مشکلات واردات نهاده‌های دامی

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

بعد از اجرای تحریم‌های‌ گوناگون علیه ایران و همینطور مشکلات وارداتی و نیز کمبود نهاده‌های دامی داخل کشور، متاسفانه واردات این اقلام با مشکلات خیلی زیادی روبه‌رو شد، به‌صورتی که هم‌اکنون واردات نهاده‌های دامی جزو دغدغه‌های اساسی متقاضیان این أقلام محسوب می‌شود. با مقاله مشکلات واردات نهاده‌های دامی با ما همراه شوید.

مشکلات واردات نهاده‌های دامی

خشکسالی‌های گسترده منجر به کاهش پیدا کردن علوفه‌های داخلی شده، به‌صورتی که منبع غذایی این حیوانات تقریبا ۶۰ درصد کاهش یافته است. درواقع همین مسئله موجب شده تا بسیاری از تجار به واردات نهاده‌های دامی بپردازند، ولی وجود یکسری مشکلات در واردات این أقلام تجار را بسیار نگران کرده است. به همین علت ما تصمیم داریم تا در این مطلب به بررسی مشکلات واردات نهاده‌های دامی بپردازیم.

برای واردات از چین با بهترین قیمت و در کمترین زمان با علی والا کلیک کنید.

فهرست مطالب:

  • نهاده‌ دامی چیست؟
  • به چه دلیل صاحبان پرورش‌دهنده دام و طیور اقدام به واردات نهاده‌ دامی می‌کنند؟
  • مشکلات واردات نهاده‌های دامی چیست؟
  • بررسی مشکلات واردات نهاده‌های دامی با شرکت بازرگانی علی والا

نهاده‌ دامی چیست؟

نهاده‌ دامی به‌عنوان اصلی‌ترین ماده غذایی مورد استفاده حیوانات پرورشی شناخته می‌شود. در دنیای دامپروری نوین، درواقع با توجه به افزایش چشم‌گیر جمعیت و همینطور بالا رفتن تقاضا برای مصرف أنواع محصولات دام و طیور ما در حال حاضر به ماده غذایی مفید و فوق‌العاده مقوی همراه با سرعت رشد خیلی بالا نیازمند هستیم.

به‌همین علت نهاده‌های دامی به‌عنوان اصلی‌ترین اقلام در صنایع بزرگ پرورش دام و طیور شناخته می‌شوند. نهاده‌های دامی همه‌‌ی مواد مورد نیاز بدن سایر حیوانات از جمله پروتئین، فیبر و همینطور پتاسیم را جهت رشد و نیز پرورش سریع و کاملا اصولی فراهم می‌کنند.

نهاده‌ دامی چیست؟
نهاده‌ دامی چیست؟

جالب است بدانید که نهاده‌های دامی درواقع انواع و اقسام گوناگونی داشته و با در نظر گرفتن نوع حیوان و همینطور میزان مصرف، أنواع آنها را مورد استقاده قرار می‌دهند. معروف‌ترین ‌نهاده‌های دام و طیور عبارتند از کنسانتره طیور، دانه طیور و همینطور کنجاله طیور، سبوس دامی و نیز کنجاله دامی و کنسانتره دامی.

به چه دلیل صاحبان پرورش‌دهنده دام و طیور اقدام به واردات نهاده‌ دامی می کنند؟

احتمالا یکی از سؤالاتی که هم اکنون ذهن مخاطب را به شدت مشغول کرده این است که به‌ چه علتی نهاده‌های دامی از سایر کشورهای خارجی وارد ایران می‌شوند؟ در جواب به این سؤال نیاز است بگوییم که متأسفانه هم اکنون سیاست‌های داخلی در حوزه تولیدات نهاده‌های دامی باعث شده است تا تولید این اقلام در کشور با موانع خیلی زیادی همراه بوده و درنهایت یا تولید نشود یا حتی در صورت تولید به‌قدری کم باشد که نتواند همه‌ی نیاز‌های مصرف‌کنندگان را برطرف کند.

از طرفی دیگر خشکسالی‌های چند سال گذشته نیز این معضل را به‌مراتب شدیدتر کرده است. درواقع به همین دلایل بوده که درصد خیلی زیادی از نهاده‌های دامی موردنیاز از راه واردات از سایر کشورهای خارجی به دست‌ می‌آیند.

مشکلات واردات نهاده‌های دامی چیست؟

در حال حاضر واردات نهاده‌ دامی از کشورهای خارجی به یکی از مشکلات فوق‌العاده مهم و اساسی در این حوزه تبدیل شده است. باید بگوییم که یکی از معضلات اصلی پرورش‌دهندگان دام و طیور درواقع همین موانع اصلی در واردات أنواع نهاده‌های دامی است.

تمام این مشکلات تأثیر منفی و بسیار عمیقی را روی این قسمت از صنعت دامپروری می‌گذارند به همین علت ما در ادامه قصد داریم اصلی‌ترین مشکلات واردات نهاده‌های دامی را مورد بررسی قرار دهیم.

·       نوسانات ارز و افزایش پیدا کردن قیمت نهاده‌های دامی

از جمله اساسی‌ترین مشکلات در رابطه با واردات نهاده‌های دامی از کشورهای خارجی نوسانات بازار و نیز ارز و به‌دنبال آن بالا رفتن قیمت این اقلام در بازار‌های جهانی است به‌صورتی که تعداد زیاد از پرورش‌دهندگان دام را با یکسری مشکل بسیار جدی مواجه کرده است.

علاوه‌بر این به‌همراه این بالا رفتن قیمت، با توجه داشتن به سیاست‌هایی که دولت در رابطه با واردات این أقلام در پیش گرفته و بالا رفتن نرخ پایه گمرکی مشکل تجار به‌مراتب تشدید پیدا کرده است. همین مسئله تعداد زیادی از پرورش‌دهندگان دام را متاسفانه درمعرض ورشکستگی قرار می‌دهد.

·       وجود واسطه‌ها و همینطور رابطین و افزایش پیدا کردن هزینه‌های واردات نهاده‌های دامی

وجود واسطه‌ها نیز از جمله مشکلات واردات نهاده‌های دامی محسوب می‌شود. به بیانی دیگر وجود افرادی واسطه‌ که همواره قسمت بزرگی از درآمد‌های واردات اقلام را از آن خود می‌کنند درحقیقت برای سایر تجار به معضل تبدیل شده است. درواقع نه‌تنها هزینه‌های خود واردات اقلام و عوارض گمرکی موجب بالا رفتن هزینه خریداری نهاده‌های دامی شده، بلکه حضور واسطه‌های فروشنده در این میان هم این مشکل را به‌مراتب تشدید کرده و موجب آسیب به سایر پرورش‌دهندگان دام می‌شود.

·       افزایش هزینه‌های جانبی

همواره در رابطه با واردات یک محصول هزینه‌های جانبی خیلی زیادی وجود دارد. هزینه‌هایی همچون هزینه حمل اقلام از مبدأ تا مقصد مورد نظر، هزینه ترخیص اقلام از اداره گمرک، هزینه حمل أقلام از بنادر به مقصد مورد نظر، هزینه واسطه‌های دخیل و همینطور هزینه انبار و دیگر مسائل بر هزینه‌های جانبی اثرگذار خواهند بود.

به بیانی دیگر هنگامی که اقلام در خود کشور تولید و درنهایت به فروش برسند مطمئنا دیگر هیچ نیازی نیست که خریداران و کاربران هزینه‌های جانبی خیلی زیادی را جهت تهیه و خرید اقلام پرداخت کنند. مسئله قابل توجه این بوده که این هزینه‌های جانبی برخی أوقات آن‌قدر افزایش پیدا می‌کنند که موجب می‌شوند تا تعداد زیادی از پرورش‌دهندگان دام درنهایت به این شغل و درواقع حرفه خود پایان دهند.

مشکلات واردات نهاده‌های دامی چیست؟
مشکلات واردات نهاده‌های دامی چیست؟

بررسی مشکلات واردات نهاده‌های دامی با شرکت بازرگانی علی والا

همانطور که متوجه شدیم، واردات نهاده‌های دامی فعالیت ساده‌ای نبوده و مطمئنا توسط یک تاجر تازه‌کار قابل انجام نخواهد بود. به‌همین علت توصیه می‌کنیم برای واردات نهاده‌های دامی به کمپانی علی والا مراجعه کنید. این کمپانی معتبر می‌تواند همه‌ی مراحل خرید نهاده‌های دامی، ترخیص محصولات از اداره گمرک و نیز انتقال آنها به کشورمان ایران را کاملا قانونی و با سرعت بالایی انجام دهد.

با توجه به تجربه بالایی که کمپانی علی والا در زمینه واردات أنواع أقلام دارد، هزینه انجام تمام مراحل واردات برای شما بازرگانان عزیز بسیار پایین بوده و نیز بدون هیچ دردسری قادر خواهید بود نهاده‌های دامی را در ایران و در محل مورد نظرتان تحویل بگیرید.

بررسی مشکلات واردات نهاده‌های دامی با شرکت بازرگانی علی والا
بررسی مشکلات واردات نهاده‌های دامی با شرکت بازرگانی علی والا

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم تا حائز اهمیت‌ترین مشکلات واردات نهاد‌های دامی را مورد بررسی قرار دهیم. آن چیزی که فوق‌العاده مهم و درخور توجه بوده آن است که باید دولت ایران به دنبال ایجاد راه‌حلی مطلوب در جهت رفع سایر این مشکلات باشد.

امکان دارد یکی از بهترین شیوه‌ها جهت کاهش هزینه‌های واردات و همینطور رفع مشکلات پرورش‌دهندگان دام درواقع به کار گرفتن نیرو و همینطور امکانات داخلی به‌منظور افزایش تولیدات داخلی و درنهایت خودکفایی در این حوزه باشد. از طرف دیگر در رابطه با واردات نهاده‌های دامی دولت قادر خواهد بود با در نظر گرفتن یکسری تدابیر همچون کاهش هزینه‌های گمرکی و همینطور افزایش ماشین‌های حمل، توزیع این أقلام را تسهیل بخشد.

سوالات متداول درباره مشکلات واردات نهاده‌های دامی

  • به چه صورت بازرگانان گرامی قادر خواهند بود واردات موفقیت آمیزی را تجربه کنند؟

به‌منظور اینکه واردات سودمندی داشته باشید، ضروری است به‌دقت تقاضای بازار داخلی را مورد بررسی قرار دهید و نیز از شیوه انجام این فعالیت تجاری فوق‌العاده حساس اطلاع پیدا کنید.

  • به چه دلیل با وجود محصولات مشابه در بازار داخلی ایران همچنان واردات ادامه دارد؟

واردات یکسری از اجناس نشان‌دهنده کمبود آن محصولات در بازار داخلی نبوده، درحقیقت هدف معمولا تقویت موجودی آن محصولات در بازار و نیز بالا بردن تنوع خرید سایر افراد است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

76 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.