استریپ و استافینگ چیست

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید

تلفن چین ( حسین جاوید ) 008613883921774

استریپ و استافینگ دو کلمه و اصطلاح کشتیرانی است که از آن استفاده می‌کنند. به معنای واضح استریپ به معنی خالی کردن بار در درون کانتینر است.

استریپ و استافینگ

استافینگ به معنی بار زدن در درون کانتینر و پر کردن آن است. از آنجایی که این دو عنوان در تجارت کالا بسیار مهم هستند، در ادامه به بررسی و ارائه توضیح دقیق درباره استریپ و استافینگ می‌پردازیم.

برای واردات کالا از چین با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

فهرست مطالب استریپ و استافینگ چیست:

  • آشنایی با استریپ و استافینگ
  • مراحل عملیات استریپ
  • مشکلات استریپ
  • موارد استافینگ
  • صادرات واردات از طریق استریپ و استافینگ
  • سوالات متداول
  • کلام آخر

آشنایی با استریپ و استافینگ

برای هر تاجری واجب است که مفهوم دو واژه استریپ و استافینگ را بداند. تمام مراحل استریپ شامل دو بخش خدمات و عملیات است. خدمات شامل ارائه اسنادی به معنی جابه‌جایی در محیط استریپ است. همچنین در پایان کار تاجر باید لیست جابه‌جایی را در دست داشته باشد و کار‌های لازم را در آخر انجام دهد.

برای حمل خرده بار از چین با علی والا کلیک کنید.

استریپ همان برگه لیست است که تخلیه کردن دقیق استریپ به عهده متخصص آن است. تخلیه کردن استریپ حتما باید توسط فردی با تجربه انجام شود.  بعد از استریپ کردن کانتینر خالی را به درون کشتی منتقل می کنند و پس از تحویل کانتینر حتما باید رسید آن تحویل گرفته شود.

در استافینگ بار درون کشتی وارد و کانتینر پر می‌شود و با استریپ کاملا متفاوت است. برای پر کردن کانتینر از ابزار مخصوص و نیرو‌های متخصص استفاده می‌شود، استریپ و استافینگ از مراحل و عملیات کشتیرانی است. قسمت رسوب کانتینر‌ها باید به قسمت عملیات گزارش داده و بسیار مهم است.

آشنایی با استریپ و استافینگ
آشنایی با استریپ و استافینگ

چون در مرحله استافینگ قرار دارد، نباید مشکلی برای کانتینر به وجود آید. در قسمت واحد اسنادی نیز باید مقدار و اندازه بار در درون کانتینر چک شود؛ زیرا این قسمت در استافینگ قرار می‌گیرد. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود، سالم بودن بار و همچنین چیدمان آن است؛ زیرا در قسمت استافینگ که قسمت پر کردن کانتینرها است، بار باید کاملا سالم و مرتب چیده شود. بعد از اتمام چیدمان کالا صاحب کالا آن را تایید و پلمپ می کند و بعد از پلمپ کردن آن را به درون کشتی انتقال می‌دهند.

برای واردات توسط فورواردر از چین با علی والا کلیک کنید.

مراحل عملیات استریپ

استریپ دارای مراحلی است به این گونه که ابتدا لیست جابه‌جایی را ارائه می‌دهند؛ سپس فرد متخصص با داشتن برگه محموله بار را بررسی می‌کند، و در مقابل یک کارشناس بار را پلمپ می‌کند. سپس بار توسط کارگر‌ها تخلیه شده و رسید بار اخذ می‌شود.

مراحل عملیات استافینگ

در استافینگ باید به سالم بودن کانتینرها توجه کرد. در این مرحله چیدن بار به صورت لیفتراکی است که در مرحله آخر چیدمان بار باید آن را حتما چک شود که کاملا سالم باشد. همچنین نماینده مربوطه نیز کالاها را چک کرده و آن را به قسمت پورت کانتینر و لیست کشتی می‌برد. از آنجایی که استریپ و استافینگ بعضی از محموله‌ها بسیار حساس است باید هنگام جا‌به‌جایی دقت فراوانی شود.

برای حمل و نقل از چین به ایران کلیک کنید.

مراحل عملیات استافینگ
مراحل عملیات استافینگ

مشکلات استریپ

یکی از مشکلات بزرگ استریپ بار ترخیص شدن آن است. همچنین محموله‌هایی که از خارج کشور وارد می شوند، استریپ کردن آن ها به زمان زیادی نیاز داشته و به راحتی ترخیص نمی‌شوند. این محموله‌ها باید آزمایش شوند و حتی گاهی اوقات ممکن است، جریمه شوند.

برای استفاده از خدمات کارگو در چین شرکت بازرگانی علی والا کلیک کنید.

موارد استافینگ

۱- حواله: حواله تمام جزئیات بار و خدمات در آن ذکر شده است.

۲- بارنامه: سندی است، که اطلاعات کانتینر در آن ذکر شده است.

۳- فیش پرداخت: در این سند تمام هزینه‌های محموله در آن ذکر شده است.

۴- نامه کشتیرانی: این نامه اجازه ورود کشتی در دریا را می‌دهد.

استافینگ باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود که خیلی به صرفه است و در باربری انجام می‌شود و به طور مستقیم است. ترانشیپ استافینگ نیز روش دیگر حمل‌و‌نقل است. در این روش محموله به هیچ وجه تا تخلیه شدن باز نمی‌شود، ولی در کراس استافینگ محموله باز می‌شود.

تنها تفاوت کراس استافینگ با ترانشیپ استافینگ  در باز کردن بار است. استریپ و استافینگ از روش‌های مدرن و راحت جا به جایی بار هستند. این روش‌ها نه تنها باعث کاهش هزینه می‌شوند، بلکه باعث کاهش زمان ترخیص کالا و صرفه‌جویی در زمان هستند.

برای اطلاع از هزینه حمل کالا از چین کلیک کنید.

صادرات واردات از طریق استریپ و استافینگ

صادرات و واردات از طریق استریپ و استافینگ به عنوان یکی از بزرگترین نوع صادرات و واردات دریایی است که امروزه بسیار پیشرفت کرده است. یکی از قواعد استریپ چند مرحله‌ای بودن آن است؛ زیرا باید طبق قواعد خاصی پیش برود. همچنین یکی از اصلی‌ترین قواعد این صادرات و واردات گرفتن مجوز است.

برای آشنایی با بهترین کالاها برای واردات از چین کلیک کنید.

این مجوز بسیار مهم است؛ زیرا تا آن را تهیه نکنند، نمی‌‌توانند بار را حمل و جابه‌جا کنند، پس قبل از پر و تخلیه کردن ابتدا باید مجوز دریافت شود.

در هنگام جا به جایی کانتینر آن را در سیستم ثبت می‌کنند، مقدار بار و حجم و اندازه آن باید در سیستم ثبت شده و سپس جابه‌جا شود. این نوع صادرات و واردات دریایی در همه جای دنیا انجام می‌شود.

صادرات واردات از طریق استریپ و استافینگ
صادرات واردات از طریق استریپ و استافینگ

کلام آخر 

همانطور که گفته شد بعد از رسیدن کانتینر‌ها به مکان مورد نظر استریپ به داخل خودروها منتقل می‌شوند. استافینگ‌ها را در گمرک وارد کانتینر‌ها می کنند و به مکان مورد نظر می‌برند. در تجارت کالا و واردات آن شرکت‌های مختلفی فعال هستند از جمله شرکت علی والا. علی والا از جمله شرکت‌های فعال در زمینه واردات کالا از چین است که با انتخاب روش‌های حمل مطمئن و آسان امکان تجارتی پر سود و قابلی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای خرید از علی بابا و تحویل در ایران با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

سوالات متداول درباره استریپ و استافینگ

  • ۱- آیا صادرات واردات دریایی امن است؟

لازم به ذکر است، صادرات دریایی از امنیت بالایی برخوردار است. به طوری که بسیاری از اشخاص تاجر روش حمل کالای خود را از این طریق بر می‌گزینند.

  • ۲- تفاوت کراس استافینگ با ترانشیپ استافینگ در چیست؟

تنها تفاوت کراس استافینگ با ترانشیپ استافینگ  در باز کردن بار است. در ترانشیپ استافینگ محموله به هیچ وجه تا تخلیه شدن باز نمی‌شود، ولی در کراس استافینگ محموله باز می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

188 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.