آیا می‌توان برای واردات کالا از کارت بازرگانی فرد دیگری استفاده کرد؟

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

برای انجام هر نوع تجارت بین‌المللی مثل واردات باید افراد متقاضی کارت بازرگانی داشته باشند. برای تمدید این کارت در دوره‌های مختلف سالانه باید همراه با مدارک خود به اتاق بازرگانی مراجعه کنید.

کارت بازرگانی

 در کل باید گفت که این کارت مانند کلیدی است که درب‌های تجارت بین‌المللی را برای شما باز می‌کند و به شما اجازه مراودات تجاری با کشورهای خارجی را می‌دهد. در این مطلب می‌خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که آیا می‌توان برای واردات کالا از کارت بازرگانی فرد دیگری استفاده کرد؟ برای دریافت پاسخ این سؤال با ما همراه باشید.

برای واردات از چین با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

فهرست مطالب:

  • کارت بازرگانی چیست؟
  • معرفی انواع کارت بازرگانی
  • گرفتن کارت بازرگانی چقدر طول میکشد
  • شرایط لازم برای دریافت کارت بازرگانی
  • آیا می‌توان از Business Cards فرد دیگری استفاده کرد؟
  • مجازات واگذاری کارت بازرگانی به دیگران
  • سخن پایانی

کارت بازرگانی چیست؟

کارت بازرگانی کارتی است که با توجه به ماده ۲ قانون اساسی و گمرک مصوب سال ۱۳۷۲ به صاحب خود که یک شخص حقوقی یا حقیقی است اجازه صادرات و واردات کالا را می‌دهد. طبق قانون بیان شده این کارت در سال‌های اول فعالیت یک سال اعتبار دارد و تمدید آن نیازمند ارائه مدارکی است که هر ساله باید به اتاق بازرگانی ارسال شود.

برای خرید از چین با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

کارت بازرگانی چیست؟
کارت بازرگانی چیست؟

معرفی انواع کارت بازرگانی

پیش از آنکه بخواهیم پاسخ دقیقی به این سؤال بدهیم که آیا می‌توان برای واردات کالا از کارت بازرگانی فرد دیگری استفاده کرد یا خیر باید با انواع کارت‌های بازرگانی آشنا شویم.

کارت بازرگانی حقیقی

این نوع کارت به افرادی داده می‌شود که قصد دارند انجام تجارت و واردات و صادرات خود را به‌صورت شخصاً انجام دهد.

برای حمل خرده بار از چین با علی والا کلیک کنید.

کارت بازرگانی حقوقی

مؤسسه‌ها، شرکت‌ها و حتی اتحادیه‌ها به‌عنوان شخصیت‌های حقوقی به کارت بازرگانی حقوقی برای پیشبرد فعالیت‌های خود نیاز دارند.

کارت برای تجارت

با این کارت هر نوع تجارت بین‌المللی و واردات و صادرات تجاری می‌تواند توسط افراد حقوقی و حقیقی انجام شود. شما با دردست‌داشتن این کارت می‌توانید واردات و صادرات خود را از کشور چین یا هر کشور دیگری داشته باشید.

برای حمل کالا از چین به ایران کلیک کنید.

کارت برای خدمات

کارت خدماتی تنها برای افراد حقوقی صادر می‌شود. این افراد کسانی هستند که شرایط سرمایه‌گذاری برای ایجاد خدمات در داخل کشور را دارند. با دردست‌داشتن این کارت خدماتی شما می‌توانید تنها یک نوع کالا را وارد کنید. کارت مربوطه تنها برای همان کالای خاص مجاز به واردات است و اگر کالای دیگری وارد کنید برگه ترخیص کالا از گمرک برای شما صادر نمی‌شود.

کارت برای صنعت و تولید

افرادی که در حوزه‌های کارآفرینی و تولیدات فعالیت دارند با این کارت می‌توانند مواد اولیه خود را وارد کشور کنند و محصولات تولیدی خود را به سایر کشورها ارسال کنند. این کارت تنها به اشخاص حقوقی که دارای مجوز تولید و صنعت هستند داده می‌شود.

برای استفاده از خدمات کارگو در چین شرکت بازرگانی علی والا کلیک کنید.

کارت موردی

اگر شما فرد حقوقی هستید که می‌خواهید تنها یک‌بار کالای خود را از گمرک ترخیص کنید می‌توانید با کارت موردی مشکل خود را برطرف کنید.

کارت شرکت‌های تعاونی

اگر شما صاحب شرکت‌تعاونی هستید می‌توانید برای پیش‌بردن اموال خودکارت خود را از اتاق‌های تعاون دریافت کنید.

گرفتن کارت بازرگانی چقدر طول میکشد

در ابتدای مراحل دریافت کارت برای آگاهی از مدارک موردنیاز باید به سامانه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و تجارت مراجعه کنید. پس از ثبت‌نام اولیه در سامانه باید برای شرکت در کلاس‌های آموزشی اقدام کنید که در نتیجه بعد از تأییدیه نهایی از وزارت صمت، سامانه کارت بازرگانی شما را صادر می‌کند.

برای ترخیص کالا از چین با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

گرفتن کارت بازرگانی چقدر طول میکشد
گرفتن کارت بازرگانی چقدر طول میکشد

شرایط لازم برای دریافت کارت بازرگانی

در قانون بند دوم ماده دهم آیین‌نامه اجرایی مصوب شده در سال ۷۳ افراد برای دریافت این کارت باید از شرایط خاصی برخوردار باشند که شامل موارد زیر است.

  • داشتن مدرک حداقل دیپلم
  • داشتن سن حداقل ۲۰ سال
  • برای آقایان داشتن مدرک معافیت از خدمت سربازی
  • برای اشخاص حقیقی داشتن تابعیت ایرانی

برای خرید از علی بابا و تحویل در ایران با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

آیا می‌توان از Business Cards فرد دیگری استفاده کرد؟

اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه و در یک‌کلام به این سؤال پاسخ بدهیم جواب خیر است. برگه بازرگانی نباید از جانب کسی غیر از فرد صاحب‌کارت مورداستفاده قرار بگیرد و انجام معامله‌های بین‌المللی با استفاده از برگه بازرگانی سایر افراد جرم و نوعی قاچاق به‌حساب می‌آید.

معمولاً افرادی که دنبال فرار مالیاتی هستند چنین روشی را به کار می‌گیرند. اگر در دام افراد سودجو بیفتید شما را راضی می‌کنند تا با نام شما کارت صادر کنند، اما پس از مدتی متوجه می‌شوید که مبالغ بالایی از مالیات و عوارض برای شما باقی گذاشته‌اند.

در بخشنامه‌های قانون گمرکی تبصره‌ای مبنی بر صدور وکالت به افراد دیگر وجود دارد. با صدور این سند استفاده از کارت برای فرد دیگر که وکالت به نام او می‌باشد آزاد می‌شود.

این کار قانونی است و جلوی سوءاستفاده از کارت شما را می‌گیرد؛ زیرا تمام امتیازات کارت به فرد دیگری منتقل می‌شود و صاحب اصلی کارت از پرداخت مالیات و عوارض به وجود آمده از معاملات بین‌المللی انجام شده توسط کارت معاف می‌شود.

مجازات واگذاری کارت بازرگانی به دیگران

اگر در زمان ترخیص کالا کارگزار متوجه شود که نام محصولات خریداری شده با نام درج شده در کارت متفاوت است، می‌تواند گزارش دهد که شخصی با استفاده از کارت فرد دیگر اقدام به واردات کرده و این افراد مورد جریمه نقدی قرار می‌گیرند؛ بنابراین واردکردن هر نوع کالایی با استفاده از کارت دیگران طبق قانون قاچاق به‌حساب می‌آید؛ اما افرادی که دارای وکالت‌نامه قانونی باشند می‌توانند به‌صورت مجاز با کارت دیگری واردات کالا انجام دهند.

مجازات واگذاری کارت بازرگانی به دیگران
مجازات واگذاری کارت بازرگانی به دیگران

سخن پایانی

همان‌طور که در مطلب بالا گفته شد برگه بازرگانی مجوز انجام تجارت‌های برون‌مرزی در انواع مختلف را به شما می‌دهد. این کارت‌های بازرگانی هر کدام مناسب کسب‌وکارهای خاصی هستند؛ بنابراین برای دریافت آن باید دقت کنید. در این مطلب به این سؤال که آیا می‌توان برای واردات کالا از کارت بازرگانی فرد دیگری استفاده کرد یا خیر پاسخ داده شد. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درباره کارت بازرگانی با مشاوران مجموعه علی والا تماس بگیرید.

سؤالات متداول درباره کارت بازرگانی

  • مجازات واگذاری کارت بازرگانی خود به دیگران چیست؟

اگر در زمان ترخیص کالا کارگزار متوجه شود که نام محصولات خریداری شده با نام درج شده در برگه بازرگانی متفاوت است می‌تواند گزارش دهد که شخصی با استفاده از کارت فرد دیگر اقدام به واردات کرده و این افراد مورد جریمه نقدی قرار می‌گیرند.

  • آیا می‌توان برای واردات کالا از کارت بازرگانی فرد دیگری استفاده کرد؟

واردکردن هر نوع کالایی با استفاده از کارت دیگران طبق قانون قاچاق به‌حساب می‌آید؛ اما افرادی که دارای وکالت‌نامه قانونی باشند می‌توانند به‌صورت مجاز با کارت دیگری واردات کالا انجام دهند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

284 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.