کد بانک مرکزی برای ترخیص کالا

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

مراحل متعددی برای ترخیص اقلام از گمرک، وجود دارد؛ انجام صحیح هر کدام از این مراحل حائز اهمیت جهت خروج قانونی أقلام از گمرک ضروری است. باید تمام بازرگانان و افراد فعال در زمینه تجارت با این مراحل وهمینطور قوانین آن‌ها آشنایی کافی داشته باشند. یکی از مفاهیم حائز اهمیت در تجارت، تعیین منشا ارز ودرواقع کدی است که از سوی بانک مرکزی صادر می‌شود. در ادامه با مقاله کد بانک مرکزی برای ترخیص کالا با ما همراه شوید.

کد بانک مرکزی برای ترخیص کالا

جهت اظهار اقلام به اداره گمرک، اخذ این کد ضروری بوده و به تمام اجناسی که از طریق برات یا درواقع از نوع بانکی ثبت سفارش آنها صورت گرفته، تعلق می‌گیرد. قصد داریم در ادامه این مطلب به موضوع «کد بانک مرکزی برای ترخیص کالا» بپردازیم و همینطور مفاهیم مرتبط با آن را شرح دهیم، بنابراین همراهمان باشید.

برای واردات از چین با علی والا در سریع ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید

فهرست مطالب:

  • منظوز از اظهار منشأ ارز چیست؟
  • کد ساتا چیست؟
  • تعیین منشأ ارز و نیز کد ساتا
  • شیوه تعیین منشأ ارز ثبت‌سفارش‌های غیربانکی ونیز اخذ کد ساتا
  • سامانه جامع تجارت چیست؟
  • مستندات موردنیاز ترخیص اقلام و کد ساتا
  • معرفی مجموعه بازرگانی علی والا

منظوز از اظهار منشأ ارز چیست؟

یکی از الزامات در حین اظهار گمرکی أقلام، اظهار منشأ ارز است، یعنی مشخص شود ارز مختص أقلام وارداتی شما، دقیقا از چه محلی تأمین شده وشایان ذکر است که اگر این اظهار کاملا مورد تأیید بانک مرکزی کشور قرار بگیرد درنهایت کد ساتا صادر خواهد شد و مجوز اظهار گمرکی اقلام به بازرگانان داده می‌شود.

منظوز از اظهار منشأ ارز چیست؟
منظوز از اظهار منشأ ارز چیست؟

لازم است بدانید که بدون اخذ کد بانک مرکزی جهت ترخیص أقلام، نمی‌توانید اجناس خود را اظهار گمرکی کنید؛ زیرا دریافت این کد ازجمله فاکتورهای اساسی و حائز اهمیت در امور گمرکی و نیز ترخیص أقلام به‌حساب می‌آید.

کد ساتا چیست؟

می‌توان گفت کد بانک مرکزی جهت ترخیص أقلام، نوعی شناسه اظهار گمرکی محصول یا همان کد رهگیری بوده که از طرف سامانه رسمی جامعه تجارت (تعریف این سامانه رسمی را در ادامه برای شما دوستان عزیز بازگو می‌کنیم) صادر می‌شود.

برای خرید از چین با علی والا در سریع ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید

در تعریفی ساده‌تر می‌توان گفت که کد ساتا درواقع همان مجوز اظهار گمرکی محصول است و هنگامی که منشأ ارز کاملا مورد تأیید بانک مرکزی کشور باشد ازطرف آن صادر می‌شود. شایان ذکر است که این کد مهم ۱۴ رقمی بوده و درواقع عامل انطباق تمام اسناد بانکی در سامانه رسمی گمرک است.

تعیین منشأ ارز و کد ساتا

یکی از حائز اهمیت‌ترین مراحل ترخیص اقلام از اداره گمرک، تعیین منشأ ارز بوده که بعد از انجام این امر، کدی به شما تجار گرامی تعلق خواهد گرفت. جهت واردات أقلام به کشور، اخذ این کد کاملا ضروری بوده و تجاری که قصد فعالیت در حوزه تجارت را دارند، نیاز است هرچه سریع‌تر نسبت به اخذ کد بانک مرکزی ازطریق سامانه رسمی مربوطه اقدام کنند.

ولی در رابطه با کاربرد تعیین منشأ ارز درواقع می‌توان این‌گونه گفت که این امر، به‌منظور اینکه بانک مرکزی کشور کنترل به‌مراتب بهتری روی ورود و نیز خروج اقلام داشته باشد، صورت می‌گیرد؛ چرا که اگر تمام ارزهای اختصاص داده شده به اقلام وارداتی و صادراتی در سامانه رسمی تجارت، به‌درستی اولویت‌بندی شوند، ارز مشخص به محصول موردنظر تعلق خواهد گرفت.

ضروری است حین ثبت سفارش یا اظهار حمل، جهت دریافت کد ساتا و همینطور اظهار منشأ ارز، در سامانه رسمی جامع تجارت، به برگه نحوه تأمین ارز رفته و سپس در آن صفحه محل تخصیص ارز اقلام موردنظر خود را انتخاب کنید.

برای خرید از علی بابا با علی والا در سریع ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید

 شیوه تعیین منشأ ارز ثبت‌سفارش‌های غیربانکی ونیز اخذ کد ساتا

شیوه تعیین منشأ ارز ثبت‌سفارش‌های غیربانکی ونیز اخذ کد ساتا به‌صورت زیر است:

  • ورود به سامانه رسمی تجارت
  • انتخاب گزینه عملیات ارزی از منوی موجود در سمت راست صفحه
  • ضربه زدن روی گزینه مدیریت عملیات ارزی غیربانکی
  • اکنون بر روی گزینه تعیین منشأ ارز ضربه بزنید
  • انتخاب شماره ثبت سفارش محصول موردنظر خود در بخش کد ثبت سفارش
  • ضربه زدن روی گزینه ایجاد منشأ ارز
  • انتخاب محصولی که نیاز بوده برای آن منشأ ارز تعیین گردد
  • اضافه کردن مواردی نظیر وزن ناخالص، وزن خالص وهمینطور تعداد بسته‌بندی
  • افزودن شماره وهمینطور تاریخ بارنامه
  • اکنون بر گزینه افزودن به لیست ضربه بزنید
  • انتخاب هزینه‌ها
  • تعیین منشأ ارز به‌منظور اخذ کد ساتا

در موارد بالا، زیاد با عبارت «سامانه رسمی جامع تجارت» مواجه شدید؛ درادامه یک تعریف ساده از آن را به‌منظ‌ور آشنایی بیشتر شما دوستان عزیز با این سامانه آورده‌ایم.

 شیوه تعیین منشأ ارز ثبت‌سفارش‌های غیربانکی ونیز اخذ کد ساتا
شیوه تعیین منشأ ارز ثبت‌سفارش‌های غیربانکی ونیز اخذ کد ساتا

 سامانه جامع تجارت چیست؟

این سامانه رسمی همان‌طور که از نامش مشخص است مربوط به مسائل بازرگانی و نیز تجاری بوده که با دربرداشتن بخش‌های گوناگون موجب تسهیل و همینطور تسریع بسیاری از مسائل تجاری شده است.

این سامانه رسمی به نشانی www.ntsw.ir بوده و نقش حائز اهمیتی در کنترل اطلاعات و فعالیت‌های بازرگانی دارد. سامانه رسمی تجارت این امکان را به تجار گرامی می‌دهد که به‌صورت غیر حضوری تمام فعالیت‌های مورد نظر خود را انجام داده و درنهایت موجب صرفه‌جویی در تایم و هزینه بازرگانان می‌شود.

مستندات موردنیاز ترخیص اقلام و کد ساتا

ترخیص اقلام یک پروسه پیچیده و فوق‌العاده زمان‌بر دارد که جهت انجام آن، بازرگانان به یکسری مستندات همچون بارنامه، بیمه‌نامه، ترخیصیه و همینطور قبض انبار، پروفرما، فاکتور خرید أقلام و فهرست عدل‌بندی نیاز دارند.

ولی میان تمام این مستندات، نخستین و مهم‌ترین آنها جهت ترخیص اظهارنامه گمرکی بوده که برای تنظیم آن شما تجار گرامی به کدی که از سوی بانک تحت عنوان کد ساتا صادر می‌شود، نیاز خواهید داشت؛ این مورد نیز به‌خوبی به اهمیت خیلی زیاد کد ساتا اشاره می‌کند.

معرفی مجموعه بازرگانی علی والا

اخذ کد ساتا همچون سایر مراحل تجارت و نیز ترخیص به‌سادگی نبوده و تنها یک تأخیر در اخذ آن امکان دارد مانع ترخیص اقلام شما شود؛ بنابراین ضروری است تمام بازرگانان و تاجران گرامی مراحل صدور این کد را به‌خوبی بدانند و حتی اگر به مورد نامفهوم و کاملا غیرقابل درکی رسیدند حتماً از کارشناسان و مجموعه‌های ترخیص کالا کمک بگیرند.

مجموعه بازرگانی علی والا با داشتن کارمندان و ترخیص‌کاران ماهر و کاربلد، قادر خواهد بود شما بازرگانان گرامی را در این حوزه به نحو احسن هدایت کرده ونیز راهنمایی کند.

مستندات موردنیاز ترخیص اقلام و کد ساتا
مستندات موردنیاز ترخیص اقلام و کد ساتا

سخن نهایی

همان‌طور که با مطالعه این مطلب دریافتید کد بانک مرکزی جهت ترخیص أقلام، یکی از ضروری‌ترین و حائز اهمیت‌ترین موارد برای ترخیص اجناس و نیز اظهارنامه گمرکی است که نحوه دریافت آن را کاملا مختصر برای شما دوستان عزیز بیان کردیم.

پیشنهاد ما به شما تجار گرامی این است که جهت انجام امور حائز اهمیت تجاری، با مشاوران و نیز ترخیص‌کارانی که در این زمینه درحال فعالیت هستند مشورت کنید تا هیچ مشکلی در جهت اخذ و همینطور استفاده از کد ساتا و دیگر مسائل مربوط به تجارت نداشته باشید.

سؤالات متداول درباره کد بانک مرکزی برای ترخیص کالا

  • برای دریافت کد ساتا باید به کدام سایت مراجعه کنیم؟

به سامانه رسمی جامع تجارت؛ بعد از تعیین منشأ ارز قادر خواهید بود از این سامانه رسمی کدی به اسم کد ساتا دریافت کنید.

  • چقدر زمان نیاز است تا محصولات وارداتی به مقصد موردنظر برسند؟

زمان رسیدن محصولات به مقصد موردنظر کاملا بستگی به مبدا محصولات و مقصد آنها، نوع محصولات، نوع حمل و نقل محموله و همینطور شیوه ارسال دارد. احتمال دارد به چند هفته و حتی چند ماه زمان جهت رسیدن محصولات به مقصد نیاز باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

275 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.