده که خرید اقلام را بین خریدار (شخص واردکننده) و فروشنده (شخص صادرکننده) تأیید می‌کند. این مدرک رسمی شامل اطلاعات مربوط به اقلام از جمله مقدار محصولات، مبلغ اجناس و نیز شرایط پرداخت هزینه‌ها و تحویل است.

بعد از تکمیل سفارش خرید، شخص واردکننده با یک بانک (همان بانک صادرکننده) تماس خواهد گرفت تا اعتبار اسنادی را به‌موقع دریافت کند که قولی بوده از طرف بانک، مبنی بر واریز مبلغ توافق شده برای شخص صادرکننده از طرف واردکننده.

·       بروشور فنی

بروشور فنی سندی بوده که فقط برای اقلام خاصی همچون ماشین‌آلات مورد نیاز است. ویژگی‌ها، عملکردها و همینطور کاربردهای اقلام را که اغلب برای تسهیل مدیریت اجناس تهیه می‌شوند، تشریح می‌کند.

·       گزارش تست (در صورت نیاز)

هنگامی که مقامات گمرکی توانایی تعیین کیفیت و درنهایت تعیین ارزش أقلام را نداشته نباشند، امکان دارد نمونه‌ای را برای آزمایش به برخی از آزمایشگاه‌های مورد تأیید دولت بفرستند. آزمایشگاه‌ها اقلام را مورد بررسی قرار داده و سپس گزارش آزمایشی را صادر خواهند کرد که جهت ترخیص محموله استفاده می‌شود.

·       پروانه صنعتی

برای واردات برخی أقلام امکان دارد نیاز به تهیه مجوز صنعتی داشته باشید. علاوه‌بر این کپی پروانه صنعتی نیز از جمله مستندات ضروری برای ترخیص کالاهای وارداتی از اداره گمرک است.

·       بارنامه

بارنامه دقیقاً همچون «رسید» بوده و از جمله مستندات حائز اهمیت برای ترخیص کالاهای وارداتی محسوب می‌شود. این یک سند رسمی یا قرارداد قانونی میان حامل و شخص فرستنده است. این سند از طرف مجموعه کشتیرانی صادر می‌شود که اقلام را از سایر بنادر بارگیری به مقصد نهایی حمل می‌کند. بارنامه دربردارنده جزئیاتی نظیر نوع، مقدار و مقصد اقلام مورد حمل است.

این سند رسمی همچنین حاوی اطلاعات شخص فرستنده و شخص گیرنده أقلام وارداتی است. جزئیات مربوط به درگاه‌های بارگیری و همینطور تخلیه اقلام نیز در این سند رسمی گنجانده شده است.

·       فاکتور تجاری یا Pro Forma

فاکتورهای تجاری، مستندات حائز اهمیت دیگری برای ترخیص کالاهای وارداتی هستند که جهت تسهیل عبور أقلام مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فاکتور همیشه به وسیله شخص فروشنده یا فرستنده محصولات صادر می‌شود.

·       گواهی آژانس

بدون اخذ تأییدیه یا گواهینامه از سایر آژانس‌های مسئول برای بار مرتبط، پروسه ترخیص کالاهای وارداتی امکان دارد به خوبی انجام نشود. درواقع این نوع گواهی به اقلامی که وارد کشور می‌کنید بستگی دارد.

معرفی مجموعه بازرگانی علی والا

با اینکه تجارت در سطح بین‌الملل امکان دارد سودآوری مطلوبی برای کسب‌وکار شما دوستان عزیز به همراه داشته باشد، ولی نمی‌توان سختی‌ها و همینطور پیچیدگی‌های آن را انکار کرد. قسمت حائز اهمیتی از تجارت بین‌الملل مرتبط به ترخیص صحیح و به‌موقع أقلام می‌شود. ترخیص اجناس نیازمند ارائه مستندات و مجوزهای ضروری به اداره گمرک است.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً با یک مجموعه واسطه بازرگانی در این حوزه مشورت کنید. مجموعه بازرگانی علی والا متشکل از تیم مشاوران حرفه‌ای آماده خدمت‌رسانی به شما تجار گرامی است. مشاوران کاربلد و متخصص علی والا به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخ‌دهی به مراجعه‌کنندگان را انجام می‌دهند.

معرفی مجموعه بازرگانی علی والا
معرفی مجموعه بازرگانی علی والا

سخن نهایی

ارائه مجوزها به منظور اثبات قانونی بودن فعالیت تجاری شما و همینطور صحت اقلام وارداتی لازم است؛ بنابراین به منظور اینکه بتوانید بار خود را به‌سادگی و به‌سرعت از اداره گمرک ترخیص کنید، مطمئنا نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و کمک متخصصان این حوزه جهت تهیه و جمع‌آوری مستندات مورد نیاز ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک دارید.

آشنایی کامل با شرایط ترخیص کالاهای وارداتی و حمل بار قبل از آغاز فعالیت تجاری برای هر شخص تاجری ضروری است؛ ولی دریافت مشاوره از کارشناسان حرفه‌ای فعال در حوزه واردات أقلام، به توسعه تجارت و همینطور انجام بی‌نقص مسائل بازرگانی کمک بزرگی خواهد کرد.

سوالات متداول درباره برای ترخیص کالاهای وارداتی چه مجوزهایی مورد نیاز است

  • مدارک لازم جهت ترخیص کالاهای وارداتی وارداتی از اداره گمرک را چه زمانی تهیه کنیم؟

بهترین زمان برای تهیه مستندات لازم برای ترخیص کالاهای وارداتی وارداتی بلافاصله پس از ثبت سفارش خرید اجناس در کشور مبدا است.

  • مشخصه بارنامه در ترخیص محصول چیست؟

  • تعداد و علامت محصول
  • تعداد کانتینر
  • شرح بسته‌ها و أقلام
  • وزن ناخالص محصول

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

815 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.