قیمت حمل کانتینر از چین به ایران

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید

تلفن چین ( حسین جاوید ) 008613883921774

ارسال کالا از چین به ایران دارای روش‌های مختلفی است. روش‌هایی که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. با این حال یک چیز میان همه این روش‌ها مشترک است. آن هم هزینه‌ای است که برای کانتینر اجناس خریداری شده باید پرداخت ‌شود. اگر این هزینه برای شما هم مهم است و می‌خواهید از آن اطلاع یابید، نگران نباشید. چرا که در اینجا قصد داریم قیمت حمل کانتینر از چین به ایران را بررسی کنیم.

قیمت حمل کانتینر از چین به ایران

برای بررسی قیمت حمل کانتینر از چین به ایران لازم است در مرحله اول چگونگی و بعد متناسب با شرایط مختلفی که هر نوع انتقال کانتینر دارد یک برآورد قیمت داشته باشیم. تا پایان مقاله همراه ما شوید.

برای واردات از چین با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

فهرست مطالب قیمت حمل کانتینر از چین به ایران:

  • واردات کالا از چین
  • قیمت حمل کانتینر از چین به ایران به چه عواملی وابسته است
  • تاثیر فاصله شهر بر قیمت حمل کانتینر از چین به ایران
  • تاثیر کلاس خطر بار و قرارداد انتقال روی قیمت کانتینر
  • حمل کانتینر از چین به ایران با شرکت علی والا
  • سوالات متداول

واردات کالا از چین

بطور کلی واردکنندگان و تجار بعد از خرید کالاها و تحویل گرفتن آنها از گمرک چین، سریعا به سراغ ارسال کالاها به ایران اقدام می‌روند. ارسال کالاها با روش‌های دریایی، هوایی و زمینی انجام می‌شود. وسیله حمل بارها در روش هوایی هواپیمای باری ، در روش دریایی کشتی باری و در روش زمینی قطار باری است.

برای حمل خرده بار از چین با علی والا کلیک کنید.

در هر سه روش یک وسیله وجود دارد به نام کانتینر که اجناس در آن قرار گرفته و توسط کشتی، هواپیما یا قطار به ایران انتقال داده می‌شوند. کانتینرها انواع مختلفی دارند و همه یک اندازه نیستند، با این حال وظیفه انواع کانتینر این است که اجناس را در خود جا دهند. تقسیم‌بندی کانتینرها بر اساس اندازه آنها انجام می‌شود.

واردات کالا از چین
واردات کالا از چین

واحد اندازه‌گیری سایز کانتینرها فوت است. بد نیست بدانید هر فوت برابر با ۳۰.۴۸ سانتی‌متر است. سایز کانتینرها از ۲۰ فوت شروع می‌شود و تا ۴۰ فوت هم بالا می‌رود.  بسته به کالایی که می‌خواهید انتقال دهید، نوع کانتینر مشخص می‌شوند.

برای واردات توسط فورواردر از چین با علی والا کلیک کنید.

برای مثال کانتینرهای بزرگ برای انتقال اجناس صنعتی عظیم به کار رفته و کانتینرهای کوچک‌تر برای انتقال اجناس خرده‌بار مثل گوشی هوشمند و لوازم آرایشی بکار می‌رود. برای تخمین قیمت حمل کانتینر از چین به ایران لازم است علاوه بر اندازه کانتینر دیگر عوامل تاثیرگذار در این هزینه را نیز در نظر بگیریم.

قیمت حمل کانتینر از چین به ایران به چه عواملی بستگی دارد

در تخمین قیمت موارد متعددی تاثیرگذار است. برای درست انجام دادن این تخمین لازم است که به اندازه کانتینر، شهر مبداء، نوع قرارداد خرید و نوع بار از نظر کلاس خطر هم توجه شود. در ادامه هر کدام از این عوامل و تاثیری که بر قیمت حمل کانتینر دارند را بررسی می‌کنیم. اولین مورد تاثیرگذار اندازه کانتینر است. کانتینرها براساس اندازه‌شان به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • نوع ۱: کانتینر ۲۰ فوت با طول ۵.۸۹ متر و عرض ۲.۳۵ متر و وزن قابل بارگیری ۲۲۰۰۰ کیلوگرم
  • نوع ۲: کانتینر ۶۰ فوت با طول ۱۲.۰۳ متر و عرض ۲.۳۵ متر و وزن قابل بارگیری ۲۵۰۰۰ کیلوگرم
  • نوع ۳: کانتینر ۴۰ فوتی کیوب با طول ۱۲.۰۳ متر و عرض ۲.۳۵ متر و وزن قابل بارگیری

هنگام جا دادن اجناس درون کانتینر دو حالت ممکن است پیش آید. یکی اینکه اجناس شما تمام فضای درون کانتینر را پر کند و دیگری اینکه تنها درصدی از فضای درون کانتینر توسط اجناس شما پر شود. هرکدام از این روش‌های هزینه متفاوتی دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

برای حمل و نقل از چین به ایران کلیک کنید.

تاثیر فاصله شهر بر قیمت حمل کانتینر از چین به ایران

از دیگر عوامل موثر بر روی قیمت حمل کانتینر از چین به ایران، فاصله شهر چینی‌ فروشنده اجناس تا ایران است. از آنجایی که عموما بارها از طریق حمل دریایی از چین به ایران انتقال داده می‌شوند، پس برای تخمین هزینه باید فاصله ۱۶ بندر چین از بندرعباس را مدنظر داشته باشیم. این ۱۶ بندر عبارتند از: دالیان، فوشان، فوژو، گوانگژو، هوانگپو، نانشا، نینگبو، کینگدائو، شانگهای، شانتو، تیانجین، شیامن، زینگانگ، یونفو، ژونگشان و شنژن.

برای یافتن قیمت‌ انتقال کانتینر از هریک از این بنادر تا بنادر ایران (عموما بندرعباس) بهتر است با شرکت بازرگانی وارداتی علی والا تماس بگیرید و از متخصصان آنها استعلام قیمت بگیرید. با اینکه در انتهای مقاله با بررسی چند مثال یک تخمین کلی ارائه می‌دهیم، اما برای اطلاع دقیق از این قیمت بهترین کار استعلام گرفتن از این شرکت بازرگانی است.

برای استفاده از خدمات کارگو در چین شرکت بازرگانی علی والا کلیک کنید.

امروزه بیشترین واردات کالا از چین به ایران از ۵ بندر اصلی چین یعنی گوانجو، هنگ کنگ، شنزن، نینگبو و شانگهای انجام می‌شود. فاصله هرکدام از این بنادر از بنادر ایران روی قیمت حمل کانتینر از چین به ایران تاثیرگذار است.

قیمت حمل کانتینر از چین به ایران به چه عواملی بستگی دارد
قیمت حمل کانتینر از چین به ایران به چه عواملی بستگی دارد

کلاس خطر بار و قرارداد انتقال

در انتها عامل دیگری که روی قیمت حمل کانتینر از چین به ایران تاثیرگذار است، نوع قراردادی است که بر اساس کلاس خطر اجناس بسته می‌شود. بعضی اجناس دارای خطر ریسک کمتری برای انتقال هستند و نیازمند بیمه‌های باکیفیت بالا نیستند. اما کالاهایی هستند که برای مثال خاصیت اشتعال بالایی داشته و حمل آنها با ریسک بالایی همراه است.

برای اطلاع از هزینه حمل کالا از چین کلیک کنید.

در این اجناس لازم است قبل از هر چیزی نوع کلاس خطر تعیین شده و سپس براساس آن قرارداد بسته شود. البته این موضوع روی قیمت قرارداد تاثیر زیادی می‌گذارد. کلاس‌های خطر ارائه شده برای اجناس وارداتی به صورت زیر دسته‌بندی شده است:

  • کلاس ۱: مواد منفجره
  • کلاس ۲: گازها
  • کلاس ۳: مایع قابل ‌احتراق و مایع قابل ‌اشتعال
  • کلاس ۴: جامد قابل ‌اشتعال
  • کلاس ۵: اکسیدکننده
  • کلاس ۶: سم و خطر استنشاق سموم
  • کلاس ۷: کالاهای رادیو اکتیویته
  • کلاس ۸: مواد خورنده
  • کلاس ۹: مواد متفرقه

حمل کانتینر از چین به ایران با شرکت علی والا

در ابتدای مقاله توضیح دادیم که برای برآورد قیمت حمل کانتینر لازم است حتما از یک شرکت با تجربه در این زمینه مثل شرکت علی والا استعلام قیمت بگیرید. با این کار شما می‌توانید با اطمینان بیشتری از قیمت نهایی حمل کانتینرها اطلاع داشته باشید و بهتر بتوانید برای واردات کالاهای مورد نیاز خود برنامه‌ریزی مالی کنید. البته براساس داده‌های موجود می‌توان یک سری مثال زد که بهتر متوجه تخمین قیمت حمل کالاها گردید.

برای آشنایی با بهترین کالاها برای واردات از چین کلیک کنید.

حمل کانتینر از چین به ایران با شرکت علی والا
حمل کانتینر از چین به ایران با شرکت علی والا

برای مثال هزینه حمل کالا توسط یک کانتینر ۲۰ فوتی ساده از بندر شانگهای به بندرعباس چیزی حدود ۱۸۸۵ دلار تخمین زده می‌شود. همین مسیر با یک کانتینر ۴۰ فوتی ساده چیزی حدود ۳۰۵۰ دلار تخمین زده می‌شود. شرکت بازرگانی وارداتی و صادراتی علی والا می‌تواند با تخمین دقیق این هزینه وظیفه انتقال اجناس را هم بر عهده بگیرد.

سوالات متداول درباره قیمت حمل کانتینر از چین به ایران

  • برای تخمین هزینه حمل کانتینر از چین به ایران چه عواملی باید در نظر گرفته شود؟

برای اینکه بتوانیم قیمت حمل کانتینر از کشور چین به ایران را بهتر تخمین بزنیم باید عواملی مثل نوع کانتینر، فاصله شهرهای چینی تا بنادر ایران و نوع قرارداد را درنظر بگیریم.

  • انواع کانتینر کدام است؟

کانتینرها بر اساس توانایی حمل بار و ابعادشان به سه نوع ۲۰ فوتی، ۴۰ فوتی ساده و ۴۰ فوتی کیوبی تقسیم می‌شوند.

  • آیا حمل بار از چین به ایران دارای کلاس خطر است؟

بله. اجناس بر اساس مقدار ریسکی که برای انتقال آنها وجود دارد، دسته‌‌بندی می‌شوند. برای مثال مواد اشتعال‌زا بیشترین ریسک برای انتقال را دارند و اجناسی مثل قطعات صنعتی کمترین ریسک را.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

237 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.