شرایط اخذ مجوز واردات کالا

واردات کالا با علی والا، تلفن: 008613883921774 ( حسین جاوید )

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید

تلفن چین ( حسین جاوید ) 008613883921774

گاهی برای رفع نیازهای کشور و پیشرفت فعالیت اقتصادی نیاز است برخی کالاهایی که توسط سایر کشورها تولید می‌شوند خریداری شوند که به این کار واردات گفته می‌شود. واردات کالا شامل دو بخش واردات قطعی و واردات موقت است. به وارداتی واردات قطعی گفته می‌شود که شخص خریدار بعد از پرداخت هزینه و تعرفه‌ها می‌تواند محموله را از گمرک خارج کند. یعنی با مجوز واردات کالا از مرز به کشور برسد.

مجوز واردات کالا

بسیاری از کالاها برای ورود نیاز به مجوزهای مختلف دارند. صدور مجوز واردات کالا بسته به نوع محصولاتی که وارد می‌کنید به سازمان‌های مختلف بستگی دارد؛ مثلاً اگر پزشکی باشد باید از اداره‌ی کل تجهیزات پزشکی مجوز گرفته شود و برای باقی کالاها نیز باید به سازمان‌های مربوطه مراجعه شود. دریافت مجوز برای انجام واردات ضروری است. برای دریافت این مجوز می‌توانید به سامانه گمرک مراجعه کنید. در ادامه در این مقاله به شرایط اخذ این مجوز بپردازیم.

برای واردات از چین با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

فهرست مطالب شرایط اخذ مجوز واردات کالا:

  • انواع مختلف واردات کالا به کشور
  • مراحل واردات کالا به کشور
  • انواع مجوز واردات کالا
  • شرایط اخذ مجوز واردات کالا
  • صدور شماره اخذ مجوز واردات کالا
  • مدارک لازم برای اخذ مجوز واردات کالا
  • سخن پایانی
  • سوالات متداول

انواع مختلف واردات کالا به کشور

کالاهای بسیاری از طریق واردات به کشور آورده می‌شوند؛ اگر بخواهید آنها را در دسته‌بندی مختلف قرار دهید انواع کالاهای وارداتی شامل سه دسته می‌شوند.

  1. کالاهایی که واردات آن‌ها منع قانونی ندارد: کالاهای مجاز که به‌راحتی و پس از انجام مراحل گمرکی وارد کشور می‌شوند .
  2. کالاهایی که واردات آن‌ها با مجوز انجام می‌شود: کالاهای مشروط که در زمان‌های خاص و با قوانین خاص اجازه ورود به کشور به آن‌ها داده می‌شود.
  3. کالاهایی که اجازه‌ی ورود به کشور ندارند: کالاهایی که از نظر شرع و مذهب مشکل‌دار هستند، اجازه‌ی ورود به کشور را ندارند. کالاهایی که وارد شده‌اند ابتدا از نظر نوع و محتویات داخل کانتینر توسط گمرک چک می‌شوند و با اسناد موجود مقایسه می‌کنند. اگر کالا ممنوعیت ورود نداشته باشد کالا استاندارد را دریافت می‌کند و کالای وارد شده مهروموم می‌شود و پس از آن اظهارنامه‌ی مربوط به کالا انجام شده و به وکیل قانونی و مربوطه تحویل داده می‌شود.

برای خرید از چین با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

انواع مختلف واردات کالا به کشور
انواع مختلف واردات کالا به کشور

مراحل واردات کالا به کشور

برای واردات کالا باید حرفه‌ای عمل کنید که لازمه آن یادگیری مراحل واردات کالا به ایران است:

  1. در ابتدا باید اصطلاحات بازرگانی را یاد بگیرید.
  2. پس از آن برای خود مشخص کنید که قصد واردات چه کالاهایی را دارید و راجع به آن تحقیق کنید.
  3. فراموش نکنید تجارت بین کشورهای مختلف نیازمند بحث و گفتمان بین دو طرف است؛ پس به‌عنوان یک تاجر زبان انگلیسی برای شما بسیار حائز اهمیت است.
  4. پس از مذاکره با طرف قرارداد خود، دریافت پیش‌فاکتور ضروری است. پیش‌فاکتور مدرکی است که در آن مشخصات فروشنده، خریدار، نوع کالا، نام کشور واردکننده، نام کشور صادرکننده، نوع پرداخت و استانداردها نوشته می‌شود.
  5. در مرحله نهایی باید کالا مورد نظرتان را ثبت کنید.

برای حمل خرده بار از چین با علی والا کلیک کنید.

انواع مجوز واردات کالا

مجوز واردات در واقع مجموعه‌ای از مجوزهایی است که باید جهت ورود کالا به داخل کشور گرفته شود. این مجوزها را می‌توان در کل به دو دسته تقسیم‌بندی نمود. مجوزهایی که برای واردات کالاهای معمولی نیاز داریم و مجوزهایی که مخصوص وارد کردن کالاهای خاص است.

  1. مجوز ثبت سفارش: هر شخصی از حقیقی تا حقوقی برای اینکه بتواند کالای مورد نظر خود را به‌صورت قانونی وارد کند نیاز دارد ابتدا مجوز ثبت سفارش کالا را از سازمان توسعه و تجارت کشور بگیرد و سپس فرایند ثبت سفارش کالا را به انجام رساند. پس از دریافت پیش‌فاکتور از فروشنده‌ی کالا نیاز به اخذ ثبت سفارش است که مهم‌ترین نکته در ثبت سفارش برای ترخیص کالا این است که فرد دارای کارت بازرگانی باشد.
  2. مجوز بانک مرکزی: این مجوز تخصیص ارز هم نامیده می‌شود. جهت تخصیص ارز و تأیید گواهی آماری، شخص ثبت سفارش انجام شده را به بانکی که در ثبت سفارش ذکر شده است، می‌برد. بانک طبق همان ثبت سفارش ارائه داده شده را مبنی بر اخذ مجوز کالا در سامانه ارسال می‌کند. برای ارسال مجوز کالا ۳۰ روز زمان لازم است. نکته حائز اهمیت این است که دو مجوز ذکر شده در بالا باید قبل از خرید کالا اخذ شوند.
  3. مجوزهای زمان ترخیص کالا: حال نوبت به اخذ مجوزهای اجرایی داخل گمرک می‌رسد. این مجوزها یکی از مجوزهای اجرایی داخل گمرک و اجباری هستند. با توجه به تعرفه کالا مجوزهای مورد نیاز در سامانه فعال می‌شوند که باید روند اخذ آن‌ها انجام شود.

برای حمل کالا از چین به ایران کلیک کنید.

چگونگی اخذ مجوز واردات کالا

اخذ مجوزهای قانونی یکی از مراحل مهم در فرایند ترخیص کالا از گمرک، مجوز واردات کالا از مجوزهایی است که توسط سازمان‌ها و نهادهای دیگر صادر می‌شود و تا زمانی که این مجوزها گرفته نشود ترخیص کالا از گمرک ممکن نخواهد بود.

در صورتی که در مورد کالاهایی که نیاز به اخذ مجوز دارند مدت توقف کالا در اماکن گمرکی برای طول‌کشیدن پروسه اخذ مجوز افزایش یابد مسئولیت این اتفاق و هزینه‌های اضافی تحمیل شده بر فرد متوجه گمرک یا سازمان مجوز دهنده نمی‌شود. در بخش قبل مجوزهای لازم برای واردات کالا گفته شد که این مجوزها مستلزم دارا بودن شرایط مشخصی است. در این بخش سعی داریم شرایط اخذ مجوز واردات کالا را بین کنیم.

برای استفاده از خدمات کارگو از چین شرکت بازرگانی علی والا کلیک کنید.

  1. چگونگی اخذ مجوز واردات کالا
    چگونگی اخذ مجوز واردات کالا

    در ابتدا باید توجه کنید که طرف معامله از کشورهای ممنوع‌المعامله نباشد.

  2. کالاهایی که شامل مقررات اجباری استاندارد صادراتی هستند باید گواهی استاندارد داشته باشند.
  3. اخذ کارت بازرگانی
  4. ثبت‌نام و پس از آن فعال‌سازی حساب کاربری در سامانه گمرک
  5. در انتها باید از سازمان مربوط به کالای مدنظرتان
  6. مانند وزارت بهداشت کشاورزی یا صنعت، معدن و تجارت مجوز مرتبط را دریافت کنید.

برای اخذ مجوز واردات کالا و دریافت امکانات سایت گمرک، در ابتدا باید با به‌همراه‌داشتن کارت ملی به صورت حضوری به بخش IT  در نزدیک‌ترین گمرک مراجعه نمایید. در بخش IT با ثبت درخواست خود، کدهای مور نظر شامل نام کاربری، رمز عبور، شناسه کد شناسایی را دریافت نمایید. در مرحله بعد برای دریافت مجوز، وارد سامانه epl.irica.gov.ir  شوید و برای ادامه فرایند اخذ مجوز واردات کالا اقدامات لازم را انجام دهید.

برای ترخیص کالا از چین با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

صدور شماره اخذ مجوز واردات کالا

بعد از شرایط اخذ مجوز واردات که در پاراگراف قبل به آن اشاره کرده‌ایم، کالاهای وارداتی شما پس از اینکه به تأیید نهایی سازمان مربوطه رسیدند باید برای صدور مجوز کارمزدی برای آن پرداخت شود. برای این پرداخت فیش بازرگانی شما با توجه به ارزش کالا شما طبق فرمول زیر محاسبه می‌شود.

ارزش کالا * نرخ ارز روز دولتی

برای پرداخت این کارمزد برای صدور مجوز واردات، باید با توجه به ارزش کالای شما فیش مربوطه واریز شود و بعد از آن توسط سازمان شماره‌ی مجوز هشت رقمی برای شما صادر می‌شود.

برای اطلاع از هزینه حمل از چین کلیک کنید.

مدارک لازم برای اخذ مجوز واردات کالا

  • پیش‌فاکتوری که تهیه کرده‌اید همراه با ۲ عدد فتوکپی از آن
  • برای سفارش دادن باید مدارکی را که برای سفارش نیاز هست را کامل کنید و از آن فتوکپی به همراه داشته باشید.
  • اطلاعات کالا از نظر فیزیکی، شیمیایی و در صورت نیاز از لحاظ میکروبی تکمیل شده باشد.
  • اگر آن کالا را قبلا وارد کرده‌اید یک امتیاز محسوب می‌شود و می‌توانید فتوکپی پیش‌فاکتور قبلی را ضمیمه پیش‌فاکتور جدید کنید.

برای آشنایی با پرسودترین کالاها برای واردات کلیک کنید.

 سخن پایانی

واردات کالا تأمین‌کننده نیاز کشور درباره کالاهایی است که تولید آن‌ها مقرون‌به‌صرفه نیست. اکثریت کالاهایی که شما قصد واردکردن آن‌ها را به کشور دارید نیاز به اخذ مجوز واردات کالا خواهند داشت. با توجه به شرایط کشور مهم‌ترین بخش از تجارت خارجی در زمینه واردات اخذ مجوز واردات کالا است که در این مورد مجموعه علی والا با تیمی مجرب آماده ارائه خدمات تخصصی به تجار و تولیدکنندگان گرامی است.

برای خرید از علی بابا و تحویل در ایران با علی والا در سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

سوالات متداول درباره مجوز واردات کالا

  • آیا واردات هر کالایی نیاز به اخذ مجوز دارد؟

بله؛ هر کالایی که تاجر تصمیم می‌گیرد آن را وارد کند باید مجوز مخصوص به همان را دریافت کند.

  • انواع مجوز واردات کالا به ایران کدامند؟

در ایران مجوزهای واردات کالا عموما شامل ثبت سفارش، بانک مرکزی و زمان ترخیص کالا هستند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

برای واردات کالا با علی والا تماس بگیرید. تلفن چین ( حسین جاوید ): 008613883921774

120 تعداد بازدید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.