هزینه های معمول برای واردات کالا چه چیزهایی هستند؟

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید

تلفن چین ( حسین جاوید ) 008613883921774

هزینه های معمول برای واردات کالا چه چیزهایی هستند؟ واردات کالا به طور کلی به معنای عملیات ارسال کالا از یک کشور به کشور مقصد با اجازه گمرک است.

هزینه های معمول برای واردات کالا

گرچه که پروسه واردات کالا برای تاجر سودمند است و نیاز بازار داخل را برطرف می‌کند؛ اما هزینه‌هایی نیز در بر دارد که باید پرداخت شود. ما در این مطلب قصد داریم به بیان هزینه های معمول برای واردات کلا بپردازیم. هزینه های معمول برای واردات کالا مثل خرید محصولات، حمل و نقل، فرآیند نگهداری در انبار، هزینه‌های گمرک و عواض.

برای واردات از چین با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

فهرست مطالب هزینه های معمول برای واردات کالا:

  • هزینه خرید محصولات
  • هزینه های بیمه باربری
  • هزینه های نگهداری در انبار
  • هزینه های حمل و نقل
  • هزینه های گمرک
  • هزینه بازرسی کالا
  • هزینه های عوارض و مالیات کالا
  • هزینه پردازش واردات کالا
  • هزینه های واردات کالا به طور کلی
  • سخن پایانی

هزینه خرید محصولات

بخش عمده‌ای از هزینه های معمول برای واردات کالا به انتخاب محصولی که می‌خرید، ارتباط دارد. شما باید برای واردات به‌صرفه، کالای مناسب و همچنین فروشنده‌ای که کالای شما را با قیمت مناسب ارائه دهد انتخاب کنید. این انتخاب بسیار دشوار است؛ بنابراین باید یک راهنمای خوب برای کاهش هزینه‌های خود داشته باشید. شما می‌توانید با کمک شرکت علی والا یک واسطه معتبر برای خرید محصول موردنظرتان و صرفه‌جویی در هزینه‌های خود داشته باشید.

برای خرید از چین با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

هزینه خرید محصولات
هزینه خرید محصولات

هزینه های بیمه باربری

شما باید از بیمه باربری برای بیمه‌کردن کالاهایتان جهت جلوگیری از صدمات احتمالی بر اثر دزدیده‌شدن محموله یا صدمات ناشی از حمل و نقل کمک بگیرید. شرکت‌های کشتیرانی هنگام بروز مشکلاتی در باربری به شما خسارت یا بازپرداخت نمی‌دهند، اما شرکت‌های بیمه این خسارت را پرداخت می‌کنند.

برای حمل خرده بار از چین با علی والا کلیک کنید.

نرخ هزینه بیمه باربری در هر کشور متفاوت است که به عوامل مختلفی مانند جنس و نوع محموله شما، نوع وسیله نقلیه و مسیر حرکت آن، نوع و تعداد خطرات احتمالی برای کالا و در نهایت فاصله مبدأ تا مقصد بستگی دارد.

هزینه های نگهداری در انبار

کالای شما تا زمان ارسال نیاز به مکان و انبار مناسب برای نگهداری دارد و یکی دیگر از هزینه های معمول برای واردات کالا است که باید حتما در نظر گرفته شود. برخی از انبارها برای نگهداری کالاها خدمات رایگان ارائه می‌دهند که این خدمات رایگان از یک ماه تا سه ماه متغیر است؛ اما اکثر انبارها برای نگهداری کالای شما به‌خصوص بیشتر از زمان بیان شده هزینه انبارداری دریافت می‌کنند. شناسایی انبارهای رایگان و استفاده از خدمات آنها یک مزیت مناسب محسوب می‌شود که شما می‌توانید برای پایین آمدن هزینه‌های خود از مجموعه‌های معتبر برای یافتن این انبارها کمک بگیرید.

هزینه های حمل و نقل

هزینه‌های حمل‌ونقل متناسب با روش حمل‌ونقلی که برای واردات کالای خود انتخاب می‌کنید متفاوت می‌شود. واردات کالا به کشور به شکل ریلی، هوایی و دریایی انجام می‌شود که هر کدام از این روش‌ها هزینه متفاوتی را هم در بر می‌گیرند. در این میان بسته‌بندی کالا و نوع کالایی که حمل می‌کنید نیز در هزینه‌های حمل‌ونقل تأثیر می‌گذارد.

برای حمل کالا از چین به ایران کلیک کنید.

شما برای جلوگیری از حوادث و خسارت‌ها بهتر است که کالای خود را بیمه کنید؛ زیرا در این صورت اگر در حین حمل‌ونقل دچار سانحه شد خسارت آن پرداخت می‌شود؛ بنابراین یکی از زیر مجموعه‌های هزینه‌های حمل‌ونقل هزینه بیمه کالا خواهد بود که در مطالب بالا آن را به طور مفصل توضیح دادیم. در نهایت بهتر است بدانید که هزینه حمل‌ونقل به‌صورت دریایی به نسبت به حمل‌ونقل هوایی کمتر است.

هزینه های گمرک

 از مهمترین هزینه های معمول برای واردات کالا، هزینه‌های گمرکی است. هر کالایی برای واردشدن به کشور ابتدا باید در انبار گمرک نگهداری شود تا روند قانونی ترخیص آن انجام گیرد؛ بنابراین بخشی از هزینه‌های گمرک به هزینه‌های نگهداری کالا در انبار اختصاص می‌یابد.

هرچقدر که شما روال قانونی ترخیص کالا را بهتر و سریع‌تر انجام دهید زمان ترخیص کالای شما از انبار گمرک کاهش پیدا می‌کند که در نتیجه آن در هزینه‌های نگهداری صرفه‌جویی می‌شود. شما می‌توانید برای آگاهی کامل از روال‌های قانونی در این زمینه از شرکت و مجموعه علی والا مشاوره بگیرید.

هزینه بازرسی کالا

بازرسی کالا جهت دریافت استانداردهای مربوط به کالای وارداتی شما و تأییدیه‌های موردنیاز برای ترخیص کالای مورد نظر از گمرک است. این موضوع حائز اهمیت است که هزینه‌های بازرسی کالا متناسب با مقدار و حجم آن کالا متغیر می‌شود.

برای استفاده از خدمات کارگو در چین شرکت بازرگانی علی والا کلیک کنید.

هزینه های عوارض و مالیات کالا

برای وارد کردن هر نوع کالایی لازم است که مالیات آن را بپردازید و جزو هزینه های معمول برای واردات کالا به شمار می‌رود؛ بنابراین اگر قصد واردکردن کالا به کشور را دارید بهتر است پیش از اقدام به خرید نسبت به قوانین مالیات کشور برای آن کالای خاص آگاهی‌های لازم را داشته باشید.

هزینه های عوارض و مالیات کالا
هزینه های عوارض و مالیات کالا

در نتیجه باید گفت که می‌توانید برای پرداخت مالیات کمتر و سهولت کار و کاهش هزینه‌های خود در امر واردات کار خود را به یک شرکت واسط معتبر بسپارید. مالیات کالای شما طبق فرمول‌های خاصی برای سازمان‌های مختلف محاسبه می‌شود که در ادامه به توضیح این محاسبات می‌پردازیم.

فرمول محاسبه عوارض گمرکی

به مبلغی که سازمان گمرک به نمایندگی از سازمان‌های دولتی مانند سازمان‌های تعاون، هلال‌احمر، شهرداری و راه و ترابری از صاحب کالا دریافت می‌کند عوارض گمرکی گفته می‌شود. محاسبه این عوارض با فرمول (سود بازرگانی + حقوق گمرکی* ۰/٨) انجام می‌شود.

برای ترخیص کالا از چین با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

لازم به ذکر است که اگر صاحب کالا ارزش کالای وارداتی خود را کمتر از نرخ پرداخت شده اعلام کند مطابق با تعرفه‌ها جریمه می‌شود که محاسبه جریمه گمرکی خود دارای فرمول مجزا و مشخص است.

فرمول محاسبه عوارض هلال احمر

سهم سازمان هلال‌احمر از عوارض گمرکی که دریافت می‌شود شامل یک درصد از کل حقوق بازرگانی و سود بازرگانی است.

هزینه پردازش واردات کالا

این هزینه بستگی به نوع ارائه اظهارنامه واردات کالای شما دارد. اگر برای تسلیم اظهارنامه خود از روش الکترونیکی استفاده کنید هزینه‌های کمتری را برای شما خواهد داشت. یکی دیگر از عوامل مؤثر در هزینه پردازش کالا ارزش گمرکی کالای وارداتی است که نقش مهمی در تعیین این هزینه دارد.

برای خرید از علی بابا و تحویل در ایران با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

هزینه های واردات کالا به طور کلی

همان‌طور که بیان شد واردات کالا هزینه‌های متفاوتی را در پی دارد. هر مرحله چالش مخصوص خود را دارد برای مثال در بخش هزینه‌های مربوط به کالا، نوع کالای شما و انتخاب فروشنده مناسب می‌تواند چالش بزرگی برای شما باشد؛ زیرا انتخاب فروشنده مناسب از میان توده بزرگ و متنوع کالا و فروشنده‌ها بسیار دشوار است.

در بحث حمل‌ونقل به ایران نیز انتخاب روش مناسب با نوع کالای شما به‌مرور هزینه‌های کمتر را برای شما به ارمغان می‌آورد که بعد از آن نگهداری کالای خریداری شده در انبارهای کشور مبدأ تا زمان مناسب برای بارگیری و ارسال محموله و در نتیجه انبار مناسب در کشور مقصد تأثیر بسزایی در میزان هزینه‌های شما دارد.

سخن پایانی

اکنون که تمامی موارد مؤثر بر هزینه های معمول برای واردات کالا را بیان کردیم، بی تردید نیاز به گروهی متخصص برای پیشبرد بهتر اهداف تجاری شما دیده می‌شود. شرکت بازرگانی علی والا با سال‌ها تجربه در زمینه واردات از کشور چین یکی از راهنمایان ماهر و با تجربه در این حوزه به‌حساب می‌آید. تیم علی والا با حضور کارشناسان با تجربه آماده پشتیبانی از شما هستند.

سؤالات متداول درباره هزینه های معمول برای واردات کالا

  • فرمول محاسبه عوارض گمرک چیست؟

محاسبه این عوارض با فرمول (سود بازرگانی + حقوق گمرکی* ۰/٨) انجام می‌شود.

  • عوارض هلال‌احمر چگونه محاسبه می‌شود؟

سهم سازمان هلال‌احمر از عوارض گمرکی که دریافت می‌شود شامل یک درصد از کل حقوق بازرگانی و سود بازرگانی است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

124 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.