کدام محصول ها واردات ایران است؟

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

کدام محصول‌ ها واردات ایران است ؟ در حاصل حاضر واردات کالا به کشور به یکی از فعالیت‌های تجاری بزرگ‌ و فوق‌العاده پرسود تبدیل شده است. البته واردات همه محصولات به کشور مجاز نیست، درواقع سعی بر آن است تا محصولاتی را وارد بازار داخلی شود که در حال حاضر در کشور تولید نمی‌شوند، اینگونه صنایع تولیدی داخلی نیز دچار رکود نخواهند شد و در نهایت کشور ضرر مالی نمی‌بیند.

کدام محصول ها واردات ایران است

مسئله دیگری که در زمینه واردات کالا حائز اهمیت است، نوع اقلامی بوده که وارد می‌کنیم، أقلام وارداتی باید به گونه‌ای باشند که در داخل کشور تقاضای زیادی برای آنها وجود داشته باشد و نیز حاشیه سود شما تجار گرامی را افزایش دهند. در ادامه مقاله کدام محصول ها واردات ایران است از بازرگانی علی والا به بررسی اینکه « کدام محصول‌ها واردات ایران است » می‌پردازیم.

برای واردات از چین با بهترین قیمت و در کمترین زمان با علی والا کلیک کنید.

فهرست مطالب:

  • مراحل واردات کالا
  • انواع اقلام وارداتی به کشور کدامند؟
  • چه اقلامی بیشترین حجم واردات را در حال حاضر به خود اختصاص داده اند؟
  • محصولات واردات ایران
  • واردات کالا از چین با مجموعه بازرگانی علی والا

مراحل واردات کالا

مراحل واردات کالا به شرح زیر است:

  • دریافت کارت بازرگانی

برای واردات هر اقلامی پیش از هر چیز ضروری است کارت بازرگانی را دریافت کنید. این کارت توسط دفتر بازرگانی صادر می‌شود و می‌توان گفت که نوعی مجوز برای واردات اقلام است.

  • تعیین حوزه فعالیت

در پروسه واردات ضروری بوده زمینه فعالیت خود را کاملا دقیق مشخص کنید. منظور این بوده که تعیین کنید که قصد دارید تنها با یک کشور همچون چین تعامل داشته باشید یا تصمیم دارید با چند کشور گوناگون به تعامل بپردازید.

  • آگاهی از قوانین و رویه‌ها

یکی از حائز اهمیت‌ترین نکات در واردات اقلام به کشور، آگاهی کامل از قوانینی بوده که برای فعالیت‌های تجاری بین‌المللی وضع شده است.

  • نوع محصول وارداتی را انتخاب کنید

در این مرحله از پروسه واردات ضروری است نوع اقلامی که قصد دارید وارد کنید را مشخص کنید.

  • مراحل واردات کالا
    مراحل واردات کالا

    ارسال پیش‌فاکتور

پیش‌فاکتور از طرف شخص فروشنده برای خریدار ایرانی ارسال می‌شود تا خریدار با تمام جزئیات اقلام موردنظر آشنا شود.

  • ثبت سفارش نهایی

در این مرحله از پروسه واردات ضروری است به سایتی تحت عنوان سایت ثبت سفارش وزارت بزرگ صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و در آنجا سفارش نهایی خود را ثبت کنید.

  • تهیه ارز و سپس پرداخت هزینه

در این مرحله ضروری است ارز کشوری را که تصمیم دارید از آن محصول وارد کنید تهیه کرده و سپس هزینه اقلام را پرداخت کنید.

  • حمل‌ونقل محصول از کشور مبدأ به مقصد مورد نظر

یکی از حائز اهمیت‌ترین مراحل در پروسه واردات کالا حمل أقلام خریداری شده از کشور مبدأ به مقصد نهایی است. شیوه‌های حمل‌ونقل متفاوت هستند و با توجه به نوع و حجم أقلام وارداتی امکان دارد هوایی، دریایی یا زمینی باشد.

  • ترخیص اقلام از گمرک

بعد از آنکه اقلام وارد مرز کشور شدند ضروری است آنها را از اداره گمرک ترخیص کنید. برای ترخیص أقلام از اداره گمرک باید مستندات مورد نیاز را به موقع و بدون هیچ کم‌وکاست تحویل دهید تا ترخیص اقلام با مشکل مواجه نشود.

انواع اقلام وارداتی به کشور کدامند؟

اقلامی که به کشور ایران وارد می‌شوند در چند دسته گوناگون قرار می‌گیرند که در زیر به بررسی آنها می‌پردازیم:

  • أقلام وارداتی مجاز: این دسته شامل اقلامی بوده که در واردات آنها ضروری است قوانین و ضوابط به‌خوبی رعایت شوند ولی وارداتشان هیچ نیازی به مجوز ندارد.
  • اقلام وارداتی مشروط: این دسته از اقلام وارداتی برای ورود به ایران مستلزم داشتن مجوز هستند. به‌عنوان مثال گندم یا سایر فیلم‌هایی که ضروری است مجوز ورود داشته باشند.
  • اقلام ممنوع‌الورود: واردات این دسته از أقلام طبق قوانین شرع اسلام کاملا ممنوع است. همچون نوشیدنی‌های الکلی.

در حوزه واردات کالا دقت بسیار داشته باشید و اقلامی را وارد بازار داخلی کنید که استاندارد باشند؛ زیرا که گاهی برخی أقلام با قیمتی پایین عرضه می‌شوند اما از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و غیراستاندارد هستند.

چه اقلامی بیشترین حجم واردات ایران را در حال حاضر به خود اختصاص داده اند؟

امکان دارد برای شما هم سؤال باشد که درواقع چه نوع اقلامی بیشترین حجم واردات کشور را هم اکنون به خود اختصاص داده‌اند. پاسخ این سوال به شرح زیر است:

  • چه اقلامی بیشترین حجم واردات ایران را در حال حاضر به خود اختصاص داده اند؟
    چه اقلامی بیشترین حجم واردات ایران را در حال حاضر به خود اختصاص داده اند؟

    اقلام واسطه‌ای

  • أقلام مصرفی
  • أقلام سرمایه‌ای

برای واردات اقلام باید شناخت خوبی نسبت به شرایط اقتصادی ایران و همینطور توانایی خرید مردم داشته باشید و اقلامی را وارد بازار داخلی کنید که متناسب نیاز تمام افراد و البته قدرت اقتصادی آنها باشد.

محصولات واردات ایران است

در پروسه واردات محصول در ایران، باید این نکته حائز اهمیت را در نظر داشت که اقلامی مجاز به ورود به ایران هستند که از طرف اداره گمرک تأیید شده باشند. به‌منظور واردات ضروری است حتماً کارت بازرگانی را دریافت کنید، کارت بازرگانی درواقع نوعی مجوز برای ورود اقلام به کشور بوده و از طرفی نیز موجب افزایش اعتبار شما تجار گرامی در میان سایر تأمین‌کنندگان خارجی و البته گمرک کشور می‌شود. در این بخش به بررسی برخی از اقلامی که بیشترین سهم واردات ایران را در حال حاضر به خود اختصاص داده‌اند، می‌پردازیم:

  • مواد غذایی

مواد غذایی از جمله اقلام بسیار حساسی محسوب می‌شوند که مستقیماً بر سلامت مردم و مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارند. با توجه به این مسئله قوانین نسبتاً سختی جهت واردات این نوع اقلام وضع شده است. چنانچه تصمیم دارید واردات مواد غذایی را انجام دهید، ضروری است پیش از هر چیز مجوزهای ضروری را دریافت کرده و سپس اقدام به واردات أقلام کنید.

  • لوازم آرایش

مصرف لوازم آرایشی در کشورمان ایران درواقع از مصرف سرانه جهانی به‌مراتب بالاتر بوده! این امر به این معنی بوده که واردات لوازم آرایش می‌تواند سود قابل توجهی برای شما تجار گرامی به همراه داشته باشد.

  • اکسسوری‌ها و عینک آفتابی

واردات این دسته از اقلام سود بسیار خوبی برای تجار به‌همراه دارد؛ زیرا متقاضی این اقلام بیشتر افراد جوان هستند و با توجه به این امر که درصد خیلی زیادی از جمعیت یک کشور همچون ایران را جوانان تشکیل می‌دهند؛ می‌توان گفت واردات این نوع أقلام گزینه بسیار مناسبی برای افزایش دادن حاشیه سود شما است‌.

معرفی مجموعه بازرگانی علی والا

مجموعه بازرگانی علی والا یکی از بهترین مجموعه‌ها در حوزه واردات محصول است. این مجموعه با کادری مجرب و فوق‌العاده متخصص آماده خدمت‌رسانی به تجار گرامی است. اگر سؤالی در رابطه با نوع أقلام وارداتی داشتید حتماً از علی والا بپرسید.

معرفی مجموعه بازرگانی علی والا
معرفی مجموعه بازرگانی علی والا

سخن نهایی

اگر در حوزه واردات محصول گوناگون به ایران، تجربه داشته باشید، مطمئنا مطلعید که برای واردات هر اقلامی، به مجوز نیاز خواهید داشت. همه محصولات صادر شده به ایران، پیش از ورود مورد بررسی قرار گرفته و در صورت داشتن تمام مجوزهای ضروری، وارد ایران می‌شوند.

 در صورتی که در رابطه با شیوه واردات کالا و محصول به ایران سوالی دارید، به مجموعه بازرگانی علی والا مراجعه کنید و از مشاوره متخصصان این مجموعه معتبر بهره‌مند شوید.

سوالات متداول درباره کدام محصول ها واردات ایران است

  • چرا با وجود اقلام مشابه در بازار داخلی بازهم واردات ادامه دارد؟

واردات برخی أقلام نشان‌دهنده کمبود آن در بازار داخلی نیست. بلکه هدف اغلب تقویت موجودی آن اقلام در بازار و درنهایت بالا بردن تنوع خرید افراد و مشتریان است.

  • واردات اقلام دست دوم به ایران مجاز است؟

خیر، ورود اقلام دست دوم به کشور امری ممنوع است مگر در رابطه با قطعاتی ویژه که ورود آنها درواقع به اقتصاد کشور ایران کمک کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

290 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.