نحوه ترخیص کالا از مناطق آزاد

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

امروزه واردات و صادرات أنواع اقلام و خدمات و نیز به‌دنبال آن رعایت رویه‌های گمرکی و ترخیص از اهمیت بالایی برخوردار است. با افزایش تقاضا در حوزه کالا و خدمات، واردات أنواع اقلام به‌عنوان یکی از فاکتور‌های مهم و کاملا جدانشدنی تجارت بین‌المللی قرار گرفت. درحال حاضر نحوه ترخیص کالا از مناطق آزاد، از جمله موضوعاتی محسوب می‌شود که پرداختن به آن ضروری است.

ترخیص کالا از مناطق آزاد

البته شایان ذکر است که واردات أنواع اقلام در کنار همه‌ی قوانین و قواعدی که دارد، منجر به ایجاد یک تجارت بسیار قوی و فوق‌العاده سودمند می‌شود و به دنبال آن شیوه ترخیص کالا از مناطق آزاد اهمیت خیلی زیادی پیدا می‌کند. می‌توان گفت که واردات از مناطق تجاری یکسری امتیازها را به همراه دارد و این امر موجب شده امروزه طرفداران زیادی داشته باشد. قصد داریم در ادامه این مطلب از بازرگانی علی‌والا نحوه ترخیص کالا از مناطق آزاد را مورد بررسی قرار دهیم، بنابراین همراهمان باشید.

برای واردات از چین با علی والا در سریع ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید

فهرست مطالب:

  • نحوه ترخیص کالا از گمرک
  • منظور از مناطق آزاد چیست؟
  • واردات از مناطق آزاد چه مزایایی به‌همراه دارد؟
  • آیا امکان واردات کالا قاچاق در مناطق آزاد کشور وجود دارد؟
  • مراحل ترخیص کالا از مناطق آزاد
  • معرفی مجموعه بازرگانی علی والا

نحوه ترخیص کالا از گمرک

ترخیص محصولات پروسه‌ای بوده که طی آن با رعایت تمام تشریفات و رویه‌های مشخص شده در قانون مسائل گمرکی و عوارض، اقلام از اداره گمرک ترخیص شده و به‌موقع به شخص مالک ارائه می‌شوند. در حقیقت شخص مالک می‌تواند با تحویل بارنامه، مستندات و پرداخت هزینه‌های مربوطه که اغلب حدود ۵٪ کل ارزش اقلام وارداتی است، محصولات خود را ترخیص کند.

نحوه ترخیص کالا از گمرک
نحوه ترخیص کالا از گمرک

درکنار تمام این امور، یکی از حائزاهمیت‌ترین مسائل در حوزه تجارت بین‌المللی، نحوه واردات اقلام و سپس ترخیص آنها از مناطق آزاد بوده که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

برای خرید از چین با علی والا در سریع ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید

منظور از مناطق آزاد چیست؟

یک منطقه از کشور بوده که در آن نظارت‌ها و نیز محدودیت‌های گمرکی وجود ندارد. در حقیقت مناطق آزاد هم‌اکنون به‌عنوان مناطق بندری وحتی غیر بندری کشور شناخته می‌شوند وبا توجه داشتن به این امر که هیچ نیازی نیست یکسری از رویه‌ها و نیز تشریفات قانونی مهم و اساسی را در آن رعایت کرد، درحال حاضر به اسم مناطق آزاد شناخته می‌شوند. کیش، قشم، بانه وهمینطور قصرشیرین و مریوان جزو مناطق آزاد ایران به‌حساب می‌آیند.

واردات از مناطق آزاد چه مزایایی به‌همراه دارد؟

دلیل اینکه واردات اقلام از مناطق آزاد از اهمیت خیلی زیادی برخوردار بوده، معافیت‌های مقرراتی مناطق است. ازجمله حائزاهمیت‌‌ترین معافیت‌های مقرراتی ترخیص اقلام از مناطق آزاد معافیت کامل از پرداخت عوارض گمرکی است. مطمئنا عاملی که موجب بالا رفتن هزینه‌های تجارت برای تجار شده هزینه‌هایی بوده که نیاز است بابت ترخیص أقلام به اداره گمرک پرداخت کنند.

همان‌طور که قبل‌تر بیان کردیم بازرگانان گرامی همواره باید بابت ترخیص اقلام خود از اداره گمرک، درصدی از ارزش اقلام وارداتی را به‌عنوان حق‌گمرکی به سازمان گمرک کشور پرداخت کنند و مطمئنا این پرداخت برای صاحبان کسب‌وکار تازه‌کار و نوپا فوق‌العاده هزینه‌بر خواهد بود و حتی می‌تواند سوددهی را تا حد خیلی زیادی کاهش دهد.

با توجه داشتن به این امر که برای ترخیص أقلام از مناطق آزاد هیچ نیازی به پرداخت عوارض و نیز مالیات گمرکی نیست، تعداد زیادی از صاحبان مشاغل به این شیوه از واردات روی می‌آورند.

آیا امکان واردات کالا قاچاق در مناطق آزاد کشور وجود دارد؟

همان‌طور که قبل‌تر بیان کردیم، ترخیص اقلام از مناطق آزاد مزایای خیلی زیادی به‌همراه داشته و موجب شده تا تعداد زیادی از افراد و تجار به آن روی بیاورند. ولی موضوع حائزاهمیتی که در اینجا مطرح می‌شود، درواقع امکان واردات اقلام قاچاق در این مناطق است. یکسری از افراد فکر می‌کنند که در این مناطق قادر خواهند بود به‌راحتی اقلام قاچاق را وارد کشور کنند.

ولی حتماً باید به این امر توجه داشت که صرف آزاد بودن تمام این مناطق تجاری و نیز قوانین آسان‌تر ترخیص اقلام، بازهم نمی‌توان اجناس ممنوعه و یا حتی قاچاقی را به کشور وارد کرد.

درواقع قوانین سفت و سختی دررابطه با نوع اقلام در تمام مناطق آزاد وجود دارد که ضروری بوده حتماً در زمان ورود أقلام به کشور به آن‌ها توجه ویژه شود. به عنوان مثال اقلامی همچون اسلحه، مواد مخدر وهمینطور مشروبات الکلی و نیز موتورسیکلت زیرمجموعه این أقلام غیرمجاز قرار می‌گیرند. درکل در این مناطق هیچ یک از محدودیت‌های گمرکی وجود نداشته، اما رویه‌های واردات أقلام مجاز و غیرمجاز در تمام این مناطق همواره برقرار است.

برای خرید از علی بابا با علی والا در سریع ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید

مراحل ترخیص کالا از مناطق آزاد

در ادامه به بررسی بخش‌های مهم و حساسی از مراحل ترخیص اقلام از مناطق آزاد می‌پردازیم:

  1. حین ترخیص أقلام اسناد مثبته محصول از جمله بارنامه، گواهی سلامت و نیز بهداشت، مانیفست، فاکتور‌هایی که به‌طور دقیق ارزش و نوع أقلام در آنها مشخص شده، وزن و نیز تعداد محصولات، میزان کیفیت و همینطور علامت‌های تجاری آن باید به‌درستی تحویل داده شوند. درحقیقت همان‌طور که شرح داده شد سهولت قوانین و رویه‌های گمرکی به‌ هیچ وجه مانع از رسیدگی به اصل محصول نیست.
  2. پس از ارائه تمام مستندات لازم، بخش مورد نظر، أقلام و مستندات را مورد بررسی قرار داده و میزان مطابقت آن‌ها را به‌دقت چک می‌کند. این کار جهت جلوگیری از ورود أقلام غیرمجاز و قاچاق انجام می‌شود؛ چرا که امکان دارد در بارنامه محصول دیگری درج شود؛ ولی محصول واردی محصول غیرمجازی باشد، اتفاقی که اغلب در مرز‌ها و برای ورود أقلام غیرمجاز صورت می‌گیرد.
  3. پس از بررسی دقیق این موارد نیاز است صورت‌حساب‌هایی که از طرف خود اداره گمرک مشخص شده به‌حساب سازمان منطقه آزاد به‌موقع واریز شده و درنهایت گواهی پرداخت دریافت شود. درمرحله بعد پروانه ترخیص برای شخص بازرگان صادر می‌شود و اینگونه او می‌تواند جهت ترخیص أقلام از مناطق آزاد اقدام کند.
مراحل ترخیص کالا از مناطق آزاد
مراحل ترخیص کالا از مناطق آزاد

معرفی مجموعه بازرگانی علی والا

مراحل ترخیص أقلام از مناطق آزاد کشور اگرچه دشواری ونیز سختی  خاصی ندارند؛ ولی همچنان از اهمیت خیلی زیادی برخوردار هستند و رعایت کردن تمام قوانین مربوطه لازمه ترخیص أقلام از گمرک است. بهترین کار به‌منظور اینکه دچار هیچ مشکل قانونی جدی نشوید، این بوده که کار ترخیص أقلام از گمرک را به کمپانی‌های وارداتی با تجربه و معتبر بسپارید.

یکی از بهترین کمپانی‌ها در این رابطه، کمپانی علی والا است. این کمپانی با تجربه بالایی که در حیطه واردات أنواع أقلام و ترخیص دارد، قادر خواهد بود به‌نحو احسن کارهای واردات اجناس شما را انجام دهد.

سخن پایانی

 ما در این مطلب از بازرگانی علی والا «نحوه ترخیص کالا از مناطق آزاد» را مورد بررسی قرار دادیم. ورود ونیز ترخیص اقلام از مناطق آزاد دارای یکسری مزایا و معافیت‌های مالیاتی و همینطور عوارض گمرکی خواهد بود که مطمئنا برای اشخاصی که جدیدا کسب‌وکاری را ایجاد کرده‌اند، فوق‌العاده مفید واقع می‌شود.

با این وجود توصیه می‌شود به هنگام ترخیص أقلام از مناطق آزاد مقررات و رویه‌های مربوط به مناطق آزاد را به‌دقت بررسی کرده و براساس آنها فعالیت‌های خود را پیش ببرید تا در اسرع وقت عمل ترخیص أقلام از انبار صورت بگیرد.

سوالات متداول درباره ترخیص کالا از مناطق آزاد

  • آیا با استفاده از کپی اسناد امکان انجام فرایند ترخیص أقلام وجود دارد؟

بله، جهت ترخیص أقلام، احراز و انجام یکسری از مراحل، بدون دراختیار داشتن اصل اسناد حمل کاملا قابل انجام است.

  • چه هنگام باید جهت پرداخت هزینه‌های گمرکی اقدام کرد؟

تجار گرامی نهایتاً تا بعد از مراحل مربوط به ارزیابی و کارشناسی محصول و در مرحله صندوق باید تمام هزینه‌ها را پرداخت کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

630 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.