مشکلات ترخیص کالا از گمرک

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

تمام اقلامی که وارد کشور ایران می‌شوند باید یک مسیر درست وکاملا قانونی را طی کنند که یکی‌از حائز اهمیت‌ترین مسیرها ترخیص أقلام از گمرک است. وجود یکسری از مشکلات در ترخیص أقلام از گمرک موجب شده تا اجناس مدت‌زمان زیادی در انبار گمرک بمانند. در ادامه با مقاله مشکلات ترخیص کالا از گمرک با ما همراه شوید.

مشکلات ترخیص کالا از گمرک

جهت ترخیص اقلام از گمرک نیاز است تا مسیر پیچیده‌ و دشواری را پشت سر بگذارید. این پروسه چندگانه را باید تجاری که برای واردات از کشورهای خارجی اقدام می‌کنند، طی کرده و نیز هزینه‌هایی بابت آن پرداخت کنند. قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی مشکلات ترخیص کالا از گمرک بپردازیم، بنابراین همراهمان باشید.

برای واردات از چین با علی والا در سریع ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید

فهرست مطالب:

  • رایج ترین مشکلات ترخیص اقلام از گمرک
  • مهم ترین گمرک های کشور
  • ترخیص أقلام از گمرک با مجموعه بازرگانی علی والا

رایج ترین مشکلات ترخیص اقلام از گمرک

اگر با پروسه واردات اقلام آشنا باشید، حتماً مطلع هستید که یکی از حائز اهمیت‌‌ترین مراحل واردات، ترخیص اجناس از اداره گمرک است. درواقع أقلام پیش از اینکه به دست شخص واردکننده برسند، نیاز است تا در حین ورود به کشور، به‌خوبی مورد بررسی قرار گرفته و نیز پروسه‌های ضروری را طی کنند.

برای خرید از چین با علی والا در سریع ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید

این پروسه‌ها فوق‌العاده زمان‌بر هستند و موجب افزایش قابل توجه هزینه‌های واردات نیز می‌شوند. درحقیقت واردکنندگان برای ترخیص اقلام خود از اداره گمرک باید مطابق با رویه‌های موجود هزینه‌هایی را پرداخت کنند. ولی مسائل بسیار دیگری نیز در این مرحله قابل توجه هستند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

رایج ترین مشکلات ترخیص اقلام از گمرک
رایج ترین مشکلات ترخیص اقلام از گمرک

·       عدم دریافت مجوزهای ضروری

عدم دریافت مجوزهای ضروری یکی از مشکلات ترخیص اقلام از گمرک است. ترخیص اجناس از گمرک می‌تواند به این علت ‌که تاجر یا فرد‌ صادر‌کننده نتوانسته به‌درستی کلیه فرم‌ها و مستندات ضروری را از نهادهای مربوطه دریافت کرده و آن‌ها را به‌موقع ارائه دهد لغو شود.

برای خرید از علی بابا با علی والا در سریع ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید

درواقع به گفته معاون اداره گمرک ۱۸ نهاد ازجمله بانک‌ها، استاندارد، بهداشت، قرنطینه گیاهی ونیز دامی، سازمان انرژی اتمی و همینطور سازمان‌های دیگری وجود دارند که ضروری است برای واردات مجوزهای مورد نیاز را ارائه دهند. البته برای همه‌ی أقلام، مجوز این ۱۸ نهاد نیاز نیست و هر محصول حداکثر ۶ مجوز نیاز دارد.

·       طبقه بندی نادرست أقلام

در هنگامی که قرار است محصول طبقه‌بندی شود ضروری بوده که در فهرست کاملا متناسب خود قرار گیرد و قابل توجه است که غلط بودن این عملکرد امکان دارد موجب برداشت اشتباه از سمت اداره گمرک کشور مقصد گردد. به‌همین علت ضروری است طبقه بندی محصول به‌نحو احسن انجام شود تا مشکلی جدی در ترخیص بوجود نیاید.

·       مسائل ایمنی و بهداشتی

قانون مشخص کرده‌ است، افرادی که جهت واردات اقلام از دیگر کشورهای خارجی اقدام می‌کنند، درواقع مسئولیت صفر تا صد پروسه آن را به‌عهده دارند. براساس این قانون، درصورتی‌که شخص مصرف‌کننده دچار مشکل شود، شخص واردکننده باید به نهادهای مربوطه احضار شده و درنهایت پاسخگوی تمام مشکلات بوجود آمده باشد.

ترخیص أقلام از گمرک درصورتی که تمام مسائل بهداشتی برای اجناس شما رعایت نشده ‌باشد به‌هیچ عنوان انجام نمی‌پذیرد؛ زیرا اداره حمل‌ونقل هوایی یا مجموعه حمل دریایی اقلام ارسالی را به‌عنوان تهدید فوق‌العاده جدی برای سلامت و نیز ایمنی افراد شناسایی می‌کنند. مطمئنا در چنین شرایطی کالای وارداتی یا أقلام صادراتی شما اجازه ترخیص از اداره گمرک را نخواهند داشت.

·       اشتباه در حمل‌ونقل اقلام

قوانین حمل‌ونقل بین‌المللی از مسائل حائز اهمیتی است که باید به آن توجه ویژه شود. برای حمل‌ونقل یکسری قوانین مشترک در میان کشور‌ها وجود داشته که افراد در این زمنیه موظف به رعایت تمام این قوانین هستند. علاوه‌بر یکسری قوانین مشترک، هر‌ کشور مقررات ویژه خود را دارد که ضروری است آنها نیز توسط تجار مورد توجه قرار بگیرند.

شایان ذکر بوده که انتخاب نادرست شیوه حمل‌ونقل هم از جمله اشتباهاتی است که می‌تواند ترخیص اقلام شمارا با مشکلات جدی رو‌به‌رو کند، به‌عنوان مثال انتخاب شیوه حمل‌ونقل هوایی برای اقلامی با حجم بالا اصلا مناسب نیست.

مجموعه حمل‌ونقل اجناس موظف است، تاریخ تحویل اقلام به انبار اداره گمرک را تنها ظرف ۵ روز به صاحب اقلام یا بانک مربوطه اطلاع دهد، درغیر این‌صورت باید خسارات مربوطه را به‌موقع پرداخت کند. از دیگر مشکلات رایج درواقع همین اطلاع ندادن مجموعه حمل در تایم معین شده ‌است.

مهم ترین گمرک های کشور

در کشور ما ایران بیش از ۱۰۰ سازمان گمرک در مرزهای خشکی و همینطور آبی و هوایی وجود داشته که موجب تسهیل تجارت‌های بین‌المللی شده‌ است. باتوجه به نوع أقلام، واردکنندگان و صادرکنندگان قادر خواهند بود از این مسیرها استفاده کنند. قصد داریم در ادامه مهم‌ترین گمرک‌های کشور را معرفی کنیم:

·       گمرک شهریار (تهران)

اداره گمرک شهریار در غرب تهران هم‌اکنون بیش از ۵۰ سال تجربه داشته و در نزدیکی فرودگاه بزرگ امام خمینی و نیز مهرآباد واقع شده است. درحقیقت با توجه به اینکه تعداد زیادی از محموله‌‌ها از روش ریلی و همینطور جاده‌ای وارد کشور ایران و به‌خصوص تهران می‌شوند، این اداره گمرک موجب تسهیل پروسه واردات شده است. واردات أقلامی نظیر تجهیزات صنعتی، برقی و نیز الکترونیکی، أنواع موبایل و لوازم کامپیوتری، أنواع تجهیزات پزشکی، خودرو و تعداد زیادی از أقلام دیگر، توسط این سازمان انجام می‌شود.

·       گمرک فرودگاه امام خمینی (تهران)

یکی از حائز اهمیت‌ترین گمرک‌های هوایی کشور، هم‌اکنون گمرک فرودگاه امام خمینی بوده که در شهر بزرگ تهران واقع شده است. اقلام سبک، مسافری و پته امروزه از مسیر هوایی وارد ایران می‌شوند. مسیر هوایی شیوه‌ای بسیار مناسب جهت حمل اقلامی است که ضروری بوده طی زمان کوتاه و معینی به کشور برسند.

این شیوه می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای واردات برخی أقلام از کشورهایی باشد که از لحاظ جغرافیایی فاصله خیلی زیادی با ایران دارند. به‌عنوان مثال چین از جمله این کشورها محسوب می‌شود که هرساله أقلام زیادی از آن توسط تجار وارد کشورمان می‌شود. البته توجه به این نکته ضروری بوده که هزینه واردات از شیوه هوایی بیشتر از شیوه‌های دیگر است.

مهم ترین گمرک های کشور
مهم ترین گمرک های کشور

ترخیص أقلام از گمرک با مجموعه بازرگانی علی والا

واردات از طریق مجموعه علی والا می‌تواند از بروز سایر مشکلات ترخیص أقلام از گمرک جلوگیری کند. کمپانی معتبر و کاملا قابل اعتماد علی والا امروزه با در اختیار داشتن کارمندانی فوق‌العاده سختکوش و کاربلد به‌صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به شما تجار عزیز بوده، بنابراین اگر در حیطه ترخیص محصولات و مسائل مربوطه با یکسری مشکلات مواجه هستید، توصیه می‌کنیم به این کمپانی بزرگ مراجعه کرده و از سایر خدمات آن بهره ببرید.

سخن نهایی

در این مطلب برخی از مشکلات ترخیص کالا از گمرک را مورد بررسی قرار ‌دادیم و سپس با مهم‌ترین گمرک‌های کشور آشنا شدیم. جهت افزایش اطلاعات خود در حیطه واردات أنواع اقلام و ترخیص آنها از اداره گمرک پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ مجموعه بازرگانی علی‌والا مراجعه کرده و درکنار خواندن مطالب متعدد، درصورت نیاز با متخصصان فوق‌العاده سخت‌کوش و باتجربه این مجموعه معتبر نیز در ارتباط باشید.

سوالات متداول درباره مشکلات ترخیص کالا از گمرک

  • برای ترخیص اقلام از گمرک به چه مستنداتی نیاز داریم؟

برای ترخیص اقلام از اداره گمرک شما به سند ترخیصیه، رسید انبار، ترخیصیه الکترونیکی وهمینطور خروج کانتین نیاز دارید.

  • مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص اقلام از اداره گمرک ایران کدام‌اند؟

مجوزهای ضروری برای ترخیص أقلام شامل ثبت اطلاعات محصول در سیستم گمرکی، انجام بازرسی وهمینطور آزمایش برروی محصول درصورت نیاز، پرداخت به‌موقع عوارض و مالیات، صدور پروانه وهمینطور مجوز بارگیری است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

84 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.