کوتاژ در تجارت کالا به چه معناست

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید

تلفن چین ( حسین جاوید ) 008613883921774

کوتاژ در تجارت کالا به چه معناست؟ مقوله صادرات و واردات از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین جهت هم تدابیر قابلی در این زمینه طراحی و پیش بینی شده است. از این بین باید به (کوتاژ )اشاره کرد. در واقع در حوزه واردات و صادرات قبل از هرگونه اقدامی باید در جهت بررسی و جلوگیری از تخلفات ممکن مشخصات کالا در گمرک به ثبت برسد.

کوتاژ در تجارت کالا

به عمل کوتاژ در تجارت کالا ثبت اظهارنامه مشخصات کالا گفته می‌شود. ما اینجا هستیم تا به بررسی این اصطلاح مهم و کاربردی در تجارت کالا و مفاهیم مرتبط به آن بپردازیم.

برای واردات از چین با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

آنچه که در مقاله کوتاژ در تجارت کالا به چه معناست مورد بررسی قرار می‌گیرد:

  • کوتاژ در تجارت کالا
  • شماره کوتاژ
  • نحوه ثبت کوتاژ
  • کاربرد کوتاژ در تجارت کالا
  • دلیل دریافت شماره کوتاژ
  • سخن پایانی
  • سوالات متداول

‌کوتاژ در تجارت کالا چیست؟

در تجارت کالا، کوتاژ بسیار مهم است. در حقیقت باید گفت در تمام مراحل ترخیص کالا ما به کوتاژ نیازمند هستیم. البته استفاده و بکارگیری Cottage صرفا در خصوص ترخیص اولیه کالا نخواهد بود چرا که ازآن برای پیگیری صفر تا صد ترخیص کالا در تمام مراحل گمرکی، شناسایی زمان بازبینی کالا پس از خروج از گمرک و شناسایی مجوزهای لازم در جهت واردات، صادرات و ترخیص کالا استفاده می‌شود.

برای حمل خرده بار از چین با علی والا کلیک کنید.

‌کوتاژ در تجارت کالا چیست؟
‌کوتاژ در تجارت کالا چیست؟

 به نوعی عمده کار Cottage تسهیل فرآیند ترخیص کالا از گمرک است. همچنین از آنجایی که در پیگیری مجوزهای ورود و خروج کالا موثر است، تاثیر به سزایی در کاهش تخلفات گمرکی دارد. از دیگر اسامی آن می‌توان به سریال اظهارنامه و شماره سریال Cottage نیز اشاره کرد.

شماره کوتاژ

امر صادرات و واردات نسبت به گذشته با پیچیدگی بیشتری روبه‌رو شده است. در واقع حجم بالای کالاهای وارداتی و صادراتی موجب شده تا گمرک به روشی جدید و کارآمد برای کنترل این دسته از اقلام روی آورد. در جهت تحقق این هدف سامانه epl راه‌اندازی شد. این سامانه کمک شایانی در جهت تسهیل و تسریع در زمینه ترخیص کالاهای گمرکی کرده و با تدابیری که در این سامانه پیش‌بینی شده، هزینه‌های این امر را تا حد بسیار زیادی برای تجار و بازرگانان کاهش یافته است.

برای واردات توسط فورواردر از چین با علی والا کلیک کنید.

از آنجایی که Cottage به شکل سامانه الکترونیکی طراحی شده، درصد خطای آن تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است. باید گفت هر کالایی که در این سامانه ثبت می‌شود از شماره کوتاژ برخوردار است. این شماره کمک می‌کند تا امر ترخیص کالا در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون هدررفت وقت شکل بگیرد، همچنین شما با استفاده از این شماره می‌توانید تمامی مراحل ترخیص کالای خود را پیگیری نموده و از روند آن مطلع شوید. از سویی دیگر با استفاده از این شماره می‌توان به ثبت شکایات در زمینه ترخیص کالاهای گمرکی اقدام کرد.

نحوه ثبت کوتاژ


هر کالایی با کالای دیگر متفاوت است به همین خاطر هر کالا از شماره Cottage منحصر به خود برخوردار است . علت این امر شناسایی بهتر کالا و پیگیری صحیح و اصولی آن است. حال در این بین یکی از مشکلاتی که ممکن است به وجود آید این است که حتی پس از دریافت اظهارنامه و شماره، سند همچنان باز مانده باشد. برای رفع این ایراد وارد سامانه epl شده و در بخش داشبورد کلیک کنید. سپس از این قسمت، گزینه ثبت کوتاژ را انتخاب کرده و اظهارنامه را به این بخش اضافه کنید. در واقع تمام مراحل ثبت از طریق همین سامانه epl است.

برای حمل و نقل از چین به ایران کلیک کنید.

کاربرد کوتاژ در تجارت کالا

برخورداری از شماره Cottage در تجارت کالا به خصوص برای تجار امری مهم تلقی می‌شود. به همین جهت ما در زیر به مهم‌ترین کاربرد‌های این سند می‌پردازیم.

  • از شماره‌ Cottage برای اعتراض به فرایندهای گمرکی استفاده می‌شود در واقع برای امر اعتراض نیاز به این شماره است .
  • شرکت در کمیسیون‌های گمرکی نیازمند برخورداری از شماره است و بدون برخورداری از این شماره شرکت در این کمیسیون منتفی است.
  • از این شماره برای ترخیص کالا و پیگیری آن در طول امر ترخیص استفاده می‌شود.
  • یکی از مهم‌ترین کاربردهای Cottage در خصوص رفع تعهدات ارزی تجار است. در واقع زمانی که تجار به صادرات کالا می‌پردازند، ملزم هستند تا ارضی را که از کشور خارج کرده‌اند مجدداً برگردانند. یکی از راه‌های رفع این تعهد واردات در مقابل صادرات است.

برای استفاده از خدمات کارگو در چین شرکت بازرگانی علی والا کلیک کنید.

کاربرد کوتاژ در تجارت کالا
کاربرد کوتاژ در تجارت کالا

یعنی تاجر برای جلوگیری از اینکه ارز از کشور خارج شود به واردات کالا روی آورد. انجام تمامی این اقدامات نیازمند داشتن شماره Cottage است. در واقع اگر تجار می‌خواهند تا از این مزیت برخوردار شوند باید حتما از این شماره استفاده‌ کنند. برخورداری از شماره کار دشواری نیست؛ چرا که شما می‌توانید با ثبت‌نام در سامانه‌ تجارت گمرکی و وارد کردن مشخصات خود از این شماره برخوردار شوید.

دلیل دریافت شماره کوتاژ

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم دریافت شماره کوتاژ می‌تواند تاثیر زیادی در نظم دهی کالاهای وارداتی و صادراتی گمرک داشته باشد. در واقع به این دلیل که حجم کالاها در این بخش زیاد است شناسایی آن‌ها، تفکیک و پیگیری ترخیص کالا می‌تواند با دشواری زیادی همراه باشد. به همین خاطر است که ضرورت دریافت شماره اظهارنامه یا همان Cottage حس می‌شود. یک شماره هشت رقمی است و از آنجا که منحصر به فرد است امر ترخیص را بهبود می‌بخشد.

برای اطلاع از هزینه حمل کالا از چین کلیک کنید.

دلیل دریافت شماره کوتاژ
دلیل دریافت شماره کوتاژ

سخن پایانی

مبحث واردات و صادرات از گستردگی زیادی برخوردار است. در این بین شرکت‌های زیادی به این امر مشغول بوده و حوزه موضوع تجاری خود را این امر قرار داده‌اند. از بهترین شرکت‌های فعال در حوزه واردات از  کشور چین می‌توان به شرکت علی والا اشاره کرد.

برای آشنایی با بهترین کالاها برای واردات از چین کلیک کنید.

در حقیقت شرکت علی والا با برخورداری از سال‌ها تجربه و مهارت با قیمتی بسیار مناسب و پایین به واردات کالای مورد نظر شما از چین و دبی پرداخته و فرصت یک سرمایه گذاری استثنایی و فوق‌العاده را برای شما فراهم می‌سازد. همچنین این شرکت در زمینه انبارداری، مشاوره بازرگانی، ترخیص کالا و حمل هوایی و دریایی کالا نیز فعال بوده و از هر سو در جهت تحقق تجارتی مطمئن و سودآور قدم بر می‌دارد.

سوالات متداول درباره کوتاژ در تجارت کالا

  • آیا بدون شماره کوتاژ می‌توان کالا را ترخیص کرد؟

کارکنان گمرک تنها با استفاده از شماره Cottage کالای شما را شناسایی و ترخیص خواهند کرد، به همین جهت عملا انجام این کار بدون شماره منتفی است.

  • آیا کوتاژ‌ها با یکدیگر متفاوت هستند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت با یکدیگر متفاوت نخواهند بود، البته در خصوص کوتاژ صادراتی و در مورد واردات شماره متفاوتی در نظر گرفته می‌شود.

  • آیا روش حمل در خصوص گرفتن کوتاژ موثر است؟

باید گفت خیر و در تمام روش‌های حمل و ترخیص کالا نیاز به شماره Cottage است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

218 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.