واردات تجهیزات گلخانه ای از چین

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

واردات تجهیزات گلخانه ای از چین، یکی از گزینه‌های پرسود تجارت است که هرساله توسط بازرگانان ایرانی انجام می‌شود. حال شاید سؤال شما این باشد، چرا واردات تجهیزات گلخانه ای؟ هرچند که اغلب ما به‌طور مستقیم با گلخانه‌ها ارتباط نداشته و از تجهیزات موردنیاز برای آن آگاه نیستیم؛ اما بهتر است بدانید که اغلب میوه‌ها و محصولات کشاورزی که ما به‌طور روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم به روش گلخانه‌ای کشت شده‌اند؛ بنابراین مسلم است که برای رشد صحیح میوه‌ها و محصولات، استفاده از برخی از تجهیزات ضروری است.

واردات تجهیزات گلخانه ای

با رشد گلخانه‌ها، تقاضا برای واردات تجهیزات گلخانه ای از چین نسبت به گذشته افزایش داشته است. علت دیگر نیز با خاطر اعمال تحریم‌ها علیه ایران، چین جزو معدود کشورهایی است که ارتباط تجاری خود را با ایران حفظ کرده است؛ پس تجار ایرانی باید اصول و روش‌های واردات از این منطقه را به خوبی بلد باشند تا بتوانند به موفقیت تجاری برسند.

برای واردات از چین با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

فهرست مطالب واردات تجهیزات گلخانه ای:

  • معرفی تجهیزات گلخانه ای و انواع آن
  • مراحل واردات تجهیزات گلخانه ای از چین
  • خرید عمده تجهیزات گلخانه ای از چین
  • خرید تجهیزات گلخانه ای از چین
  • حمل و نقل تجهیزات گلخانه ای از چین به ایران
  • ترخیص تجهیزات گلخانه ای از گمرک
  • سود واردات تجهیزات گلخانه ای از چین
  • واردکننده تجهیزات گلخانه ای از چین

معرفی تجهیزات گلخانه ای و انواع آن

 در ابتدا و قبل از شروع واردات ابزارها و تجهیزات مورد استفاده در گلخانه، نیاز است که با انواع آن‌ها و کاربردهایی که دارند آشنا شوید. این آشنایی به شما در مراحل بعدی واردات و به‌کارگیری استراتژی‌های صحیح کمک خواهد کرد. همچنین آشنایی با این لوازم، ضرورت واردات آن‌ها را برایتان روشن‌تر خواهد شد. در آغاز بیاید بررسی کنیم به‌طور کلی به چه وسایلی، تجهیزات گلخانه‌ای گفته می‌شود. این ابزارها، دستگاه‌های مختلفی را شامل می‌شوند که برای بهبود رشد و تنظیم شرایط داخل گلخانه و عملکرد گیاهان استفاده از آن ضروری است.

معرفی تجهیزات گلخانه ای و انواع آن
معرفی تجهیزات گلخانه ای و انواع آن

این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای کارکردهای متفاوتی هستند. از جمله این ابزارها و تجهیزات می‌توان به سیستم آبیاری، دستگاه‌های گرمایش و خنک‌کننده، سیستم کنترل محیطی، سیستم نورپردازی، تهویه، تولید CO2، هیدروپونیک و سیستم خودکار و روشنایی اشاره کرد. در ادامه جهت داشتن یک انتخاب دقیق و مطمئن برای واردات، کاربردهای که هر یک از این ابزارها دارند را نیز آورده‌ایم.

واردات دستگاه‌های گرمایش و خنک‌کننده

همان‌طور که از نامش پیداست برای تنظیم کردن دمای داخل گلخانه استفاده می‌شود.

واردات دستگاه‌های نورپردازی

برای تأمین نور موردنیاز جهت رشد گیاهان، از این سیستم‌ در گلخانه‌ها استفاده می‌شود.

واردات دستگاه‌های آبیاری

سیستم‌های آبیاری نیز به صورت هیدروپونیک، قطره‌ای و پاششی هستند که برای تأمین آب موردنیاز گیاهان به کار گرفته می‌شوند.

واردات دستگاه‌های تهویه

جهت تأمین هوای تازه داخل گلخانه‌ها از سیستم تهویه استفاده می‌شود که خود شامل دستگاه‌های تهویه مکانیکی و طبیعی است.

واردات دستگاه‌های کنترل محیطی

از این سیستم‌ها برای تنظیم و کنترل مقدار رطوبت، نور، دی‌اکسید کربن و دمای داخل گلخانه استفاده می‌شود.

واردات دستگاه‌های خودکار

دستگاه‌های خودکار، دستگاه‌هایی را شامل می‌شوند که شرایط داخل گلخانه را به‌طور خودکار کنترل می‌کنند. استفاده از این سیستم‌ها به مقدار قابل‌توجهی، هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی را کاهش می‌دهد.

واردات دستگاه‌های تولید CO2

این دستگاه‌ها برای تنظیم سطح کربن دی‌اکسید موجود در گلخانه‌ها استفاده شده و موجب رشد بهتر گیاهان می‌شوند.

واردات دستگاه‌های پرورش هیدروپونیک

گیاهان گلخانه‌ای در دستگاه‌های پرورش هیدروپونیک، در یک محلول آبیاری که تمام مواد غذایی موردنیاز برای رشد گیاهان را در خود جای داده، قرار می‌گیرند.

واردات دستگاه‌های روشنایی LED

برای تأمین نور مورد نیاز گیاهان از دستگاه‌های روشنایی LED در گلخانه‌ها استفاده می‌شود. به‌کارگیری این دستگاه‌ها موجب می‌شود میزان روشنایی موردنیاز برای رشد گیاهان به صورت خودکار تنظیم شود.

مراحل واردات تجهیزات گلخانه ای از چین

 اکنون که با انواع ابزارهای به کار گرفته شده در گلخانه آشنا شدید، بهتر می‌توانید برای واردات هر یک از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. مثلاً شما با تحقیقات در بازار داخلی متوجه می‌شوید که کدام نوع از این تجهیزات تقاضای بیشتری در بازار دارد.

سپس بعد از نیازسنجی، برای واردات نوع تجهیزات انتخابی خود، از چین دنبال تأمین‌کننده مناسب می‌گردید. ناگفته نماند که شما می‌توانید این کار را به چندین روش مختلف انجام دهید. مثلاً می‌توانید از سایت‌های چینی کمک گرفته یا با یک شرکت بازرگانی معتبر که سابقه واردات از چین را دارد مشورت کنید.

راه دیگر نیز عضویت در اتاق بازرگانی چین و ایران یا شرکت در نمایشگاه‌های برگزار شده در این کشور است. از این طریق شما با تأمین‌کنندگان بیشتری آشنا شده و می‌توانید برای خرید تجهیزات گلخانه ای، با آن‌ها وارد مصاحبه شوید. البته آشنایی و اخذ مجوزها و مدارکی که جهت ترخیص و واردات این تجهیزات لازم است نیز جزو ضروریات کار شما محسوب می‌شود.

از دیگر مراحل مهم بعد از خرید و اخذ مجوزها می‌توان به انجام تشریفات حمل‌ونقلی برای جابه‌جایی محصولات از چین به ایران اشاره کرد که برای انجام آن شما باید با یک شرکت فعال در حوزه حمل بین‌المللی قرارداد ببندید.

به‌طور کلی می‌توان مراحل واردات تجهیزات گلخانه ای از چین را به سه مرحله تقسیم کرد؛ مرحله خرید، حمل و ترخیص که هر کدام را به صورت جداگانه در ادامه مطالب توضیح داده‌ایم.

خرید عمده تجهیزات گلخانه ای از چین

 اغلب بازرگانان برای واردات از نقاط دوری مثل چین، دست به خرید عمده محصولات می‌زنند؛ چون سفر و اقامت در این مناطق، هزینه‌های زیادی را به بار می‌آورد.

خرید عمده تجهیزات گلخانه ای از چین
خرید عمده تجهیزات گلخانه ای از چین

همچنین علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر، مزایای دیگری که خرید عمده در پی دارد این است که در این نوع خرید، افراد می‌توانند حداکثر تخفیف را از فروشندگان تقاضا کنند که این مسئله موجب می‌شود هزینه تمام شده کالا برای آن‌ها کاهش یافته و در نتیجه سود بیشتری نصیب خود کنند.

برای خرید از چین با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

خرید تجهیزات گلخانه ای از چین

در اولین مرحله واردات تجهیزات گلخانه ای از چین یعنی، شما باید به برخی نکات توجه ویژه‌ای کنید. یکی از این نکات مهم خرید از چین این است که کالاها را از برندها و فروشندگان معتبری تهیه کنید؛

زیرا در این کشور به دلیل وجود تولیدی‌ها و فروشگاه‌های زیاد، امکان تقلبی و بی‌کیفیت بودن کالاها بسیار زیاد است. اگر خودتان توانایی تشخیص تجهیزات گلخانه ای اصل از تقلبی را ندارید، بهتر است از یک فرد متخصص در این امر کمک بگیرید.

برای خرید از علی بابا و تحویل در ایران با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

مثلاً اگر کار خرید خود را به بازرگانی علی والا بسپارید، این شرکت با داشتن نمایندگی‌های در چین و همچنین تجربه خرید فراوان از این کشور، می‌تواند به راحتی فروشندگان معتبر را شناسایی کرده و از آن‌ها دست به خرید بزند.

حمل و نقل تجهیزات گلخانه ای از چین به ایران

اما حمل و نقل تجهیزات گلخانه ای از چین به ایران نیز جزو مراحلی از واردات است که تجار برای انجام آن باید با یکسری از اشخاص حقیقی و حقوقی قرارداد ببندند. مثلاً قرارداد با یک شرکت و قرارداد با یک فورواردر معتبر.

البته برخی از این شرکت‌ها خودشان خدمات فورواردری را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهند، اما برخی دیگر فقط حمل فیزیکی بار را بر عهده می‌گیرند؛ بنابراین در انتخاب این شرکت‌ها نیز باید هوشمندانه عمل کنید.

حمل و نقل تجهیزات گلخانه ای از چین به ایران
حمل و نقل تجهیزات گلخانه ای از چین به ایران

ترخیص تجهیزات گلخانه ای از گمرک

در پروسه واردات تجهیزات گلخانه ای از چین یک مرحله مهم که باید برای آن آماده باشید، ترخیص از گمرک است. در این مرحله مدارک و اسنادی را به کارگزاری گمرک تحویل دهید. این مدارک عبارتند از:

  • گواهی استاندارد محصول
  • کارت بازرگانی به نام خود واردکننده
  • اظهارنامه کالا
  • بارنامه و پیش فاکتور

سود واردات تجهیزات گلخانه ای از چین

درباره سود حاصل از واردات تجهیزات گلخانه ای از چین به ایران هرچقدر اختلاف قیمت خرید این محصول در چین با قیمت فروش آن در ایران بیشتر باشد، همان اندازه سود شما نیز بیشتر خواهد شد. البته منظور این نیست که دستگاه‌های وارداتی را در بازار داخلی با قیمت گران‌تر از سایر رقبا عرضه کنید.

در این صورت واضح است که کسی کالاهای شما را خریداری نمی‌کند. بلکه منظور ما این است که سعی کنید با به حداقل رساندن هزینه‌های وارداتی این اختلاف را بیشتر کنید.

واردکننده تجهیزات گلخانه ای از چین

برای اینکه یک واردکننده موفق شوید باید در ابتدا نسبت به افزایش اطلاعات و آگاهی خود در این زمینه اقدام کنید؛ زیرا حوزه واردات کالا حوزه حساسی است که از سوی دولت، قوانین زیادی برای آن همه ساله به تصویب می‌رسد. پس به‌روزرسانی اطلاعات و گاهی از قوانین، حرف اول را در این حیطه می‌زنند. اگر به دنبال یک شرکت بازرگانی معتبر هستید، می‌توانید از علی والا واردکننده تجهیزات گلخانه‌ای از چین کمک بگیرید.

کلام آخر

در این مطلب از وبلاگ شرکت علی والا سعی کردیم تمامی نکاتی که نیاز بود برای واردات از چین با آن‌ها آشنایی داشته باشید، تحت پوشش قرار دهیم. البته جزئیات این کار بسیار بیشتر از مواردی است که در بخش‌های مختلف به آن آشنا کرده‌ایم. شما می‌توانید برای آگاهی از جزئیات این کار با مشاوران مجموعه ما ارتباط گرفته و سؤالات و ابهامات خود را از آنان جویا شوید.

سؤالات متداول درباره واردات تجهیزات گلخانه ای

  • بهترین راه برای ارسال تجهیزات گلخانه‌ای از چین به ایران کدام است؟

بهترین روش برای ارسال این تجهیزات، روش ارسال با کارگو دریایی است. این روش هم امنیت زیادی داشته و هم هزینه‌های زیادی را به بار نمی‌آورد.

  • آیا امکان دارد با کارت بازرگانی یک شخص دیگر به واردات تجهیزات گلخانه ای از چین پرداخت؟

دارنده کارت بازرگانی یعنی یک فرد حقیقی یا حقوقی است. در صورتی می‌توان از کارت بازرگانی فرد دیگری برای واردات استفاده کرد که مجوز وکالت قانونی داشته باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

138 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.